Egyszerűsített rajtbüntetés-kiosztás
Az elmúlt években rengetegszer változott a vasárnapi rajtfelállás az időmérőn kialakulthoz képest, Olaszországban például végül egyedül a pole pozíciót megkaparintó Lewis Hamilton indulhatott a kvalifikáción megszerzett helyéről. A sok büntetés sok kavarodást is okozott, pontosan ezért egyszerűsödött a hátrasorolások kiosztásának módszere. Ha egy pilóta legalább 15 pozíciós szankciót kap, akkor azonnal a mezőny végére csúszik vissza. Ha több versenyzőt is büntetnek, akkor a hátrasorolások odaítélésének időbeni sorrendje lesz a mérvadó.
Egy futam, több rajt
Az izgalom fokozására változik a piros zászlós procedúra is, hiszen a megszakítások után újra felsorakozik a mezőny, és állórajttal folytatódik a versenyzés. Ez azt jelenti, hogy például a 2017-es Azeri Nagydíjon a piros zászlós szakasz végén a pilóták újra felálltak volna a rajtrácsra.
A több rajt több kétes indulással is járhat, amire az idei kiírástól még nagyobb figyelem fog szegeződni. Tavaly Valtteri Bottas ausztriai elrugaszkodását érte sok bírálat, ami 2018-ban már áthajtásos, vagy 10 másodperces stop-and-go-büntetéssel járna.
Újabb keverékek:
2018-ban bemutatkozik az új hiperlágy abroncs, amely az Amerikai Nagydíjon már látott rózsaszín festéssel lesz jelölve. Emellett mindegyik korábbi keverék eggyel lágyabb lesz, ami az előzetes jelentések szerint körönként legalább egy másodperces javulást hozhat. A gyorsulás emellett több kerékcserét, kevesebb egykiállásos stratégiát és felfokozott izgalmakat hozhat.
A hiperlágyon kívül a keményebb gumik skálája is bővül a szuperkemény keverékkel, ezért változnak a színkódok is: hiperlágy – rózsaszín, ultralágy – lila, szuperlágy – piros, lágy – citromsárga, közepes – fehér, kemény – világoskék, szupekemény – narancs, intermediate – zöld, illetve extrém esős – sötétkék.
Ausztrália | ultralágy | szuperlágy | lágy |
Bahrein | szuperlágy | lágy | közepes |
Kína | ultralágy | lágy | közepes |
Azerbajdzsán | ultralágy | szuperlágy | lágy |
Búcsúzó T-szárny és „cápauszony", betiltott trükközés és kötelező glória
A sok vitát kiváltó T-szárny és a „cápauszony" tiltott 2018-tól, mint ahogyan a felfüggesztéssel történő trükközés is. Így az olyan megoldások, mint amelyeket a Ferrari és a Red Bull tavaly alkalmazott, szabálytalanok lesznek.
A búcsúzó elemek mellett érkezett egy új is, a glóriának nevezett fejvédő keret. A kötelező elem azonban nem lesz teljesen egységes, hiszen meghatározott feltételek között reklámozási és aerodinamikai lehetőségeket nyújt a csapatoknak.
A glória bevezetésével a minimum súlyhatár is megemelkedett 6 kilogrammal, így 734 kg lesz. Viszont ez sem fogja teljesen fedni a keletkező felesleget, hiszen az elem akár 14 kg-t is nyomhat. Az istállóknak kevesebb tere lesz a ballasztokkal játszani, miközben a nehezebb, magasabb pilóták még nagyobb hátrányt kénytelenek elszenvedni.
Az eddig bemutatott konstrukciók elérhetők itt.
Csökken a felhasználható motorok száma és az olajégetés mértéke
Egy pilóta tavaly mindegyik motorkomponensből négyet használhatott fel 20 nagydíj alatt, míg idén többnyire három (V6-os belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító) és kettő (mozgásienergia-átalakító, energiatároló, elektronikus vezérlő) áll a rendelkezésére 21 versenyhétvégén.
A megbízhatóság tehát még fontosabb szerepet fog kapni a szezonban, miközben a gárdáknak így eggyel kevesebb lehetősége lesz továbbfejlesztett egységet bevetni. Ha az istálló a megfelelő időpontban képes előállni a módosított erőforrással, akkor nagy előnyre tehet szert a többiekkel szemben.
A kevesebb motor mellett még kevésbé lehet az olajégetés nyújtotta előnyöket kihasználni, hiszen 100 kilométeren csupán 0.6 litert lehet felhasználni.
