PÉNTEK |
04.00–05.30: 1. szabadedzés |
08.00–09.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
05.00–06.00: 3. szabadedzés |
08.00–09.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
08.10: a verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
1: A Mercedes-éra kezdete óta ez az első idény, amelyben a német gárdának nem sikerült legalább egyszer győzedelmeskednie az első két nagydíj valamelyikén.
2: Sebastian Vettel mindkét idei futamon nyert, ami jó előjel számára, hiszen legutóbb 1982-ben fordult elő, hogy nem lett bajnok az idény végén az a pilóta, aki így kezdett. Akkor Alain Prost maradt alul Keke Rosberggel szemben. A Ferrari 2004 után először indított ilyen formában egy évet.
4: Hamiltonon kívül senki sem volt képes egynél több versenyen leggyorsabb kört futni a pályán. Négy ilyen körével így kimagaslónak számít, hiszen az aktív pilóták közül Räikkönen, Alonso, Vettel és Hülkenberg együttesen futott annyi leggyorsabb kört, mint a brit egyedül.
5: A címvédő emellett 5-ször állhatott fel eddig a pódium legfelső fokára – legalább kétszer annyiszor, mint riválisai. A brit mögött Alonso és Nico Rosberg következik egyaránt két diadallal, míg Räikkönen és Vettel egyszer jegyezhetett győzelmet Kínában.
6: 2011-ben és 2013-ban is 6 különböző pilóta állt a kínai verseny élén, míg az ilyen szempontból legsokszínűbb Grand Prix-t 1971-ben rendezték Olaszországban, akkor összesen 8 versenyző vezette a mezőnyt.
6: Hamilton összesen 6 alkalommal sajátította ki az első rajtkockát, rajta kívül csak Vettel (3) és Alonso (2) várhatta a jelenlegi mezőnyből élről a piros lámpák kialvását Kínában.
6: Az utóbbi 6 évben csak Mercedes-versenyző szerzett pole pozíciót Sanghajban. A V6-os turbók 2014-es bevezetése óta a kínai győztes mindig bajnok lett az adott kiírásban.
7: A vasárnapi diadal 7 alkalommal hozott egyéni címet, mialatt a 2014-ben kezdődő pole-sorozat a győzelmek tekintetében is érvényesül, hiszen Hamilton (2014, 2015, 2017) és Rosberg (2016) az elmúlt idényekben az időmérő után a versenyen és a szezon végén sem talált legyőzőre.
8: Hamiltonnak a dobogós ünneplésből is bőven kijutott, már nyolcszor pezsgőzhetett a GP-n. Ellenfelei közül Räikkönen, Alonso és Vettel egyaránt öt, Max Verstappen egy alkalommal végzett a legjobb háromban vasárnap.
9: A rajtelső kilenc alkalommal győzött, miközben a leghátrábbról indulva Michael Schumachert intette le elsőként a kockás zászló. A német 2006-ban a 6. helyről startolva nyert. A hétszeres világbajnok mellett csupán Button tudta úgy bezsebelni a megszerezhető maximum pontszámot, hogy a harmadik pozíciónál hátrábbról rajtolt.
15: A Formula–1 mezőnye a 15. alkalommal utazik Kínába, ahol a kezdetektől fogva – vagyis 2004 óta – Sanghaj ad otthont a Grand Prix-nak.
27: Hamilton Bahreinben a kilencedik rajtkockát váltotta a dobogó legalsó fokára, így sorozatban a 27. versenyén szerzett pontot. Amennyiben Kínában is a legjobb 10 között végez, akkor – átadva Räikkönen rekordját a múltnak – újabb örökranglista élén veszi át a vezetést.
100: Múlt vasárnap a brit a királykategória első olyan versenyzőjévé vált, aki legalább 100 nagydíjat teljesített két különböző alakulat színeiben. A McLarennel 110 futam alatt 26 pole-t és 21 diadalt jegyzett, míg a Mercedesszel 100 versenyből 47-en indulhatott az élről, és 41-szer nyert.
200: Vettel Bahreinben a 200. F1-es versenyét futotta, amit győzelemmel ünnepelt. A német pályafutása során eddig 51-szer ért el pole pozíciót, 101 dobogós helyezést jegyzett, s 49-szer állhatott fel a pódium legfelső fokára. Kínában tehát megszerezheti az 50. diadalát, amire csupán három pilóta – M. Schumacher (91), Hamilton (62) és Prost (51) – volt eddig képes az F1 történetében.
Schumacher és Hamilton csatája 2010-ből:
336: Pierre Gasly parádés hétvégét teljesített Szahírban, hiszen vasárnap negyedikként intette le a kockás zászló, F1-es pályafutása során első alkalommal szerzett pontot, amivel a sportág 336. pontszerzője lett.
305.066: 56, körönként 5451 méter hosszú körből adódik össze a 305.066 kilométeres versenytáv.
0.714: A legszorosabb Kínai GP-t 2015-ben futották, amikor Hamilton csupán 714 ezreddel szelte át Rosberg előtt a célvonalat.
1:32.238: Michael Schumacher 2004-es versenyen futott 1:32.238-as köre számít a körrekordnak az ázsiai pályán.