A jelenlegi hivatalos gumiszállító, a Pirelli szerződése a 2019-es szezon végén lejár, így az FIA pályázatot írt ki az ezutáni időszakra. Az új beszállítónak – vagy akár a Pirellinek, ha továbbra is az olasz gyártó készíti majd az abroncsokat az F1-es csapatok számára – 2020-ban még a jelenleg is használt gumikat kellene gyártania, azonban a következő idénytől már új, nagyobb abroncsokkal szolgálna a csapatok számára. A megbízás 2023-ig tartana.
Ami pedig a változásokat illeti, főként a méreteken szeretnének módosítani. Az eddigi 13 colos gumik helyett 18 colosakat használnának. A hátsó abroncsok szélessége maradna 405 milliméter, az elsőké viszont 270-re csökkenne a jelenlegi 305-ről.
Hosszú ideje tervben van már a gumimelegítők betiltása, ezen ötlet elvetését viszont eddig mindig a biztonsági tényezőkkel indokolták. Jelen állás szerint azonban 2021-től már nem lehet használni a melegítő paplanokat.
Az FIA eddig nem számolt be arról, hogy bármelyik gumigyártó vállalat is jelezte volna az érdeklődését, erre azonban egészen augusztus 31-ig van még lehetőségük. A pályázatokat szeptember 14-ig vizsgálják át biztonsági és technikai szempontból, azután megkezdődhetnek a kereskedelmi tárgyalások a követelményeknek megfelelt gyártókkal. A végső döntést a Liberty Media hozza meg, azonban az FIA-nak is rá kell bólintania a szerződés megkötésére.