F1: többen is kiállnak a rajtbüntetések megtartása mellett

Vágólapra másolva!
2017.09.06. 11:16
Úgy tűnik, nem mindenki tetszését nyerte el Ross Brawn törekvése arra, hogy egyes elemek cseréje az autóban ne járjon majd a rajtrácson való hátrasorolással.

Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.Ross Brawn, a Formula–1 ügyvezető igazgatója szerint jelenleg az egyik legfontosabb kérdés a folyamatos rajtbüntetésekkel kapcsolatos, hiszen a korábbi csapatfőnök szerint nonszensz, hogy egyes versenyzőket akár több tíz hellyel is hátrasorolnak egy-egy verseny előtt. Ezen a véleményen van Christian Horner, a Red Bull csapatvezetője is, azonban más istállók irányítói szerint csak így lehet meggátolni, hogy a jobb anyagi helyzetben lévő alakulatok szórják a pénzt.

„Jó oka volt annak, hogy bevezették a büntetéseket: a cél a költségcsökkentés volt – vélekedett Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. – Ha alig, vagy egyáltalán nem sorolnak hátra a rajtrácson, a nagyobb csapatok túl messzire mennek, és minden verseny előtt kicserélnék az összes alkatrészt az autóikban. Arra használnák a rajtbüntetéseket, hogy még gyorsabbak lehessenek. Ott van Verstappen és Ricciardo monzai esete. Utóbbi huszonöt helyes rajtbüntetést kapott, mégis a negyedik helyen ért célba.”

„A nagycsapatok már így is túlzottan kihasználják a szabályok adta lehetőségeket, és ha csökkentenénk a rajtbüntetéseket, kétségtelen, hogy még inkább így tennének. Ezzel csak még több pénzt költenének, hiszen nem kellene a hátrasorolástól tartaniuk.”

Otmar Szafnauer, a Force India sportigazgatója egyetért az olasz csapatvezetővel, és nem hiszi, hogy van jobb módja a túlköltekezés meggátolásának.

„Ha végtelen mennyiségű pénz állna a rendelkezésünkre, támogatnám Ross ötletét – mondta Szafnauer. – Mindenkinek hagynám, hogy annyit költsön, amennyit akar, ám a jelenlegi helyzet teljesen más. Nem mondhatjuk azt, hogy kordában kell tartani a csapatok kiadásait, de ne legyenek rajtbüntetések, hiszen ez a két tényező egyáltalán nem egyeztethető össze. Az egyik módja annak, hogy elvegyük a csapatok szándékát a folyamatos motorfejlesztésre, a hátrasorolás a rajtrácson. Ha erre valakinek van jobb ötlete, benne vagyok a változtatásban.”

Legfrissebb hírek

Kivirágzott a Haas – az amerikaiak egyedi festéssel készülnek Szuzukára – képek

F1
23 órája

Cunoda azonnal dobogóra állna a Red Bull-lal a Japán Nagydíjon

F1
2025.03.30. 14:30

Banki ügyintézőből az F1 mókamestere – Eddie Jordan története

F1
2025.03.30. 10:19

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül a Bahreini GP-re – sajtóhír

F1
2025.03.29. 16:37

Cunoda be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – Marko

F1
2025.03.29. 12:06

„Tudjuk, hogy nem boldog" – Marko elismerte, hogy Verstappen nem örül a Red Bull döntésének

F1
2025.03.28. 13:08

„Gyermekkori álmom volt, hogy a Red Bull versenyzője legyek” – Lawson reagált a leváltására

F1
2025.03.27. 22:14

Megalázónak és pánikszerűnek minősítették a Red Bull pilótacseréjét – Verstappen kedvelte a posztot

F1
2025.03.27. 16:39
Ezek is érdekelhetik