NYERTESEK
Sebastian Vettel
MÁRCIUS 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:24.220 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.620 |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:23.380 |
pole: Hamilton 1:22.188, 2. Vettel 1:22.456 |
MÁRCIUS 26., VASÁRNAP |
futam: 1. Vettel, 2. Hamilton, 3. Bottas |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 9., 8.00: Kínai Nagydíj |
Április 16., 17.00: Bahreini Nagydíj |
Április 30., 14.00: Orosz Nagydíj |
A fogadóirodák az Ausztrál Nagydíj leintését követően alaposan lecsökkentették a német pilóta világbajnoki címének nyereményszorzóját. A Ferrari pilótája a rajt után tartotta a lépést Lewis Hamiltonnal, a kerékcserék után a Mercedes elé került, és vissza sem nézett, simán nyert.
„Hihetetlen! Nagy szükségünk volt erre a győzelemre, a srácok keveset aludtak az éjszaka. Az autó csodásan működik, élvezet vezetni, csodás nap ez – mondta Vettel, de elismerte, hogy szerencséje volt. – A győzelemhez kellett, hogy Lewis forgalomba kerüljön a bokszkiállása után, főleg, mert túlizgultam a rajtot és elrontottam.”
A világbajnoki cím megszerzésének esélyéről persze még korai beszélni, a Ferrari egyelőre ennek a sikernek örül, ebből próbál erőt meríteni.
„Ez mindannyiunk sikere, nagyon örülök, és azokra a munkatársainkra gondolok, akik hatalmas erőfeszítést tettek a gyárban és itt azért, hogy ez sikerüljön” – mondta Maurizio Arrivabene. A dobogóról lemaradó Kimi Räikkönen is örült, no nem a saját teljesítményének, hanem annak, hogy tudja, elég jó autója van ahhoz, hogy ha valahol neki is kijön a lépés, akár a győzelemért is csatázhat.
Felipe Massa
„Azért jó az öreg a háznál, nem?” – kérdezte a verseny után mosolyogva a brazil, aki Valtteri Bottas Mercedeshez szerződése miatt kapott újabb esélyt a Williamstől. Ausztráliában remek időmérő után a hetedik helyről indulva még jobban rajtolt, s semmi sem veszélyeztette hatodik helyezését.
A Williams a negyedik legerősebb csapatnak tűnik, és egyelőre úgy fest, Lance Stroll korai botladozása miatt Massa az, aki hozhatja az eredményeket – Ausztráliában bizonyította, hogy lehet rá számítani. Csak azt sajnálhatja, hogy nincs elég közel az élcsapatokhoz.
Esteban Ocon
A francia rengeteget vesztegelt Alonso McLaren-Hondája mögött, de amikor Nico Hülkenberg utolérte őket, nem tehetett mást, támadásba lendült. A verseny legszebb jelenete fűződik a nevéhez, egy vb-pont járt érte.
Big battle for 10th. Ocon-Hulk- Alonso #AusGP pic.twitter.com/xz6SkRfbHL
— Manor F1 Staff (@ManorF1Staff) March 26, 2017
Antonio Giovinazzi
A versenyt értékelő Ferrari-elnök, Sergio Marchionne a futam után az összes ide illő közhelyt elmondta („Nem a célba jutottunk, csak az első lépést tettük meg felé”, stb.), s nem feledkezett meg a csapat tartalék pilótájáról sem. Antonio Giovinazzit a Ferrari kölcsönadta a Saubernek, a fiatal olasz egyetlen szabadedzést ment a számára ismeretlen pályán az időmérő előtt, mégis nagyszerűen helyt állt, és a versenyen is végigment.
„Először azt hittem, valaki poénkodik velem, de aztán kiderült, hogy tényleg versenyezhetek. Jó verseny volt, elégedett vagyok magammal. Persze le kell ülnöm a mérnökömmel, hogy elmondja, leginkább hol kell javulnom. Köszönöm a lehetőséget a Saubernek és a Ferrarinak” – mondta a sérült Pascal Wehrlein helyére beugró olasz.
