Annak ellenére, hogy McLarennél tudták, a spái ring nem az ő autóiknak fekszik, a brit istállónál elégedettek a belgiumi időmérővel. Legalábbis spanyol versenyzőjük, Fernando Alonso örül, hogy „mindössze" másfél másodperccel voltak lassabbak a Q2-ben a riválisaiknál. A kétszeres világbajnok akár be is juthatott volna a kvalifikáció harmadik szakaszába, de utolsó körében gondjai akadtak a Honda-erőforrással, ám így is megpróbálja a pozitív oldalát nézni annak, hogy nem fértek be az első tízbe.
„Összességében ez jó nap volt – vélekedett a spanyol pilóta. – A Q2-ben egészen az utolsó próbálkozásomig csupán másfél másodperccel maradtunk el, pedig ez olyan pálya, ahol tudtuk, hogy nagy hátrányban leszünk a motorerő hiánya miatt. Ha ez utóbbi nem lenne, akár az első két helyen is végezhettünk volna."
„Az utolsó körömben két tizeddel gyorsabb voltam, mint az előzőben, és a harmadik szektorban további egy-két tizedet javíthattam volna, ha nem adódnak gondjaim. A tizenegyedik rajthely és az, hogy friss gumikon rajtolhatok, jó futamot vetít előre, amelyen ki fogjuk használni az adódó lehetőségeket."
A spanyol Q2-es utolsó mért körében látványosan segítette őt szélárnyékkal Stoffel Vandoorne. A hazai közönsége előtt versenyző belga könnyedén beáldozhatta az időmérő edzését alakulata érdekében, hiszen 65 rajthelyes büntetésével mindenképp a mezőny végéről indul holnap. Alonso elmondta, hogy előre eltervezték ezt a koreográfiát, és ha a következő hétvégén ő kap rajtbüntetést, nem fog habozni, hogy segítsen a csapattársának.
„Így terveztük. Legközelebb fordítva hajtjuk ezt végre, akkor majd én segítek neki. Megpróbáljuk jóra használni a büntetéseket, és a pozitív oldalát nézni a problémáinknak. Ha bejutottam volna a Q3-ba, csak egy szett friss abroncsom maradt volna, és maximum a kilencedik vagy a tizedik helyen végeztem volna, szóval a tizenegyedik helyről indulni friss gumikon nem is olyan rossz" – mondta derűlátóan a kétszeres világbajnok.