1: Sebastian Vettel (2012) az egyetlen versenyző, akinek eddig sikerült grand slamet (pole pozíció, leggyorsabb kör és rajt-cél győzelem) jegyeznie Japánban.
1: Lewis Hamilton a jelenleg naptárban szereplő helyszínek közül csak Szuzukában nem szerzett még pole pozíciót, az összes többi pályán indulhatott már az első helyről.
2: Szuzukán (28) kívül még Fudzsi (4) városa adott otthont a Japán Nagydíjnak, amelyből idén már a 33.-at rendezik meg.
3: Ayrton Senna mindhárom bajnoki címét Japánban biztosította be, azonban csak az elsőt koronázhatta meg győzelemmel. A brazilon kívül még James Hunt (1976), Nelson Piquet (1987), Alain Prost (1989), Damon Hill (1996), Mika Häkkinen (1998, 1999), Michael Schumacher (2000, 2003) és Vettel (2011) ünnepelhetett bajnokságot az ottani Grand Prix-n. Tehát Japánban nyolc versenyző összesen 12 alkalommal nyert címet, ami egyben azt is jelenti, hogy ezen helyszín asszisztálhatott eddig a legtöbb bajnokavatáshoz a Formula–1 történetében, Olaszországot (11) megelőzve.
4: a Fudzsiban rendezett négy nagydíjon négy különböző versenyzőnek, Mario Andrettinek (1976), Huntnak (1977), Hamiltonnak (2007) és Fernando Alonsónak (2008) sikerült diadalmaskodnia, azonban pole pozícióból közülük csak Andretti és Hamilton indulhatott.
4: Schumacher négyszer érte el itt a versenyen futott leggyorsabb kört, miközben az aktív versenyzők közül Hamiltoné a legjobb mutató. A brit neve mellett három ilyen kör szerepel, vagyis vasárnap lehetősége lesz fellépni a német mellé a ranglista élére.
OKTÓBER 6., PÉNTEK |
3.00–4.30: 1. szabadedzés |
7.00–8.30: 2. szabadedzés |
OKTÓBER 7., SZOMBAT |
5.00–6.00: 3. szabadedzés |
8.00–9.00: időmérő |
OKTÓBER 8., VASÁRNAP |
7.00: a verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj |
November 12., 17.00: Brazil Nagydíj |
6: Schumacher összesen hat alkalommal aratott győzelmet Szuzukában, amivel ő a csúcstartó. A hétszeres világbajnokot egy négyszeres követi a vonatkozó listán Vettel személyében, négy sikerrel. A képzeletbeli dobogó alsó fokán eközben Hamilton áll, azonban a mercedeses helyzete speciális, hiszen három japán sikere közül egy Fudzsiban született.
7: legutóbb tavaly sikerült egy csapatnak konstruktőri címet bebiztosítania a Japán GP-n. A 2016-os Mercedes-győzelmet hat hasonló előzte meg: a McLaren (1990, 1998) és a Ferrari (1999, 2003) kétszer, míg a Benetton (1995), illetve a Williams (1997) egyszer ünnepelhetett csapatbajnoki elsőséget Szuzukában.
8: a német legenda szerezte meg a legtöbbször a pole pozíciót is Japánban, miközben a második Vettel csak feleannyiszor kezdhette meg az adott futamot az élről indulva. A heppenheimi pilóta Hamiltont előzi meg a rangsorban, aki bár kétszer is rajtelső lett Japánban, Szuzukában mégsem örülhetett még a kvalifikáció után, hiszen mindkét alkalommal Fudzsiban nyerte meg a szombatot.
8: a konstruktőrök közül a McLaren és a Williams fej fej mellett vezeti a versenyen futott leggyorsabb körök listáját, míg a harmadik Ferrari hattal követi őket.
9: Ferrari-pilóta kilencszer kaparintotta meg az első rajtkockát, a maranellóiak közvetlen követői a McLaren (6) és a Red Bull (5), miközben a Mercedes neve mellett csak három ilyen elsőség szerepel.
9: Schumacher nem csak a pole pozíciók, a leggyorsabb körök és a győzelmek, hanem a megszerzett dobogós helyek számában is etalonnak számít a Japán GP-n. A német fenomén kilenc alkalommal pezsgőzhetett vasárnap, míg a jelenlegi mezőnyből Vettel áll a legjobban hét pódiumos szerepléssel.
