„EGÉSZ HÉTVÉGÉN A RAJTOKAT GYAKOROLTAM"
Mit tehet Lewis Hamilton azért, hogy Austinban faragjon a hátrányából Nico Rosberggel szemben? A pole pozíció pipa. Jó rajt? Ez szokott a nagyobb gond lenni. Japánban Hamilton nagyon csúnyán elszúrta a rajtot, az idén nem először.
OKTÓBER 21., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:37.428 |
2. szabadedzés: 1. Rosberg 1:37.358 |
OKTÓBER 22., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:36.766 |
pole: Hamilton 1:34.999, 2. Rosberg 1:35.215 |
OKTÓBER 23., VASÁRNAP |
21.00: a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja |
A HÁTRALÉVŐ VERSENYEK |
Október 30., 20.00: Mexikói Nagydíj |
November 13., 17.00: Brazil Nagydíj |
November 27., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
„Az idén nagyon sokszor láthattuk, hogy az időmérőnek nincs akkora szerepe, mint régebben, a második rajthely is tökéletes" – utalt Rosberg a rajtokra.
A pole-jával rekordot döntő Hamilton amondó, most nem fordul elő.
„Bizakodom – mondta az eddigi három austini győzelmét a második rajtkockából megszerző Hamilton. – Évekig küzdöttem itt a pole-ért, végre sikerült! Az egész hétvégén a rajtokat gyakoroltam, és úgy érzem, jól állok."
Vasárnap 21 óra után néhány perccel kiderül.
A RAJTNÁL ELŐNYT JELENTHET A SZUPERLÁGY GUMI
A két Mercedes a lágy gumikon jutott az időmérő harmadik szakaszába, a Ferrarik, a Williamsek, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz Jr. szuperlágyakon. A Red Bullnál vegyes stratégiát alkalmaztak, Max Verstappen a Mercedeseket követve a lágy gumik mellett tette le a voksát, Daniel Ricciardo a szuperlágyakon várja a rajtot a harmadik rajtkockából.
„Nem aggódom, tudtam, hogy ez lesz, én döntöttem így – mondta az ausztrál. – Max a lágyakon akart rajtolni, én a szuperlágyakon tervezem a verseny elejét. A nehéz autós menetem jól sikerült ezen a keveréken, és talán a rajtnál is előnyben leszek."
A Red Bullnál azzal is számolnak, hogy a vb-éllovas Rosberg talán visszafogottabb lesz a rajtnál, hiszen három második és egy harmadik hely akkor is elég neki a vb-címhez, ha Hamilton az összes hátralévő futamot megnyeri.
A FERRARI NEM MERT KOCKÁZTATNI
A Ferrarinál is szóba került a lágy gumi használata a második szakaszban, de az autók teljesítményét látva inkább letettek róla.
„Gondoltunk rá, de valamiért nem vagyunk olyan gyorsak, mint Szuzukában két hete, ezért inkább elvetettük, inkább biztosan be akartunk jutni a harmadik szakaszba – mondta Sebastian Vettel. – Nem értjük, mi történhetett, a két pálya karaktere hasonló, mégis lassúak vagyunk. Furcsa, mert jól vezethető a kocsi, csak a sebesség hiányzik.”
ÍRATLAN SZABÁLY VOLT, VERSTAPPEN ÉRKEZÉSÉIG MINDENKI BETARTOTTA – MOST LEÍRTÁK
Az FIA az időmérő előtt közölte, hogy mostantól másképpen kezeli, ha valaki úgy védekezik a futamon, hogy féktávon vált irányt, és ezzel a támadóját kikerülő manőverre kényszeríti. A szabályalkotók a pilóták pénteki értekezletén elhangzott, Max Verstappen módszere elleni érveléseket követően döntöttek így.
„Ez nagyon egyszerű. Amióta az F1-ben versenyzem, nyilvánvaló volt, amolyan íratlan szabály, hogy ilyet senki sem csinálhat. Az utóbbi időben viszont többször előfordult, és nem volt következménye. Ez üzenet, hogy bárki ezt teheti büntetlenül, aminek a vége hatalmas baleset lenne. Ezért beszéltünk róla pénteken" – mondta Vettel.
