PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.839 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.579 |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
15.10: a verseny (71 kör, 306.452 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Július 22., 15.10: Német Nagydíj |
Július 29.,15.10: Magyar Nagydíj |
A Mercedes Franciaországban bevetette a 2.1-es erőforrását, majd egy héttel később átszabott autóval érkezett meg Spielbergbe, ahol mindkét pénteki gyakorlást az első két pozícióban zárta Lewis Hamilton vezényletével.
A brit azzal a tervvel érkezett meg Ausztriába, hogy tizennégy pontos előnyét tovább növeli és elhúz Sebastian Vettel elől a bajnokságban, ez a szándék pedig a pénteki eredmények után csak még inkább megerősödött benne.
„Az autó a pálya bizonyos pontjain jobban működik, miközben már Franciaországban is nagyszerű volt. Szóval még többet kérek a fejlesztésekből! Vannak olyanok, akik apránként, de folyamatosan hozzák az újdonságokat, míg mi arra várunk, hogy egy egész csomagot tudjunk bevetni."
„Én egyszerűen csak megállás nélkül nyomom, hogy minél többet tudjak belőle kihozni. Eléggé izgatottan várom a harcot" – mondta lelkesen a vb-éllovas, azonban némi negatívumra is felhívta a figyelmet.
„Az első edzés jó volt, aztán a második még jobb lett, viszont utána úgy érződött, mintha rosszabbodna a helyzet. Most rá kell jönnünk, ez miért történhetett, de biztos vagyok benne, hogy megoldjuk."
Bár a brit a lágy abroncson érte el a legjobb idejét délután, a gumik viselkedése mégis okoz némi fejtörést számára.
„Ez a kilencedik nagydíjunk, és eddig mindenhol másképpen viselkedtek. Az egyik edzésen jók, aztán a következőn egyszerűen nem, és nem érted, hogy ez miért van, ami eléggé zavarba ejtő. Itt viszont eléggé egyértelmű a helyzet. Ez egy gyors pálya, és a különböző keverékek is meglehetősen közel vannak egymáshoz. Úgy tűnik, nekem jobban fekszenek a keményebbek."
Valtteri Bottas 2014-ben a visszatérő Osztrák Nagydíjon szerezte meg Formula–1-es pályafutása első dobogóját, majd tavaly a pole pozíció megkaparintása után vasárnap a győzelem is az ő nevéhez fűződött. A finn a mostani nagydíjhétvégén eddig két második helyet jegyzett, miközben a lemaradása végig 1-2 tized környékén mozgott. Bottas üdvözli a fejlesztéseket, az egyensúlyon azonban még javítana.
„A fejlesztések nagyon jól működnek, ami jól mutatja, hogy a csapat fantasztikus munkát végzett. Úgy hiszem, még ennél is több időt tudunk majd találni."
„Tavaly hólyagosodott a bal hátsóm, és erre idén is megvan az esély, miután vasárnapra sokkal melegebb időt jósolnak. Ebből a szempontból eléggé biztató, hogy ilyen stabil volt a gép hátulja, ám az egyensúlyon még kell egy kicsit javítanunk."
Vettel meglehetősen sima pénteket tudhat maga mögött Ausztriában, hiszen az első tréningen a negyedik, míg a másodikon a harmadik helyen végzett, miközben a tempója az egyik legjobbnak számított az ultralágyon, amikor a versenyszimulációk kerültek a középpontba.
„Mindig lehet fejlődni, azonban most egészen elégedett vagyok. Az autó jónak érződött, szóval meglátjuk, mire leszünk képesek holnap" – magyarázta, majd a rázókövekről és az esélyekről is beszélt.
„Ezen a pályán a rázókövek helyenként agresszívak, viszont ma nekünk nem volt velük problémánk. Remélhetőleg holnap és a versenyen is hasonló lesz a helyzet. Ami pedig a küzdelmet illeti, eddig eléggé szoros, még akkor is, ha a Mercedes összességében minden körülmény között jobbnak tűnt. Hogy hiszek-e a győzelemben? Igen" – jelentette ki, és érdekes hasonlattal jellemezte a mai tempójukat.
