Lewis Hamilton külön kategóriát képviselt a Brit Nagydíj időmérőjén, amelyen 1:27 perc alá került a leggyorsabb körében, és az idei legnagyobb fölényű győzelmet aratta a pole-ért folyó csatában. Az angol a Kanadai Nagydíj óta nem nyert versenyt, de ha győz, az idén az első lehet, aki négy futamon diadalmaskodik (utóbbi eshetőség a vb-éllovas Sebastian Vettelre is vonatkozik).
Hamilton az időmérő után elmondta, kifejezetten örült neki, hogy felszáradt a pálya, és ilyen körülmények között tehette meg a leggyorsabb körét.
JÚLIUS 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:29.106 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:28.496 |
JÚLIUS 15,. SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.063 |
pole: Hamilton 1:26.600, 2. Räikkönen 1:27.147 |
JÚLIUS 16., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 30., 14.00: Magyar Nagydíj |
Augusztus 27., 14.00: Belga Nagydíj |
Szeptember 3., 14.00: Olasz Nagydíj |
„Nem számítottam ekkora fölényre, pedig mindig erre törekszünk. Csodás volt vezetni az autót, főleg a gyors szektorban, miután felszáradt a pálya” – mondta Hamilton, aki az időmérő után nem kapott büntetést Romain Grosjean feltartása miatt.
A Haas pilótája nem azon lepődött meg, hogy Hamilton megúszta büntetés nélkül, hanem az FIA indoklásán. A hivatalos magyarázatban ugyanis az áll, hogy „bár Hamilton befolyásolta Grosjean köridejét, nem tartotta fel a Haas-Ferrarit”.
„Meglep a fogalmazás. Nem tartott fel?! Ha veszítek három vagy négy tizedet, akkor hogy nem tartott fel? Ha ez a mérce, nagyon furcsa időmérőket fogunk még látni – mondta Grosjean. – Tudjuk, hogy a vébécímért csatázik, de mindenki csatázik valamiért. Hogy is mondjam? Ha más van előttem, bizonyára más az ítélet. Nem azonos a mérce. Talán legközelebb összeér az első légterelőm a kocsija farával, és akkor beszélhetünk feltartásról. A harmadik szakaszban, amelyben tíz autó van a pályán, nem lenne szabad, hogy ez előforduljon.”
Sebastian Vettel az időmérő végén mérgesen beszélt a csapatával, mert nem sikerült úgy időzíteni a mért körét, ahogy szerette volna, és ez érzése szerint jobb eredménytől fosztotta meg. A pole pozíció megszerzésében azonban ő sem bízott.
„Lewis eredménye a végén nagyon jó volt. Az előző körét meg tudtuk volna verni, de a végén túl nagy lett a szakadék. Ez a pole nem lehetett másé – mondta Vettel, majd arra is kitért, miért volt ideges a végén. – A felvezető körömben rengetegen voltak előttem, lassítanom kellett, borzasztóan időzítettünk. Sokkal jobban is lehetett volna, de mindegy, nem rossz az eredmény.”
Vettel kitért arra, hogy a szombati szabadedzésen magára talált a Ferrari, ezért a verseny előtt van miben bíznia a csapatnak.
„Vasárnap mindig szorosabb a verseny” – így Vettel, aki ugyan Kimi Räikkönen mögül rajtol, de többször bebizonyította, hogy versenytávon jobb a csapattársánál, még Monacóban is le tudta győzni a pole-ból rajtoló Räikkönent.
A finn elmondta, jó az autó, bízik benne, hogy meg tudják szorongatni a Mercedest.
„Hogy Sebastiannal csatázunk-e? Mindig csatázunk, de mindig szépen” – fogalmazott Räikkönen, aki talán inkább Valtteri Bottasszal fog csatázni a dobogó harmadik fokáért. És Max Verstappennel, ha a legutóbbi hét futamból ötöt feladó holland versenyben marad.
Fernando Alonso örül neki, hogy 2013 óta először időmérős szakaszgyőzelemhez segítette a McLarent, de tudja, büntetései miatt az utolsó helyről rajtolva csak a káoszban bízhat a versenyen.
„Tudjuk, hogy vannak itt a lelátón olyan szurkolók, akik ugyanúgy az élen akarják látni a McLarent, mint mi, ezért örülök, hogy sikerült – mondta Alonso, aki először kapott ki Stoffel Vandoornétól időmérőn. – Igazából nem akartam a legjobb tízbe kerülni, mert így is, úgy is az utolsó helyről rajtolok, de így legalább kiválaszthatjuk, milyen gumival rajtoljak. Ha a harmadik szakaszba kerülök, száraz pályán kötelező azzal a szettel indulnom, amellyel továbbjutottam.”
Alonso hozzátette, az első szakaszban elért eredményével megmutatta, hogy ha kaotikus lesz az időjárás, lehet keresnivalója.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:26.600 | átlag: 244.891 km/ó |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:27.147 | 0.547 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:27.356 | 0.756 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:28.130 | 1.530 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:28.856 | 2.256 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:28.902 | 2.302 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:29.074 | 2.474 |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:29.418 | 2.818 |
9. | Valtteri Bottas* | finn | Mercedes | 1:27.376 | 0.776 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:29.549 | 2.949 |
11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:30.193 | |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:30.355 | |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:31.368 | |
14. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:31.482 | |
15. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:42.573 | |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:42.577 | |
17. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:42.593 | |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:42.633 | |
19. | Daniel Ricciardo* | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.966 | |
20. | Fernando Alonso** | spanyol | McLaren-Honda | 1:30.600 | |
*váltócsere miatt öt rajthelyes büntetés | |||||
**a motorkvóta átlépéséért 30 rajthelyes büntetés |