Két búcsúzó, két újonc
A tavalyi szezonzárón induló csapatfelállások csak két gárdánál változtak. A visszavonuló Felipe Massa helyére végül nem Robert Kubica, hanem Szergej Szirotkin érkezett a Williamshez, miközben a DTM-be kényszerülő Pascal Wehrleint a GP3 és az F2 bajnoka, Charles Leclerc váltotta a Sauberben.
Gyerekek a rajtrácslányok helyett
A Liberty Media úgy döntött, hogy eltűnnek a csinos hölgyek a rajtrácsról és az eredményhirdetésekről is, őket a gyerekprogram résztvevői váltják.
Megváltozott kezdési időpont
Az amerikai vezetőség a rajtrácslányok eltüntetése után megreformálta a versenyhétvégék programját is, így a legtöbb európai verseny például a megszokott 14 órás rajt helyett 15.10-kor kezdődik.
Versenynaptár
Nemcsak a programok kezdési időpontja változott, hanem a versenynaptár is. 2008 után visszatért a Francia Nagydíj, miközben a Német Nagydíjat a megszokott 1 éves kihagyás után rendezik meg újra. A helyszínek száma Malajzia elköszönésével is növekszik, vagyis egy 2016-hoz hasonló, rekordhosszúságú idény vár a mezőnyre és a szurkolókra is 2018-ban.
IDÉNY ELŐTT | |
Február 26. – március 1. | Barcelona |
Március 6–9. | Barcelona |
IDÉNY KÖZBEN | |
Május 15–16. | Barcelona |
Július 31. – augusztus 1. | Hungaroring |
rajt | ||||
Március 25. | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | 7.10 | ||
Április 8. | Bahreini Nagydíj, Szahír | 17.10 | ||
Április 15. | Kínai Nagydíj, Sanghaj | 8.10 | ||
Április 29. | Azeri Nagydíj, Baki | 13.10 | ||
Május 13. | Spanyol Nagydíj, Barcelona | 15.10 | ||
Május 27. | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | 15.10 | ||
Június 10. | Kanadai Nagydíj, Montreal | 20.10 | ||
Június 24. | Francia Nagydíj, Paul Ricard | 16.10 | ||
Július 1. | Osztrák Nagydíj, Red Bull Ring | 15.10 | ||
Július 8. | Brit Nagydíj, Silverstone | 15.10 | ||
Július 22. | Német Nagydíj, Hockenheim | 15.10 | ||
Július 29. | Magyar Nagydíj, Mogyoród | 15.10 | ||
Augusztus 26. | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | 15.10 | ||
Szeptember 2. | Olasz Nagydíj, Monza | 15.10 | ||
Szeptember 16. | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | 14.10 | ||
Szeptember 30. | Orosz Nagydíj, Szocsi | 13.10 | ||
Október 7. | Japán Nagydíj, Szuzuka | 7.10 | ||
Október 21. | Amerikai Nagydíj, Austin | 20.10 | ||
Október 26. | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | 20.10 | ||
November 11. | Brazil Nagydíj, Sao Paulo | 18.10 | ||
November 25. | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | 14.10 |
rajtszám | név (nemzetiség) | csapat | motor |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Mercedes | Mercedes |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Mercedes | Mercedes |
5 | Sebastian VETTEL (német) | Ferrari | Ferrari |
7 | Kimi RÄIKKÖNEN (finn) | Ferrari | Ferrari |
3 | Daniel RICCIARDO (ausztrál) | Red Bull | TAG Heuer (Renault) |
33 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | TAG Heuer (Renault) |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Force India | Mercedes |
31 | Esteban OCON (francia) | Force India | Mercedes |
35 | Szergej SZIROTKIN (orosz) | Williams | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Williams | Mercedes |
27 | Nico HÜLKENBERG (német) | Renault | Renault |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Renault | Renault |
10 | Pierre GASLY (francia) | Toro Rosso | Honda |
28 | Brendon HARTLEY (új-zélandi) | Toro Rosso | Honda |
20 | Kevin MAGNUSSEN (dán) | Haas | Ferrari |
8 | Romain GROSJEAN (francia) | Haas | Ferrari |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | McLaren | Renault |
2 | Stoffel VANDOORNE (belga) | McLaren | Renault |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Sauber | Alfa Romeo (Ferrari) |
9 | Marcus ERICSSON (svéd) | Sauber | Alfa Romeo (Ferrari) |