BUTTON BÜNTETÉST KÖVETELT, A „VÁDLOTT" NEM ÉRTI
Jenson Button szerint az utolsó gyors körének végén az útjába kerülő Jolyon Palmer miatt nem jutott tovább az időmérő első szakaszából.
„Pénteken nyolcadik, szombat délelőtt kilencedik lettem, nem vagyunk ennyire lassúak – mondta Button. – Az utolsó szektorban négy autót kellett megelőznöm, nem először szúrtuk el az időzítést. A Renault az utolsó kanyarban későn vett észre, össze-vissza cikázott előttem. Nagyon fontos lett volna, hogy jól vegyem be azt a kanyart. Remélem, megbüntetik.
Palmer a mérnökével folytatott rádióbeszélgetés során éreztette, hogy kényelmetlen volt száméra a helyzet, a mérnöke bocsánatot is kért tőle. Az angol mégsem érzi úgy, hogy büntetni kellene.
„Senki sem szólt, hogy jön Jenson, amikor észrevettem, szó szerint négy kerékkel lementem az útról, hogy ne kapjak büntetést. Valószínűleg ezt figyelembe véve döntöttek úgy, hogy nem büntetnek meg. Nem hiszem, hogy ez három tizedébe került, amin a továbbjutás múlt" – mondta Palmer.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34.999 | átlag: 208.915 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:35.215 | 0.216 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.509 | 0.510 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:35.747 | 0.748 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:36.131 | 1.132 |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:36.358 | 1.359 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:36.628 | 1.629 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:37.116 | 2.117 |
9. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:37.269 | 2.270 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.326 | 2.327 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:37.353 | 1.098 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:37.417 | 1.162 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:37.480 | 1.225 |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:37.773 | 1.518 |
15. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:37.935 | 1.680 |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:39.356 | 3.101 |
17. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:38.308 | 2.012 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:38.317 | 2.021 |
19. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:38.327 | 2.031 |
20. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:38.548 | 2.252 |
21. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:38.583 | 2.287 |
22. | Esteban Ocon | francia | Manor-Mercedes | 1:38.806 | 2.510 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:36.296 | 1. | Ricciardo | 1:36.255 |
2. | Rosberg | 1:36.397 | 2. | Rosberg | 1:36.351 |
3. | Verstappen | 1:36.613 | 3. | Hamilton | 1:36.450 |
4. | Ricciardo | 1:36.759 | 4. | Vettel | 1:36.462 |
5. | Hülkenberg | 1:36.950 | 5. | Räikkönen | 1:36.584 |
6. | Räikkönen | 1:36.985 | 6. | Hülkenberg | 1:36.626 |
7. | Vettel | 1:37.151 | 7. | Verstappen | 1:36.857 |
8. | Pérez | 1:37.345 | 8. | Sainz | 1:37.175 |
9. | Massa | 1:37.402 | 9. | Bottas | 1:37.202 |
10. | Bottas | 1:37.456 | 10. | Massa | 1:37.214 |
11. | Sainz | 1:37.744 | 11. | Pérez | 1:37.353 |
12. | Kvjat | 1:37.844 | 12. | Alonso | 1:37.417 |
13. | Alonso | 1:37.913 | 13. | Kvjat | 1:37.480 |
14. | Ericsson | 1:38.040 | 14. | Gutiérrez | 1:37.773 |
15. | Gutiérrez | 1:38.053 | 15. | Palmer | 1:37.935 |
16. | Palmer | 1:38.084 | 16. | Ericsson | 1:39.356 |
17. | Grosjean | 1:38.308 | |||
18. | Magnussen | 1:38.317 | |||
19. | Button | 1:38.327 | |||
20. | Wehrlein | 1:38.548 | |||
21. | Nasr | 1:38.583 | |||
22. | Ocon | 1:38.806 |