A Ferrari nem is álmodhatott volna jobb kezdésről az idény második állomásán Sanghajban: Lewis Hamilton révén a pénteki sprintidőmérőn először a pole pozíciót, majd a szombati sprintversenyen a győzelmet is megszerezte. Ezt követően nagy várakozás előzte meg a kvalifikációt, ám a maranellói istálló teljesítménye valamelyest visszaesett, és a két McLaren, valamint egy-egy autóval a Mercedes és a Red Bull is beférkőzött elé, így meg kénytelen volt megelégedni a harmadik rajtsorral.
A csapattársához képest eddig egész hétvégén lemaradásban lévő Charles Leclerc meglátása szerint kissé félrevezető volt Hamilton teljesítménye, és inkább a mostani eredmény ad valós képet arról, hol is állnak az erősorrendben. „A kvalifikáción egyszerűen nem volt meg a potenciál az autóban, és összességében nem volt meg a tapadás sem. Ausztráliában úgy éreztem, nem végeztünk nagyszerű munkát az időmérőn, és messzebb voltunk annál, mint amire előzetesen számítottunk, de ha összeraktuk volna a köröket, akkor nagyjából három tizedmásodperc lett volna a lemaradásunk. Most is ez a különbség alakult ki, és jelenleg itt tartunk."
„Eltekintve attól, hogy Lewis tényleg nagyszerű munkát végzett pénteken, úgy gondolom, hogy most jól dolgoztam, és biztosra veszem, hogy Lewis is így tett, egyszerűen ennyi van az autóban. Hogy ennél picivel több tempót is ki lehetett volna hozni belőle? Talán. Három tizedet? Nem hiszem. Lewis még így is jobb munkát végzett nálam, de ami engem illet, kihoztam a maximumot, nem hiszem, hogy ennél többet ki tudtam volna sajtolni a gépből. Teljesen mindegy, hogy Lewis előtt vagy mögött végzek, mert csapatként egymás mellől rajtolunk" – jelentette ki, majd megosztotta, tudják, mi vezetett a „formahanyatláshoz".
„Csapatként mindent kihoztunk a kocsiból, és ami még ennél is fontosabb, hogy tudjuk, hol vesztettünk, mivel a sprintidőmérőn és a sprintfutamon sokkal gyorsabbak voltunk. Talán Lando pénteken egy lépéssel előttünk lett volna, ha befejezte volna a körét, de a többiekkel nagyjából egy szinten voltunk. Még ha ezúttal is szorosnak tűnik a küzdelem, kissé lépéshátrányban vagyunk, hiszen ahogyan mondtam, Lewis és én is remek köröket futottunk" – magyarázta, majd a vasárnapi esélyekre is kitért.
„A sprintversenyen jó volt a tempónk, főleg az etap vége felé, de piszkos levegőben menni mindig nehezebb, így bántam, hogy nem alakult jobban a sprintkvalifikációm. A gumikezelés jónak tűnt, de óvatosnak kell lennünk, mert én sokat küszködtem a piszkos levegőben. Lewisnak igazán erős volt a tempója tiszta levegőben. Szóval szabad utat kell találnunk magunk előtt, de az ötödik és a hatodik pozícióból indulva ez elég nehéz feladat lesz, mivel lesz jó néhány autó előttünk. A lehető legjobbunkat fogjuk nyújtani, és reménykedünk benne, hogy jobb a versenytempónk, mint a minket körülvevőké."
Erős versenytempóban bízik az ötödik rajtkockát megszerző Hamilton is, aki nem mondott még le a győzelemről, és mestertervet szövöget, hogyan tudna felérni a dobogó felső fokára. „Nagyon optimistán kezdtünk, de aztán végrehajtottunk néhány változtatást az autón, aminek következtében eléggé pengeélen táncolt. Kissé a szél is felerősödött, és a kocsit összességében nehezebb volt vezetni most, és nagyobb kihívást jelentett összerakni a kört is. Kiegyensúlyozott gépet szeretnél, de most ez kanyarról kanyarra változott. A módosítások óta magasabb tempónál túlegyensúlyoztuk."
„Olyan autóra van szükséged, amiben megbízhatsz. Amivel támadhatod úgy a kanyart, hogy tudod, veled marad, nem fog blokkolni, megcsúszni, és nem megy át túlkormányzottságba sem. Amikor mindez kiszámíthatatlan, akkor nem tudhatod, mi jön – ecsetelte, majd elmondta, miben bízik. – A végén nem volt a legtisztább köröm, és pár tizeddel, vagy legalább eggyel gyorsabb is lehettem volna, szóval nem vagyunk borzasztóan messze, de nem ideális."
„Reménykedem, hogy még megvan a sprintversenyen mutatott tempó. Változtattunk az autón annak érdekében, hogy javuljon a teljesítményünk a futamon, de így egy körön határozottan nehezebb volt, szóval érdekes lesz látni, miként alakul vasárnap. Versenyzés szempontjából nagyszerű ez a pálya, hiszen nem csak egyetlen versenyív van, ami mindenképpen pozitívum. Ugyanakkor a sprintfutamon látható volt, hogy egyesek szenvednek így is az előttük haladó követésével. A gumikról fog szólni, az lesz a kulcs, miként bánsz velük."
„Más pozícióban vagyok, de továbbra is a győzelem a célom. Jó rajtot szeretnék venni, és legalább egy autót megelőznék, majd onnan kezdeném meg a felzárkózást. Ma este mestertervet fogok szőni arról, hogyan nyerhetnék, és megpróbálom véghez is vinni. Ez a hozzáállásom. Lesznek hullámvölgyek és hullámhegyek. Most nem számítottunk arra, hogy ötödikek és hatodikak leszünk, vagy legalábbis én nem számoltam azzal, hogy ott leszek, ahol vagyok. Megpróbálok higgadt maradni, és mindent bele fogok adni vasárnap, aztán meglátjuk, mi kerekedik ki belőle."
Noha Hamilton hat győzelemmel rekordtartó Kínában, mindössze háromszor fordult elő, hogy olyan versenyző diadalmaskodott a helyszínen, aki a top 3-on kívülről indult. Michael Schumacher 2006-ban a hatodik, Jenson Button 2010-ben az ötödik, míg Daniel Ricciardo 2018-ban a hatodik rajthelyét váltotta a dobogó felső fokára.
KÍNAI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
2. | George Russell | brit | Mercedes |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
7. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
8. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
9. | Cunoda Juki | japán | Racing Bulls-Honda |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
11. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
15. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
16. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
17. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
18. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault |
19. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
20. | Liam Lawson | új-zélandi | Red Bull-Honda |
18. KÍNAI NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 21., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:31.504 |
Sprintidőmérő | 1. Hamilton 1:30.849 |
MÁRCIUS 22., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Hamilton, 2. Piastri, 3. Verstappen |
Időmérő | 1. Piastri 1:30.641 |
MÁRCIUS 23., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja | 8.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | április 6., 7.00 |
Bahreini Nagydíj, Szahír | április 13., 17.00 |
Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |