Az F1-es istálló vezetői még a nyáron arról beszéltek, hogy szeretnék újrapozicionálni a csapatot, a márkát, ám ez elmaradt – legalábbis az autó bemutatásával együtt ígért új névnek egyelőre nincs nyoma. Mindenesetre a névváltoztatási szándék talán meglepő lehet, annak fényében, hogy a gárda a 2016-os és a 2017-es idényben is megdöntötte korábbi legjobb szereplését.
Először két évvel ezelőtt zárt 4. helyen az év végi konstruktőri pontversenyben a Force India, tavaly pedig felülmúlta az egy évvel korábbi 173 pontot, és 187 pontot gyűjtve zárta az évet az istálló.
Az igazán kiugró eredmények azonban elmaradtak 2017-ben, dobogóra legutóbb a 2016-os Európa Nagydíjon állhatott Force India-pilóta: Sergio Pérez – a gárda legeredményesebb és immár a csapatot legrégebb óta szolgáló pilótája – tavaly egy negyedik helyet tudott felmutatni, míg Esteban Ocon legjobbja két ötödik hely volt – a többi pont a dicséretes megbízhatóságnak és a szorgos pontgyűjtögetésnek köszönhető.
Mindez persze nem lebecsülendő, sőt, bőven akad olyan csapat a mezőnyben, amely látatlanban elfogadná a silverstone-i székhelyű istálló stabil pontszerző teljesítményét.
„Már rég beszéltünk arról magunk között, hogy elhagyjuk a csapat nevéből az Indiát, ami egyre ésszerűbb változtatás lenne. Ma már nincs Indiai Nagydíj, alig vannak indiai szponzoraink, csak korlátozza a fejlődési lehetőségeinket az India név” – mondta még tavaly június végén Otmar Szafnauer, a Force India csapatvezetője.
Végül a változtatás és az újrabrandelés elmaradt, Pérez és Ocon ugyanúgy a Force India csapat autóiban mehet egymás és a csapatvezetés idegeire, amikor a kelleténél komolyabban veszik az egymás elleni csatákat, ahogy azt tették tavaly is számos alkalommal.
Apró változás viszont, hogy a tesztpilóta a 22 éves kanadai Nicholas Latifi lett, aki az elmúlt években a GP2/F2 mezőnyének tagja volt, ő folytatja azt a munkát, amit tavaly a pénteki edzéseken előbb Alfonso Celis Jr., majd az utolsó futamokat megelőzően George Russell végzett.
Az autón elsőre radikális változás nem tűnik fel a tavalyihoz képest – leszámítva persze a kötelező glóriát és a rózsaszín alapszín alatt meghúzódó fehér csíkot –, és Andy Green az istálló technikai vezetője elárulta: a fejvédő miatt nagyon stabil alapra kellett építkezniük.
„Az első teszteken olyan környezetben szeretnénk mozogni a halóval, amit ismerünk: vagyis olyan autón szeretnénk dolgozni vele, amit ismerünk, ez pedig a tavalyi autó, ezért túl sok változást nem is eszközöltünk. Az idei autónk kicsit elegánsabb a tavalyinál, de vizuálisan nincs sok különbség a két modell között” – fogalmazott Green.