Bár Sebastian Vettel az Ausztrál Nagydíj második rajtkockájának megszerzésével bizonyította, hogy a Ferrari barcelonai tesztformája nem volt teljesen csalóka, a 2015-ös Szingapúri Nagydíj óta először az első sorba kerülő Ferrari pilótája szerint így sem volt tökéletes a köre.
„Elégedett vagyok a körömmel, kivéve az elejét, amikor túl sok időt vesztettem – mondta Vettel. – Egyébként sem hiszem, hogy a pole pozíció meglett volna.”
Vettel elmondta, jó az autója, jól dolgozik a csapat és fejlődik, és még mindig hajtja a tesztelés során szerzett önbizalom.
MÁRCIUS 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.220 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.620 |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:23.380 |
pole: Hamilton 1:22.188, 2. Vettel 1:22.456 |
MÁRCIUS 26., VASÁRNAP |
7.00: a verseny (58 kör, 307.574 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 9., 8.00: Kínai Nagydíj |
Április 16., 17.00: Bahreini Nagydíj |
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj |
„A versenyen is lehet esélyünk, sokkal jobbak leszünk, mint pénteken. Nagyszerű telünk volt, az elmúlt 12 hónapban rengeteget fejlődtünk” – mondta a német, akitől már Valtteri Bottas megelőzése is nagy fegyvertény.
A finn csalódott volt, nem éppen az a kezdés ez tőle, mint amire számított.
„Nem vagyok boldog, az egyetlen, aminek örülök, hogy a csapat ilyen jól felkészítette az autót. A köröm azonban nem sikerült. Magasra állítottam a mércét magam előtt, és ma levertem. A verseny számít, remélem, nem kerül közénk másik autó” – mondta Bottas.
Lewis Hamilton nem verte le a lécet, megszerezte hatodik melbourne-i pole-ját, és favoritként várja a versenyt. Felkészült a legrosszabbra, azaz hogy a Ferrari felveszi a tempót a Mercedesszel.
„Mindenki láthatta, hogy szoros csatát vívunk a Ferrarival, és erre számítok vasárnap is. Végre igazi verseny lesz! A legfontosabb, hogy jól aludjak, és energiával tele érjek ki a pályára” – mondta Hamilton.
Kiemelte, mennyi energiát fektetett a Mercedes a rajt javításába. Az idén az FIA szabályaival igyekeztek minél jobban „lebutítani” a rajtprogramot az autókban, azzal a céllal, hogy leginkább a pilótán múljon a rajt.
Hamilton arra is kitért, mennyire szereti az új autóját.
„Még sohasem vezettem olyan jó autót ezen a pályán, mint a mostani Mercedesem. Nagyon tapad, a kanyarokban nyomhatjuk a gázt, nem kell attól tartanunk, hogy összevissza csúszkálunk” – mondta Hamilton.
Daniel Ricciardo az időmérő harmadik szakaszában történt kicsúszása után a legjobb esetben is a tizedik helyről kezdheti meg a hazai versenyét. Ha váltót kell cserélni a Red Bullban, még pluszbüntetést is kaphat.
„Jól vagyok, de csalódott is. A jó hír, hogy nem az első szakaszban történt! Ilyenkor abból meríthet erőt az ember, ha ezt is számításba veszi” – mondta Ricciardo, aki a 14-es kanyarban teljesen váratlanul csúszott meg, esélye sem volt megfogni az autót.
Ugyanígy járt egy nappal korábban Jolyon Palmer is, az idei szezon újdonsága lehet, hogy egyes megcsúszások sokkal súlyosabb következményekkel járnak, mint korábban, a nagyobb kanyarodási sebesség miatt kevesebb idejük lesz a pilótáknak arra, hogy korrigáljanak. Az aszfaltozott bukótereken is nagyobb veszteséggel járhat egy-egy ilyen hiba.
Ricciardo kicsúszása után a Red Bull Max Verstappenben bízhatott, de a holland egész hétvégén küszködött az autójával, és ugyan megszerezte az ötödik rajtkockát, nemcsak a Mercedesektől, a Ferrariktól is távol volt.
„Lassúak vagyunk ahhoz, hogy a Mercedesszel vagy akár a Ferrarival csatázzunk. Ez a valóság – ismerte el a holland. – Hosszú, unalmas versenyem lesz, mert amennyivel elmaradok az előttem lévőktől, akkora előnyöm van azokkal szemben, akik mögülem indulnak.”
Verstappen elkeseredettségében nem csinált jó reklámot a futamnak.
„Unalmas lesz, aki az első kanyarban vezet, az nyeri meg a futamot” – mondta a holland, s valószínűleg Lewis Hamiltonra gondolt. Mert ha mondjuk a harmadik sorból induló Romain Grosjean fordulna elsőként az egyes kanyarban, akkor sem lesz unalmas a verseny, ha rajt-cél győzelmet arat.
Az idény első pénzbírsága után az első figyelmeztetés is Sergio Pérezé, a mexikóit azért rótták meg, mert az időmérő második szakaszának végén túl lassan tett meg egy kört, és átlépte azt a maximálisan megszabott időkorlátot, amely alatt körbe kell érni a két biztonsági autós vonal (az egyik a bokszutca kijáratánál, a másik a pálya végén, a boksz bejáratánál van) között. Ennél súlyosabb büntetést is kaphatott volna a mexikói, de mivel nem akadályozott senkit a lassú tempójával, megúszta figyelmeztetéssel.
Ha valakinek egy szezonban összegyűlik három figyelmeztetés, 10 rajthelyes büntetést kap.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:22.188 | átlag: 232.282 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:22.456 | 0.268 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:22.481 | 0.293 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:23.033 | 0.845 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:23.485 | 1.297 |
6. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:24.074 | 1.886 |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:24.443 | 2.255 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:24.487 | 2.299 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:24.512 | 2.324 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.081 | 1.866 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:25.091 | 1.876 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:25.425 | 2.210 |
14. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:25.568 | 2.353 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:26.465 | 3.250 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 1:26.419 | 2.228 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.847 | 2.656 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:26.858 | 2.667 |
19. | Lance Stroll* | kanadai | Williams-Mercedes | 1:27.143 | 2.952 |
20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:28.244 | 4.053 |
*Öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:24.191 | 1. | Bottas | 1:23.215 |
2. | Räikkönen | 1:24.352 | 2. | Hamilton | 1:23.251 |
3. | Verstappen | 1:24.482 | 3. | Räikkönen | 1:23.376 |
4. | Bottas | 1:24.514 | 4. | Vettel | 1:23.401 |
5. | Hülkenberg | 1:24.975 | 5. | Ricciardo | 1:23.989 |
6. | Pérez | 1:25.064 | 6. | Verstappen | 1:24.092 |
7. | Massa | 1:25.099 | 7. | Massa | 1:24.597 |
8. | Vettel | 1:25.210 | 8. | Grosjean | 1:24.718 |
9. | Ricciardo | 1:25.383 | 9. | Kvjat | 1:24.864 |
10. | Grosjean | 1:25.419 | 10. | Sainz | 1:24.997 |
11. | Sainz | 1:25.542 | 11. | Pérez | 1:25.081 |
12. | Alonso | 1:25.872 | 12. | Hülkenberg | 1:25.091 |
13. | Kvjat | 1:25.970 | 13. | Alonso | 1:25.425 |
14. | Ocon | 1:26.009 | 14. | Ocon | 1:25.568 |
15. | Ericsson | 1:26.236 | 15. | Ericsson | 1:26.465 |
16. | Giovinazzi | 1:26.419 | |||
17. | Magnussen | 1:26.847 | |||
18. | Vandoorne | 1:26.858 | |||
19. | Stroll | 1:27.143 | |||
20. | Palmer | 1:28.244 |