9: McLaren-versenyző kilencszer szelhette át elsőként a célvonalat, ezzel a wokingi gárda a legsikeresebb Japánban. Mögöttük a Ferrari (7), a Red Bull (4), valamint a Benetton (3), a Williams (3) és a Mercedes (3) sorakozik.
10: az erőforrások terén a Renault áll a győzelmi lista élén, a franciák után a Mercedes (8) és a Ferrari (7) következik.
15: a pályára kilátogató közönség összesen tizenötször (47 százalék) láthatta azon versenyzőt pole pozíciót szerezni, akit utána elsőként intett le a kockás zászló az adott futamon. Az utóbbi öt évet tekintve pedig 40 százalékos az arány, miközben 2013 és 2015 között egyaránt a második helyről startolva született a győzelem.
16: tizenhatszor (50 százalék) ülhetett fel a japán verseny nyertese az adott szezon végén a sportág trónjára, míg az elmúlt öt évet vizsgálva döntő fontosságú volt egy ottani diadal.
17: Kimi Räikkönen nyert a leghátrébbről indulva Szuzukában. A finn 2005-ben a tizenhetedik pozícióból rajtolva állhatott fel a dobogó legfelső fokára.
25: a McLaren (25) és a Ferrari (22) – messze elhúzva a többi csapattól – áll a dobogósok sorrendjének élén.
115: Hamilton Malajziában 115. alkalommal kezdhette meg az adott versenyt az első sorból indulva, vagyis amennyiben szombaton a britnek sikerül az első két rajtkocka valamelyikét megszereznie, akkor utoléri Schumachert a vonatkozó örökranglistán.
125: egy-egy versenyző még 125 világbajnoki egységet gyűjthet, miközben már csak Hamiltonnak, Vettelnek, Valtteri Bottasnak és Daniel Ricciardónak van matematikai esélye a szezon végén egyéni címet ünnepelni. Dupla kiesését követően Räikkönen így már semmilyen esetben sem zárhat az élen a szezon végeztével.
215: a konstruktőri kiírásban elvileg még 215 pontot zsebelhet be minden gárda, azonban már csak a Mercedesnek és a Ferrarinak van számszerűsíthető esélye a tabella első helyén végezni. A Red Bull így szezonbeli első kettős dobogója ellenére is kiesett legutóbb a végső esélyesek közül.
1804: Schumacher 1804 kilométeren keresztül állt a Japán Nagydíj élén, és egy másik német, Vettel követi őt 1105, első helyen autózott km-rel.
5807: Szuzukában 53, egyenként 5807 méter hosszú körből adódik össze a 307.471 km-es versenytáv.
0.344: Gerhard Bergernek sikerült a legkisebb különbséggel nyernie Japánban még 1991-ben, amikor csupán bő három tizeddel Senna előtt szelte át a célvonalat. Az osztrák a győzelmet így megkaparintotta, mégis brazil csapattársa lehetett a boldogabb kettejük közül, hiszen harmadszorra (és egyben utoljára) ülhetett fel a királykategória csúcsára azon a napon.
1:31.540: Räikkönen nevéhez fűződik a körrekord, vagyis a valaha versenyen futott leggyorsabb forduló a szuzukai Grand Prix-n. A finn még a 2005-ös versenyen, amelyen nagy felzárkózást bemutatva nyert, érte el az 1:31.540-es időt.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 7 | 10 | 15 | 281 |
2. | Sebastian Vettel | 4 | 10 | 14 | 247 |
3. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 14 | 222 |
4. | Daniel Ricciardo | 1 | 8 | 12 | 177 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 11 | 138 |
6. | Max Verstappen | 1 | 2 | 8 | 93 |
7. | Sergio Pérez | – | – | 12 | 76 |
8. | Esteban Ocon | – | – | 14 | 57 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 9 | 48 |
10. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 34 |
11. | Felipe Massa | – | – | 9 | 33 |
12. | Lance Stroll | – | 1 | 6 | 32 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 7 | 26 |
14. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 13 |
15. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 11 |
16. | Fernando Alonso | – | – | 2 | 10 |
17. | Jolyon Palmer | – | – | 1 | 8 |
18. | Pascal Wehrlein | – | – | 2 | 5 |
19. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 503 |
2. | Ferrari | 385 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 270 |
4. | Force India-Mercedes | 133 |
5. | Williams-Mercedes | 65 |
6. | Toro Rosso-Renault | 52 |
7. | Renault | 42 |
8. | Haas-Ferrari | 37 |
9. | McLaren-Honda | 23 |
10. | Sauber-Ferrari | 5 |