F1: a legjelentéktelenebb csatát a Ferrari nyerte meg

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.03.12. 12:01
null
A Ferrari mindenkit megelőzött Barcelonában – mire megy két hét múlva Ausztráliában? (Fotó: AFP)
A héten véget ért az F1-es csapatok idényre való felkészülésének legbeszédesebb időszaka, a kétszer négynapos teszt Barcelonában, amely után kirajzolódni látszanak az erőviszonyok. A Ferrari remek felkészülést zárt, de az elmúlt három év alapján így is nehéz kijelenteni, hogy a Mercedes riválisra talált.

Ha pontozták volna a tesztelést, a Ferrari vb-éllovasként érkezne Melbourne-be, a március 26-i idénynyitóra. Az olasz csapat az első héten is meggyőző teljesítményt nyújtott, s erre rátett egy lapáttal a másodikon.

MENNYIRE JÓ A FERRARI?

TESZTKÖRÖK
1. Valtteri Bottas 628
2. Sebastian Vettel 591
3. Lewis Hamilton 468
4. Marcus Ericsson 445
5. Felipe Massa 414
6. Lance Stroll 386
7. Kevin Magnussen 369
8. Kimi Räikkönen 365
9. Esteban Ocon 365
10. Sergio Pérez 349
11. Max Verstappen 347
12. Romain Grosjean 346
13. Daniel Ricciardo 337
14. Nico Hülkenberg 314
15. Carlos Sainz 307
16. Jolyon Palmer 283
17. Danyiil Kvjat 277
18. Stoffel Vandoorne 235
19. Pascal Wehrlein 192
20. Fernando Alonso 190

Nemcsak a köridők terén zárt jól Kimi Räikkönen és a leggyorsabb körei végén a célegyenesben a gázt elvevő Sebastian Vettel, hanem a versenyszimulációik is meggyőzőek voltak. A Red Bullt könnyedén felülmúlta a Ferrari, míg a Mercedesszel nehéz összehasonlítani a produkcióját, hiszen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas csak az első héten teljesített versenyszimulációt.

A második négy napon többször is hosszú kényszerszünet szakította meg a németek körözését, s a teszt vége felé azt hangoztatták Hamiltonék, hogy nem sikerült megtalálni a W08-as ideális beállításait, amelyekkel a gumikat is tökéletesen használná a csapat. S hogy mindez csak az altatás része, vagy valóban lépéshátrányba került a Mercedes a Ferrarival szemben? A kérdésre csak Melbourne-ben, vagy még később kapunk választ.

Ha a Ferrarinak annyit sikerült elérnie, hogy egy körön gyorsabb a Mercedesnél, miközben versenytávon az „ezüstnyíl" maradt fölényben, már jól járhatnak Vettelék, hiszen az idén a pilóták és a szakértők szerint is iszonyatosan nehéz lesz előzni. A nézők is örülhetnek, ha csata alakul ki az élen – csak aztán végig is bírja a Ferrari, ne robbanjon le, mint az utolsó tesztnapon Räikkönen alatt!

A másik biztató rész, ami a teszteken kiderült, hogy a rajtok még kiszámíthatatlanabbá válnak, a csapatok ugyanis már nem készíthetnek rajtprogramot az autóba, a pilótáknak egyedül kell megoldaniuk, ráadásul a kuplungot is pontosabban kell beállítani, mint eddig. Lesznek, akik nagyon elszúrják majd az indulást, ami kiszámíthatatlanná teheti egy-egy verseny alakulását.

A Mercedes és a Ferrari mögé (majd talán később mellé) a Red Bull várható. Daniel Ricciardo és Max Verstappen felkészülése az idén sem volt ideális, de bőven van remény. Egyrészt a csapat autója elég egyszerű volt, a szakértők szerint a legnagyobb fejlesztési lehetőség az RB13-asban rejtőzik, és akár már az Ausztrál Nagydíjra hatalmasat léphet előre az osztrák istálló.

A másik, hogy a Renault új motorja Barcelonában még nagyon takarékon működött, a franciák előre tudták, hogy egyelőre nem megfelelő az energiaátalakító rendszer működése. Ha sikerül megoldást találni, és a Renault erőforrását többé nem kell kímélni, Verstappenék felzárkózhatnak. Ricciardo azt sajnálhatja, hogy a hazai nagydíja még túl korán lesz ehhez.

SZOROS CSATA A KÖZÉPMEZŐNYBEN

A három élcsapat mögött a korábbinál nagyobb űr tátong majd a szakértők szerint, a középmezőnyben pedig kifejezetten nagy csata várható.

Úgy tűnik, a Williams lépéselőnyben van a riválisaihoz képest, de Lance Stroll szerepeltetése továbbra is a gyenge pontjának tűnik. A csapat biztató időeredményeit látva Ricciardo elmondta, bízik benne, hogy a Williams a teszteken mindent megmutatott az erejéből, ellenkező esetben a Red Bullnak nem előre, a Mercedes és a Ferrari felé kell tekingetnie, hanem a háta mögé.

A Force India bevallottan elrontotta idei gépét, a VJM10-es több szempontból is visszalépés a tavalyi autóhoz képest. A tervezett súlyhatárt például nem tudta tartani a csapat, ezért fogyókúrára fogta pilótáit. Nem biztos, hogy jó ötlet, az idei autókat ugyanis (a nagyobb tapadás ellenére) nehezebb az úton tartani, mint elődjeiket.

