PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Verstappen 1:13.302 |
2. szabadedzés:1. Verstappen 1:12.198 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Verstappen 1:11.599 |
időmérő edzés:1. Vettel: 1.10.766 |
VASÁRNAP |
verseny: 1. Vettel, 2. Bottas, 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10:Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
Lewis Hamilton igazi specialistának számít Kanadában, ezúttal azonban nem állt össze számára a kép, és pályafutása során először kapott ki úgy a márkatársától, hogy mindketten célba érkeztek az adott futamon.
A brit ezenkívül rajtpozíciójához képest is bukott egy helyezést, ami azt eredményezte, hogy elvesztette a vezetést az egyéni összetettben, igaz, hátránya csupán egyetlen pont a montreali győztes, Sebastian Vettel mögött.
„A Ferrari csomagja összességében jobb, mint a miénk, és jobb munkát is végeznek nálunk, szóval nekünk is keményebben kell dolgozunk" – ismerte el a címvédő.
„Nincs okunk arra, hogy most elveszítsük a kontrollt, egyszerűen továbbra is leszegett fejjel kell mennünk előre, és végig motiváltnak kell maradnunk, hiszen előbb-utóbb vissza fognak esni. Csak folyamatosan nyomást kell helyeznünk rájuk" – adta ki a parancsszót, és a csapatvezető, Toto Wolff is úgy véli, megfújták az ébresztőt a Mercedes számára.
„Ez sz.r eredmény volt tőlünk. Ki kellett mondanom" – jelentette ki őszintén az osztrák az ORF csatornájának, majd, miután arról kérdezték, hogy Valtteri Bottas második helye kármentés volt-e, határozott nemmel felelt.
„Ez erős pályánk, erre egész hétvégén apróbb hibákat követtünk el, már a kezdetektől fogva. Az egyetlen érzés, ami most bennem van, hogy fel kell ébrednünk, mivel minden területen visszaestünk. Kanadából maximum pontszámmal kellett volna távoznunk, nem a kármentésről kellett volna szólnia – fejezte ki elégedetlenségét az eredménnyel kapcsolatban Wolff, ami garantálja, a kanadai produkció nem marad következmény nélkül. – Ez szükséges. Átfogó vizsgálatot kell indítanunk."
Wolff mellett az alakulat tanácsadója, Niki Lauda sem leplezte csalódottságát, miközben a Ferrarit és a Red Bullt méltatta.
„A Ferrarié volt a jobb autó, a jobb motor és a jobb fogyasztás is. Az olaszok minden olyan területen megelőztek bennünket, ahol eddig mi voltunk előrébb. A miénk volt a legjobb fogyasztás, erre most a Ferrari és a Renault is jobb volt nálunk" – mutatott rá, majd a továbbfejlesztett erőforrás hiányára is kitért.
„Persze ehhez az is hozzájárult, hogy nem használhattuk az új motort. Franciaországban azonban már a rendelkezésünkre fog állni. Annak segítenie kell rajtunk."
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZ. | PONT | |
1. | Sebastian Vettel | 3 | 4 | 7 | 121 |
2. | Lewis Hamilton | 2 | 5 | 7 | 120 |
3. | Valtteri Bottas | – | 4 | 6 | 86 |
4. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 5 | 84 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 5 | 68 |
6. | Max Verstappen | – | 2 | 5 | 50 |
7. | Fernando Alonso | – | – | 5 | 32 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 32 |
9. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 6 | 24 |
10. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | 19 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 18 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 17 |
13. | Esteban Ocon | – | – | 3 | 11 |
14. | Charles Leclerc | – | – | 3 | 10 |
15. | Stoffel Vandoorne | – | – | 3 | 8 |
16. | Lance Stroll | – | – | 1 | 4 |
17. | Marcus Ericsson | – | – | 1 | 2 |
18. | Brendon Hartley | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 206 |
2. | Ferrari | 189 |
3. | Red Bull-TAG Heuer | 134 |
4. | Renault | 56 |
5. | McLaren-Renault | 40 |
6. | Force India-Mercedes | 28 |
7. | Toro Rosso-Honda | 19 |
8. | Haas-Ferrari | 19 |
9. | Alfa Romeo Sauber | 12 |
10. | Williams-Mercedes | 4 |