A nagydíjhétvége hivatalos menetrendjét alaposan felborította, hogy Romain Grosjean pénteki balesete miatt javítani kellett a pályán lévő csatornafedeleket, ezért a hétvégére tervezett 6 darab F4-es versenyből az elsőt elhalasztották, és a mára tervezett további versenyeket időben egymáshoz közelebb hozták, hogy illeszkedjenek az F1-es programba, amelyen holmi betétfutamok miatt nem lehet módosítani.
Az első verseny rendben le is zajlott, ám a másodikon néhány kör után elkezdődtek a galibák. A mindössze 8 körösre tervezett futam 5. körében előbb négy autó állt meg a pályán, majd a következő körben további három jármű is beadta a kulcsot, ám ekkor már a biztonsági autó is a pályán volt a sok műszaki hibás versenygép miatt.
SZEPTEMBER 29., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.962 |
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:31.261 |
SZEPTEMBER 30., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:31.880 |
pole: Hamilton 1:30.076, 2. Räikkönen 1:30.121 |
OKTÓBER 1., VASÁRNAP |
9.00: a verseny (56 kör, 310.408 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj |
Az utolsó még versenyben lévő résztvevő, Kane Shepherd az utolsó körben a második kanyarból már nem tudott kigyorsítani, az ő autója is megadta magát, így tulajdonképpen a biztonsági autó volt az egyedüli, amely a kockás zászlóig eljutott a futamon.
Előzetesen Shepherdet hozták ki a szervezők győztesnek, miután ő volt az utolsó, aki – a 7. kör végén – áthaladt a célvonalon, később aztán Daniel Frostot kiálltották ki győztesnek. A megálló autók rejtélyére persze már meg is született a magyarázat, sőt a szervezők elnézést is kértek minden érintettől és a nézőktől is a blamáért.
Ebben a szériában egyetlenegy csapat gondoskodik az autókról, és mivel szorosan egymást követően rendezték a két futamot, egy tanknyi üzemanyaggal küldték ki a két futamra a pilótákat. A második verseny végére azonban egyszerűen mindenkinél kiszáradt a tank.
„Elnézést kell kérnünk mindenkitől. Miután gyakorlatilag egymás után rendezték a két versenyt, nem volt idő újra feltölteni az autókat üzemanyaggal, ezért a két futamra egy tank üzemanyaggal küldtük ki a pilótákat, ám elszámoltuk magunkat” – magyarázkodott Peter Thompson a széria főszervezőjének képviselője.