A Toro Rosso tesztjét a Red Bulléhoz és a Renault-éhoz hasonlóan akadályozta a motor megbízhatatlansága. Az olasz kiscsapatnál is azt várják, hogy megoldódjon a probléma, az esélylatolgatás utána kezdődhet. Ugyanez vonatkozik a Renault-ra is, amelytől Nico Hülkenberg szerint a pontszerzés is bravúr lenne.

Az első idényében fantasztikus kezdés után visszaeső Haas új lendületet kaphat az új szezonban, Kevin Magnussennel több esélyük lesz a középcsapatok ellen, mint Esteban Gutiérrezzel.

A McLAREN EGYELŐRE A SOR VÉGÉN, FOGY ALONSO TÜRELME

TESZTKILOMÉTEREK CSAPATONKÉNT
1. Mercedes 5102
2. Ferrari 4450
3. Williams 3724
4. Sauber 3668
5. Force India 3654
6. Haas 3328
7. Red Bull 3184
8. Renault 2779
9. Toro Rosso 2719
10. McLaren 1978

A sor végén egyelőre a Sauber és a McLaren található, a két csapat közül már csak a több pénz és Fernando Alonso alkalmazása miatt is a McLarennél van nagyobb esély az előrelépésre.

Alonso türelme lassan elfogy a Hondával szemben, ha a szerződése lejártával jövőre tovább akar lépni, a Mercedesnél lehet egy szabad hely, de ehhez az kell, hogy Bottas kudarcot valljon, Vettel pedig jól érezze magát a Ferrarinál, és ne akarjon váltani.

Ez még a távoli jövő. Két hét múlva az új autók látványának örülhetünk, és talán annak, hogy ezekkel a gépekkel ismét élvezik a száguldást a pilóták. Még Alonso is úgy érzi, hogy a gyerekjátékokat F1-es autókra cserélték, pedig a McLaren még messze van az élmezőnytől.

A MÁSODIK BARCELONAI KOLLEKTÍV TESZTHÉT ÖSSZESÍTÉSE
1. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:18.634 (164 kör) – szuperlágy gumikon
2. Vettel (német, Ferrari) 1:19.024 (324) – ultralágy
3. Bottas (finn, Mercedes) 1:19.310 (304) – szuperlágy
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:19.352 (234) – ultralágy
5. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:19.420 (311) – ultralágy
6. Verstappen (holland, Red Bull-TAG Heuer) 1:19.438 (173) – szuperlágy
7. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:19.837 (224) – ultralágy
8. Hülkenberg (német, Renault) 1:19.885 (164) – ultralágy
9. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:19.900 (217) – ultralágy
10. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:20.116 (228) – ultralágy
11. Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:20.161 (279) – ultralágy
12. Palmer (brit, Renault) 1:20.205 (140) – ultralágy
13. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:20.335 (276) – lágy
14. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:20.416 (177) – szuperlágy
15. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:20.504 (200) – ultralágy
16. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:21.110 (172) – ultralágy
17. Vandoorne (belga, McLaren-Honda) 1:21.348 (128) – ultralágy
18. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:21.389 (89) – ultralágy
19. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:21.670 (247) – szuperlágy
20. Wehrlein (német, Sauber-Ferrari) 1:22.347 (192) – ultralágy

AZ ELSŐ TESZTHÉT ÖSSZESÍTÉSE
1. Bottas (finn, Mercedes) 1:19.705 (324 kör) – ultralágy gumikon
2. Vettel (német, Ferrari) 1:19.952 (267) – lágy
3. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:20.872 (201) – lágy
4. Hamilton (brit, Mercedes) 1:20.983 (234) – szuperlágy
5. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-TAG Heuer) 1:21.153 (120) – lágy
6. Palmer (brit, Renault) 1:21.396 (143) – lágy
7. Verstappen (holland, Red Bull-TAG Heuer) 1:21.769 (174) – lágy
8. Hülkenberg (német, Renault) 1:21.791 (150) – lágy
9. Ericsson (svéd, Sauber-Ferrari) 1:21.824 (198) – szuperlágy
10. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.076 (103) – lágy
11. Grosjean (francia, Haas-Ferrari) 1:22.118 (174) – lágy
12. Magnussen (dán, Haas-Ferrari) 1:22.204 (169) – szuperlágy
13. Stroll (kanadai, Williams-Mercedes) 1:22.351 (110) – lágy
14. Giovinazzi (olasz, Sauber-Ferrari) 1:22.401 (151) – ultralágy
15. Ocon (francia, Force India-Mercedes) 1:22.509 (86) – szuperlágy
16. Pérez (mexikói, Force India-Mercedes) 1:22.534 (121) – szuperlágy
17. Vandoorne (belga, McLaren-Honda) 1:22.576 (107) – ultralágy
18. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:22.598 (101) – ultralágy
19. Kvjat (orosz, Toro Rosso-Renault) 1:22.956 (100) – lágy
20. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.540 (83) – közepesen kemény
21. Celis (mexikói, Force India-Mercedes) 1:23.568 (71) – szuperlágy

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik