FERRARI – első rajtsor
1. hely: Sebastian Vettel, 1:31.095
2. hely: Kimi Räikkönen,1:31.182
Bár rövid ideig úgy tűnt, hogyKimi Räikkönenpole pozíciót ünnepelhet, jött csapattársa,Sebastian Vettel, és csaknem egy tizedmásodpercet vert a finn idejére. Pedig a Q3 elején még nem ment ilyen jól a négyszeres világbajnok németnek.
„A teljes körömmel elégedett vagyok. Nagyon jól ment az autó, folyamatosan egyre jobb és jobb lett – dicsérte az SF71H-t Vettel. – Az első körömön elkövettem néhány hibát, de lelkes voltam, mert tudtam, ha összerakok egy rendes kört és szert teszek némi előnyre, jó lehetek. Ez a pálya hosszú ideje a Mercedesé volt, szóval jó megtörni az uralmát, és remélhetőleg holnap is így tehetünk."
Vettel pole pozíciót érő köre:
Bár csak hajszállal, de Räikkönenlemaradt a pole-ról, így meg kell elégednie a második hellyel a rajtrácson. A Ferrari finn pilótája nem keres kifogásokat, helyette már a további fejlődésre és a holnapi futamra koncentrál.
„Jó volt az időmérőm, de nem eléggé – ismerte el Räikkönen. – Nem örülök neki, hogy így alakult, meglátjuk, mit tehetünk holnap. Tovább kell fejlődnünk, és ki kell maradnunk a balhékból. Ez a pálya kissé más, mint a korábbiak, de ha az autónk jól működik, akkor mindenhol jól kell működnie. Eddig konstans teljesítményt nyújtottunk, és elégedettek voltunk azzal, ahogy a dolgok alakultak. Itt-ott még fejlődnünk kell kicsit, de mindenképpen erősek vagyunk ezen a pályán."
PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.999 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:33.482 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:33.018 |
időmérő: 1. Vettel 1:31.095 |
VASÁRNAP |
08.10: a verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
MERCEDES – második rajtsor
3. hely: Valtteri Bottas, 1:31.625
4. hely: Lewis Hamilton 1:31.675
Amíg a két Ferrari nagyon közel volt egymáshoz, Bottas lemaradása a harmadik helyen már fél másodperc volt Vettelhez képest. A Mercedes finn pilótája szerint e mögött részben az abroncsok működésre bírása állhat.
„Korábban már észrevettük, hogy összességében jobbak vagyunk a keményebb keverékeken, így dolgozunk azon, hogy minél többet kihozzunk ebből. A Ferrari azonban ezen a téren valamit jobban csinál – mondta Bottas. – A gyors körömön nem igazán tudtam volna ennél is gyorsabban menni. Talán azon javíthattam volna, hogy tökéletes állapotba hozom a gumikat, de nem ezen múlt a fél másodperc."
„A Ferrarinak nagyon erős autója van, ez főként az olyan gyors kanyarokban vehető észre, mint az egyes vagy a kettes, ezeken a helyeken kerülnek előnybe velünk szemben. Mivel az egyenesekben sincs nagy különbség köztünk, meg tudják tartani a kanyarokban nyert előnyüket, így bőven van min dolgoznunk. Holnap viszont új nap jön. Hosszú verseny előtt állunk, és a múlt héten is láthattunk, hogy szoros a mezőny. Holnap remélhetőleg visszanyerhetjük azt, amit ma elveszítettünk" – reménykedik a finn.
Csapattársa, Hamiltona pénteki remeklés után szombaton egyáltalán nem találta a tempót a hűvös körülmények között, s csak a negyedik helyről rajtolhat a holnapi versenyen. A brit elmondta, nem tudja pontosan, hogy miért volt ekkora a Mercedes lemaradása.
„Nem tudom. Az autó jónak érződött, fogalmam sincs, hogy mi történhetett" – vallotta be őszintén a címvédő, majd hozzátette, hiába könnyű előzni a kínai aszfaltcsíkon, ha a Ferrari túl gyors az egyenesekben.
