F1: Vettel nem tart az esőtől; Räikkönen csak a saját autóját vezette

Vágólapra másolva!
2018.08.24. 22:02
null
Bár a belga pálya felett folyamatosan gyülekeznek a sötét fellegek, Vettel nem tart az esőtől (Fotó: AFP)
A Formula–1 2018-as szezonja a hektikus nyári szünetet követően Belgiumban folytatódott, ahol mindkét pénteki edzést a Ferrari zárta az élen. A maranellóiak ráadásul a továbbfejlesztett erőforrással is elégedettek, sőt Sebastian Vettel elmondta, egyáltalán nem tart az esőtől. A Mercedesnél eközben bár vegyesek az érzések, a harmadik specifikációjú hajtóegységek előrelépést hoztak, és Toto Wolff úgy véli, csak a holnap 15 órakor kezdődő kvalifikáció harmadik szakaszában lesz látható, pontosan mit is jelentenek az új egységek. A Red Bull kevésbé optimista, Daniel Ricciardo nem talált pozitívumot a mai napban, míg Max Verstappen a versenyre készül.

 

Egy hónapot követően újra felbőgtek a motorok, és kétszer másfél órára megint a pályán történt események kerültek a középpontba. Belgiumban az elmúlt évekkel ellentétben nem a Mercedes, hanem a Ferrari volt az úr, hiszen az első tréninget Sebastian Vettel, míg a másodikat Kimi Räikkönen zárta az élen. Méghozzá úgy, hogy a finn autójába csak új belsőégésű motort szereltek, szemben márkatársával, aki négy elemből is továbbfejlesztettet használ.

63. BELGA NAGYDÍJ
AUGUSZTUS 24., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.358
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:43.355
AUGUSZTUS 25., SZOMBAT
12.00–13.00: 3. szabadedzés
15.00–16.00: időmérő edzés
AUGUSZTUS 26., VASÁRNAP
15.10: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj
Szeptember 16., 14.10: Szingapúri Nagydíj
Szeptember 30., 13.10: Orosz Nagydíj

„Nem úgy jellemezném a régi és az új motort, mint ég és föld, ha így lenne, akkor azt szabad szemmel is láthatnád. Persze sosem teszünk olyan elemet az autóba, amiről tudjuk, nem jelent nagyobb előrelépést. A hosszú etapok terén nem tudom hol állunk, hiszen csak a saját autómat vezettem, miközben azt sem tudom, mit csináltak a többiek, de nem is érdekel. Viszont ma csak péntek van, még bármi megtörténhet a hétvége további részében.”

„Ami a pályát illeti: a spái kifejezetten jó, azonban ettől nem leszek sem gyorsabb, sem lassabb” – állapította meg Räikkönen, majd az időjárásról is beszélt.

„Mára esőt vártunk, de nem érkezett meg. Ennek ellenére továbbra is kulcsszerepet kaphat az időjárás, hiszen itt elég gyorsan tud változni a helyzet.”

Vettel az első edzésen az élen végzett, a másodikon viszont csak az ötödik helyet foglalta el, ráadásul hátránya a 8 tizedet is megközelítette. A német ennek ellenére nem aggódik, sőt az esetleges esőtől sem tart.

„Lefutottam a megbeszélt programokat, most meg kell néznünk az adatokat. A lényeg, hogy az autón minden újítás működik, azonban túl sok mindent nem lehet levonni egy péntekből” – kezdte, majd Räikkönen után ő is kitért időjárásra, hiszen az utolsó edzés, illetve a kvalifikáció idejére is esőt jósolnak Spában.

„Korábban gyengébbek voltunk esőben, azonban sokat dolgoztunk az ügyön, és szerintem sikerült felülkerekednünk a problémákon. Ha valóban esik, akkor bizonyosságot nyer, hogy tényleg így van-e” – tekintett előre.

A Ferrari mellett a Mercedes is továbbfejlesztett erőforrással készült a spái hétvégére, a vb-éllovas Lewis Hamilton új belsőégésű motort, turbót és MGU-H-t, míg Valtteri Bottas egy komplett új csomagot kapott – utóbbi átlépte a megengedett mennyiséget, így Bottas vasárnap csak a rajtrács végét foglalhatja el.

Ami az időeredményeket illeti: Hamilton az első gyakorláson a harmadik, a másodikon a második leggyorsabb kört futotta, lemaradása előbb 318, majd 168 ezred volt.

„Nagyon jó visszatérni. Bár sosem elég hosszú a szünet, mégis van egy bizonyos pont, amikortól elkezd hiányozni a versenyzés, szóval boldog vagyok, hogy megint autóba ülhettem. Az idei gépek emellett talán a valaha volt leggyorsabbak, és egy ilyen pályán csak még inkább érzed ezt. A Pouhon-kanyart szinte padlógázon teljesíted, ami őrület” – ecsetelte lelkesen.

„Új motorral érkeztünk meg ide, és eddig minden tökéletesen működik. A csata viszont rendkívül szoros a Ferrarival, úgy tűnik, egyenlő mértékben fejlődtünk” – mutatott rá, és a pályakarakterisztikából adódó nehézségekről is szót ejtett.

„A középső szektorban azt akarod, hogy nagy legyen a leszorítóerőd, míg a másik kettőben pont az ellenkezőjét, mivel előnyre akarsz szert tenni az egyenesekben. Emiatt is rendkívül nehéz megtalálni az egyensúlyt. Még a hétvége előtt úgy hallottam, végig esni fog, és bár az első gyakorláson volt néhány csepp eső, a második teljesen száraz volt. De nem is bánnám, ha száraz maradna, hiszen úgy fantasztikus érzés ezen a pályán vezetni.”