„Nem hátrány, ha a pole pozícióból startolhatsz, főleg egy olyan pályán, amelyen eléggé nehéz előzni. Már ma is jó volt a sebességünk, és szombaton csak erősebbek szoktunk lenni. Remélem, most is valami ehhez hasonló fog történni. Mindenesetre ma jobb volt a tempónk, mint az olaszom."
Daniel Ricciardo délelőtt még lemaradt a csapattársától, délutánra viszont fordult a kocka, miközben az ausztrált egy sérült szárny is hátráltatta.
„Az első edzésen megsérült az első vezetőszárnyam az egyik rázókő miatt, de szerintem jó, hogy vannak, hiszen a mi feladatunk, hogy elkerüljük őket. Legalább valamiféle határt jelölnek ki. Pár modern pályán – ahol nincsenek falak – egyszerűen határ sincs, tehát nem gondolom, hogy ez rossz megoldás lenne, főleg hogy következménnyel is jár."
Ricciardóhoz hasonlóan Verstappent is egy, a gépén keletkezett kár vetette vissza, azonban nem ez, hanem az egyenesekben mutatott sebességük aggasztja.
„Még úgy is vesztünk némi időt az egyenesekben, hogy három DRS-zóna áll a rendelkezésünkre" – fakadt ki.
„Ez nem volt tökéletes nap, még a padlólemezünk is sérült, ami a második edzésen kissé hátráltatott. Szerencsére ez egy régebbi specifikáció volt, miközben holnap egy újabbat kapok, ez viszont sem változtat azon a tényen, hogy ma emiatt eléggé meg volt kötve a kezünk a leszorítóerőt illetően. A lényeg, hogy még bőven van hova fejlődni."
Kimi Räikkönen ma nem mozdult el a hatodik pozícióból, amivel megismételte az egy évvel ezelőtti spielbergi péntekjét.
„Ez egy szokásos péntek volt. A beállítások terén még van min dolgoznunk, mint ahogyan ez más pályákon is elő szokott fordulni. Egyelőre elég nehéz lenne megítélni, hol is állunk pontosan, hiszen nem tudjuk, mit csináltak a többiek, azonban nem mondanám, hogy túl rossz lenne a helyzet" – zárta rövidre az értékelést.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:04.839 | átlag: 239.744 km/ó | 39 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:04.966 | 0.127 mp h. | 39 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:05.072 | 0.233 | 42 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:05.180 | 0.341 | 29 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:05.483 | 0.644 | 22 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:05.776 | 0.937 | 31 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:06.028 | 1.189 | 31 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:06.055 | 1.216 | 40 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:06.215 | 1.376 | 31 |
10. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:06.394 | 1.555 | 36 |
11. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:06.400 | 1.561 | 32 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:06.404 | 1.565 | 23 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:06.427 | 1.588 | 29 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:06.455 | 1.616 | 42 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:06.479 | 1.640 | 35 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:06.567 | 1.728 | 32 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:06.612 | 1.773 | 30 |
18. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:06.698 | 1.859 | 30 |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:06.871 | 2.032 | 45 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:07.424 | 2.585 | 38 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:04.579 | átlag: 240.709 km/ó | 37 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:04.755 | 0.176 mp h. | 42 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:04.815 | 0.236 | 53 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:05.031 | 0.452 | 48 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:05.125 | 0.546 | 48 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:05.265 | 0.686 | 42 |
7. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:05.429 | 0.850 | 38 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:05.559 | 0.980 | 41 |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:05.758 | 1.179 | 31 |
10. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:05.930 | 1.351 | 47 |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:05.999 | 1.420 | 38 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:06.096 | 1.517 | 30 |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:06.133 | 1.554 | 43 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:06.199 | 1.620 | 29 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:06.273 | 1.694 | 42 |
16. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:06.326 | 1.747 | 49 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:06.332 | 1.753 | 55 |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:06.354 | 1.775 | 48 |
19. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:06.429 | 1.850 | 33 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:06.626 | 2.047 | 44 |