„Érdekes lesz, hogy miként alakul a holnap, hiszen jóval melegebb időt jósolnak. Még nem tudom, hogy ringbe tudunk-e szállni a Ferrarival, mivel a lemaradásunk fél másodperc körül mozog hozzájuk képest."
A Mercedes britje az idén még nem állhatott fel a dobogó legfelső fokára, miközben Vettel tökéletes szezont fut eddig.
„Az előző versenyen bár gyorsabbak voltunk, mégis meg tudták kaparintani a győzelmet, amire holnap is nagy esély van" – zárta a gondolatait Hamilton.
RED BULL – harmadik rajtsor
5. hely: Max Verstappen, 1:31.796
6. hely: Daniel Ricciardo, 1:31.948
Verstappen az ötödik legjobb időt futotta a mai időmérőn, lemaradása 7 tized Vettel pole pozíciót érő idejétől. A viszonylag nagy hátrány ellenére a holland pozitívan nyilatkozott, és még vicces teóriát is kitalált arra, hogy miért volt ma ilyen gyors az SF71-H.
„A Mercedeshez viszonyítva egészen jól állunk, csak a Ferrari volt túl gyors ma. Az egyenesekben valahogy megtalálták a turbógombjukat, hiszen szárnyaltak, de a kanyarokban sem volt rossz a tempójuk."
„Nagyon jó csomaggal érkeztek meg erre a hétvégére. A versenyen elvileg közelebb kell lennünk a végsebességet illetően, ami remélhetőleg segít nekünk."
„Továbbra is pozitívnak kell lennünk. Még bármi megtörténhet holnap, hiszen nem tudjuk, hogy az egy vagy a két kiállás lesz optimális. Persze ez csapatonként változhat".
Ricciardo számára közel sem indult zökkenőmentesen a kvalifikáció, ugyanis a harmadik szabadedzés után motorcserére szorult Red Bullját csak a Q1 legvégére sikerült teljesen összerakni a csapatának. Az ausztrálnak így egy köre maradt, hogy kvalifikálja magát a második szakaszra, de sikeresen vette az akadályt, és az időmérő végén a 6. rajthelyet szerezte meg.
„A szerelőim nagyon jó munkát végeztek, szerintem már sokszor megdöntötték a saját rekordjukat, ami a motorcsere időtartamát illeti, és ezt most újra megtették – dicsért Ricciardo. – A mezőny viszonylag közel van egymáshoz. Viszont a top hatos skála legvégén vagyunk, ami nem ideális."
„Figyelembe véve a mai körülményeket, ez nem volt rossz délután. Azt hiszem, hogy holnap mindenki lágy gumikon rajtol előttünk, mi viszont Maxszel az ultralágyakon kezdünk. A stratégia nagy szerepet játszik majd, és remélhetőleg segít nekünk abban, hogy felállhassunk dobogóra" – ismertette fő célját az ausztrál.
A Red Bull garázsában nagy volt a sietség:
A verseny holnap reggel 8 óra 10 perckor kezdődik.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:31.095 | - mp h. | - |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:31.182 | 0.087 | 0.096 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:31.625 | 0.530 | 0.582 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.675 | 0.580 | 0.637 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:31.796 | 0.701 | 0.770 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:31.948 | 0.853 | 0.936 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:32.532 | 1.437 | 1.577 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:32.758 | 1.663 | 1.826 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:32.819 | 1.724 | 1.893 |
10. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:32.855 | 1.760 | 1.932 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:32.986 | 1.891 | 2.076 |
12. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:33.057 | 1.962 | 2.154 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:33.232 | 2.137 | 2.346 |
14. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:33.505 | 2.410 | 2.646 |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:33.795 | 2.700 | 2.964 |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:34.062 | 2.967 | 3.257 |
17. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:34.101 | 3.006 | 3.300 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:34.285 | 3.190 | 3.502 |
19. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:34.454 | 3.359 | 3.687 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:34.914 | 3.819 | 4.192 |