Bottas eközben először az ötödik, majd a harmadik lett az időlistán – ám az ő szempontjából a büntetés után nem a köridő a legfontosabb.

„A nap első részében még nem volt túl jó az egyensúly, azonban ezen sikerült javítanunk, és onnantól fogva nagyon jó érzés volt vezetni az autót. Az alacsonyabb sebességű részeken többet küzdöttünk, és a Ferrari gyorsabbnak is tűnt az ötös és a hetes kanyar között, mint mi, de nem vagyunk túl messze” – mutatott rá a különbségekre.

„Bár a beállítás terén kompromisszumot kell kötnöd az időmérő és a verseny között, a rajtbüntetésem miatt én most megtehetem, hogy csak utóbbira koncentráljak. Szerencsére a hosszú etapjaink jók voltak, és magabiztos vagyok afelől, hogy vasárnap visszakapaszkodom.”

A német gárda mai teljesítményéről a csapatvezető, Toto Wolff is nyilatkozott, elmondása szerint vegyes napot tudhatnak maguk mögött.

„Az egykörös tempónk rendben volt, bár eléggé közel voltunk egymáshoz a Ferrarival. A hosszabb etapokon a lágyabb keverékek működtek jobban, míg a közepesen szenvedtünk” – elemezte az erősségeiket és a gyengeségeiket, majd a harmadik specifikációjú motort is jellemezte.

„Kisebb lépést tettünk meg vele előre, kíváncsian várom, ez miként mutatkozik meg az időmérőn. Azt nem tudom, a Ferrari mennyit fejlődött, a Q3-ban minden kiderül” – mondta sejtelemesen.

Újabb problémás pénteket tudhat maga mögött a Red Bull, hiszen az első gyakorláson Daniel Ricciardo autójával akadt probléma, amiért az ausztrál az edzés nagy részében a garázsból volt kénytelen figyelni az eseményeket. Ricciardo végül mindkét alkalommal a hatodik pozícióban végzett, és egyáltalán nem elégedett az RB14 teljesítményével.

„Ma egyszerűen nem volt meg a tempónk sem a rövid, sem a hosszabb etapokon, szóval van még hová fejlődnünk. Nagy változtatásokat hajtottunk végre a második tréningre, és volt terület, ahol javultunk is, azonban ezzel egy időben máshol még rosszabbak lettünk. Így kijelenthetjük, még mindig nem találtuk meg a jó beállításokat. Persze ez csak péntek, holnap megpróbálunk jobbak lenni” – mondta kissé csalódottan az ausztrál, aki azt is felfedte, elgondolkozott a visszavonuláson.

Bár Max Verstappent elkerülték a gondok, túl sok jóra ő sem számít a szombati kvalifikáción.

Ha reálisak akarunk lenni, akkor az ötödik és a hatodik hely lesz a miénk az időmérőn. Ám a versenyen bármi megtörténhet, miközben a hosszú etapjaink sem voltak túl rosszak, vagyis meglehetősen elégedett vagyok. Egyedül több tapadást kellene találnunk” – magyarázta a holland.

„Az utolsó szektorban eléggé gyorsak voltunk, de az új hátsó szárnnyal ezt is vártuk. A legnagyobb problémát a második szakasz jelenti, hiszen leszorítóerőt vesztünk, és emiatt elkezd csúszkálni az autó. Ezen a területen javulnunk kellene.”

A pályán történtek mellett azonban továbbra is meghatározó a pilótapiac alakulása. Fernando Alonso és a Red Bull például szópárbajt vív egymással, míg Robert Kubica elhintette, szívesen ülne autóba versenyhétvégén is.

„Készen állok, ha nem így éreznék, akkor nem írtam volna alá az idei évre szerződést a Williamsszel” – jelentette ki, és azt is elárulta, ha bármi történik, akkor az ő feladata az, hogy elfoglalja a felszabaduló ülést.

„Elég sok a spekuláció jelenleg, azonban ez nincs hatással rám. Csak a munkámat végzem, és meglátjuk, mit hoz a jövő.”

BELGA NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS, VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:44.358 átlag: 241.614 km/ó 19 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:44.509 0.151 mp h. 20
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:44.676 0.318 22
4. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:44.718 0.360 17
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:44.724 0.366 25
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:45.558 1.200 4
7. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:45.786 1.428 22
8. Nico Hülkenberg német Renault 1:45.951 1.593 19
9. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:46.169 1.811 21
10. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:46.210 1.852 19
11. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:46.300 1.942 25
12. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:46.387 2.029 20
13. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:46.554 2.196 20
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:46.557 2.199 19
15. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:46.932 2.574 23
16. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:46.965 2.607 25
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:47.012 2.654 21
18. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:47.364 3.006 26
19. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:47.367 3.009 23
20. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:47.452 3.094 13
BELGA NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNY
1. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:43.355 átlag: 243.959 km/ó 29 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:43.523 0.168 mp h. 28
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:43.803 0.448 29
4. Max Verstappen holland Red Bull-TAG Heuer 1:44.046 0.691 25
5. Sebastian Vettel német Ferrari 1:44.129 0.774 31
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-TAG Heuer 1:44.250 0.895 31
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:44.662 1.307 27
8. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:45.481 2.126 29
9. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:45.537 2.182 24
10. Charles Leclerc monacói Sauber-Ferrari 1:45.622 2.267 25
11. Nico Hülkenberg német Renault 1:45.753 2.398 28
12. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:45.817 2.462 29
13. Esteban Ocon francia Force India-Mercedes 1:45.935 2.580 24
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:46.078 2.723 29
15. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:46.080 2.725 33
16. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:46.153 2.798 28
17. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:46.337 2.982 35
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:46.451 3.096 35
19. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:46.470 3.115 34
20. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:46.496 3.141 25
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik