A McLaren hetekkel ezelőtt elkezdte halmozni a büntetéseket, Fernando Alonso autójában egyes elemekből nyolcat, Stoffel Vandoornééban hetet kezdett meg. Két héttel ezelőtt a Brit Nagydíjon Alonso már a Magyar Nagydíjat szem előtt tartva kapott plusz motoregységeket. A csapat úgy látja, itt nagyon jó esélye van a pontszerzésre, ezért nem akartak a Hungaroringen plusz rajthelyeket.
Daniel Ricciardo is átlépte már a négyes kvótát, míg a másik véglet Lance Stroll, aki az energiatárolóból eddig csak egyet használt tíz versenyen. A Williams és a Force India egyébként is kiválóan gazdálkodik a Mercedes hajtóművével.
A megkezdett motoregységekről tudni kell, hogy még bármelyik használható a szezon végéig, azaz ha nem ment tönkre teljesen, bármikor vissza lehet tenni az autóba.
A Ferrari Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen esetében is négy belső égésű motornál tart, ezért ügyesen kell gazdálkodnia, de elkerülhetetlennek tűnik az ötödik bevetése − ami tíz rajthelyes büntetéssel jár.
ICE | TC | MH | MK | ES | CE | |
MERCEDES | ||||||
Hamilton | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Bottas | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
RED BULL | ||||||
Ricciardo | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 2 |
Verstappen | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
FERRARI | ||||||
Vettel | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Raikkonen | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 |
FORCE INDIA | ||||||
Perez | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Ocon | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
WILLIAMS | ||||||
Massa | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Stroll | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
McLAREN | ||||||
Alonso | 6 | 8 | 8 | 6 | 5 | 4 |
Vandoorne | 4 | 7 | 7 | 4 | 5 | 5 |
TORO ROSSO | ||||||
Kvyat | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 |
Sainz | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 |
HAAS | ||||||
Grosjean | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Magnussen | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
RENAULT | ||||||
Hulkenberg | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Palmer | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 |
SAUBER | ||||||
Ericsson | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Wehrlein | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
ICE: belső égésű motor; TC: turbó; MH: hőenergia-átalakító, MK: mozgásienergia-átalakító; ES: energiatároló; CE: elektronikus vezérlő |