VESZTESEK
Lewis Hamilton
A Mercedes elszúrta, a rossz stratégiai döntés lett Hamilton veszte – gondolhattuk a verseny során, és vártuk a mérges rádióüzenetet, de ez sohasem jött. A pole-ból indulva jól rajtoló, ám korai kerékcseréje miatt Max Verstappen mögé szoruló háromszoros világbajnok nem tudott mit kezdeni Vettellel.
„Küszködtem a gumikkal, az ultralágyak kopni kezdtek, ezért a bokszba hajtottam. A Red Bull mögé ragadtam – mondta Hamilton, aki elismerte, ő kért korai kerékcserét. – A tapadással végig gondom volt, Seb bármikor képes volt reagálni a gyors köreimre, és biztosan gyorsabb is lehetett volna.”
Toto Wolff csapatfőnök megvédte a pilótáját, akitől szinte mindenki győzelmet várt, így a második helyezés miatt is csalódott lehet.
„Lewis ultralágy gumijai elkoptak, attól tartottunk, hogy a Ferrari hamar kihozza Vettelt, és elénk vágnak a gyorsabb friss gumikon. Nem így történt. Verstappen azt tette, amit kellett, senkit sem hibáztathatunk. Ilyen az F1, néha nyersz, máskor vesztesz. Ma a Ferrari volt a gyorsabb” – mondta Wolff.
Daniel Ricciardo
Rémes hétvége rémes zárással. A Red Bull-pilótája pénteken szembesült vele, hogy az autója nincs a Mercedes és a Ferrari szintjén, szombaton kicsúszott az időmérőn, vasárnap reggel öt rajthelyes büntetést kapott, mert a megsérülő váltóját kicserélték. A 15. rajthelyről indult volna, de nem ért oda a rajtrácsra, az autója hatosban ragadt, leállt. Visszavitték a bokszba, ahonnan körhátránnyal indult el.
„Menj, Dan, legalább élvezd a délutánt” – ezzel küldték ki a bokszból. A versenye 29 körön át tartott, ekkor motorhiba miatt leállt a Red Bull.
„Kezdjük a jó hírekkel! Végre hazamehetek, és még van tizenkilenc futam, amit megnyerhetek. Én élveztem, hogy vezethetek, inkább a csapat és a szurkolók miatt vagyok csalódott. Csodás közönség, kétszer állt le az autóm, kétszer köszöntöttek ovációval, miattuk is helyt kell állnom. Holnap felkelek, és már a Kínai Nagydíjra gondolok. Jövőre pedig visszatérek, és talán jobb lesz” – mondta az ausztrál.
Fernando Alonso
A kétszeres világbajnok spanyol azt mondta, élete formájában vág neki a szezonnak. A versenyt a 12. rajthelyről kezdte, sokáig a 10. helyen állt, de a végén, miután megelőzték, ki kellett állnia. Ezt követően azt nyilatkozta, talán élete legjobb versenyét futotta.
„Jól éreztem magam a kocsiban, életem egyik legjobb versenye volt. Meglepett, hogy sokáig olyan jól álltam, szinte folyamatosan spórolnom kellett az üzemanyaggal, körönként egy másodpercet vesztettem a gázelvételek miatt – mondta Alonso. – A mi autónk a legrosszabb, most ez van. Azért voltam tizedik, mert nagyon jó kört mentem az időmérőn, jól rajtoltam, Grosjean kiesett, és nem lehet előzni. Egy normális pályán az utolsó két hely lesz a mienk.”
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:24:11.670 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 9.975 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 11.250 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 22.393 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 28.827 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:23.386 p h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 50 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 46 | |
Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 40 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 25 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 21 | |
Jolyon Palmer | brit | Renault | 15 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 13 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 1 | 1 | 1 | 25 |
2. | Lewis Hamilton | – | 1 | 1 | 18 |
3. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | 15 |
4. | Kimi Räikkönen | – | – | 1 | 12 |
5. | Max Verstappen | – | – | 1 | 10 |
6. | Felipe Massa | – | – | 1 | 8 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 1 | 6 |
8. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 1 | 4 |
9. | Danyiil Kvjat | – | – | 1 | 2 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Ferrari | 37 |
2. | Mercedes | 33 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 10 |
4. | Williams-Mercedes | 8 |
5. | Force India-Mercedes | 7 |
6. | Toro Rosso-Renault | 6 |