A péntekre tervezett 180 percnyi edzésből nagyjából húszat töltöttek körözéssel a csapatok Sanghajban, mert a párás-ködös-szmogos idő miatt nem szállhatott fel a mentőhelikopter, így a pálya nem felelt meg az alapvető biztonsági előírásoknak.
Vasárnap délelőttre még hevesebb esőzést jósolnak, és pénteken láthattuk, hiába áll el az eső, a levegő párás marad, a mentőhelikopter nem szállhat fel.
(Más kérdés, hogy a Porsche-szuperkupa mezőnye az F1-es szabadedzés idejének lejárta után azonnal a pályára hajtott, és nekik minden óvatoskodás nélkül megtartották a pénteki tréninget.)
„Szóba került, hogy esetleg szombaton rendezzék meg a versenyt – mondta Sanghajban Martin Brundle, a Sky Sports kommentátora. – Néhány csapat szerette volna elérni, hogy pénteken a napi program végén tartsanak egy extra edzést, de ebbe nem mentek bele a szervezők. Az időjárást tekintve a szombati verseny lenne a logikus döntés, ez elé viszont a tévés megállapodások gördíthetnek akadályt.”
Az is felvetődött, hogy a szombati szabadedzést hosszabbá teszik, de a csapatok nem örülnének, ha a versenyen használt váltóval kellene extra kilométereket megtenniük (pénteken bármilyet használhatnak).
Hétfőn nem lehet verseny, hiszen már mindennek úton kell lennie Bahreinbe, ahol a jövő héten rendeznek futamot.
Friss: a motorsport.com úgy értesült, a péntek esti pilótaértekezleten a csapatok képviselői is részt vesznek, és ha mindegyik istálló igennel szavaz, előrehozhatják szombatra a futamot.
Bár elsősorban a mentőhelikopter miatt aggódnak, remény még így is van, hiszen a 2007-es Japán Nagydíjat Fudzsiban hasonló körülmények között tartották meg. A helikopter nem szállhatott fel, mégis volt futam, mert a japánok garantálni tudták, hogy mentőautóval is el lehet jutni 20 perc alatt kórházba. Az FIA biztonsági szabályzatában Elio De Angelis 1986-os tragédiája óta szerepel a 20 perces időkorlát.