Egy hónapot követően újra felbőgtek a motorok, és kétszer másfél órára megint a pályán történt események kerültek a középpontba. Belgiumban az elmúlt évekkel ellentétben nem a Mercedes, hanem a Ferrari volt az úr, hiszen az első tréninget Sebastian Vettel, míg a másodikat Kimi Räikkönen zárta az élen. Méghozzá úgy, hogy a finn autójába csak új belsőégésű motort szereltek, szemben márkatársával, aki négy elemből is továbbfejlesztettet használ.
AUGUSZTUS 24., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.358 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:43.355 |
AUGUSZTUS 25., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
AUGUSZTUS 26., VASÁRNAP |
15.10: a verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 2., 15.10: Olasz Nagydíj |
Szeptember 16., 14.10: Szingapúri Nagydíj |
Szeptember 30., 13.10: Orosz Nagydíj |
„Nem úgy jellemezném a régi és az új motort, mint ég és föld, ha így lenne, akkor azt szabad szemmel is láthatnád. Persze sosem teszünk olyan elemet az autóba, amiről tudjuk, nem jelent nagyobb előrelépést. A hosszú etapok terén nem tudom hol állunk, hiszen csak a saját autómat vezettem, miközben azt sem tudom, mit csináltak a többiek, de nem is érdekel. Viszont ma csak péntek van, még bármi megtörténhet a hétvége további részében.”
„Ami a pályát illeti: a spái kifejezetten jó, azonban ettől nem leszek sem gyorsabb, sem lassabb” – állapította meg Räikkönen, majd az időjárásról is beszélt.
„Mára esőt vártunk, de nem érkezett meg. Ennek ellenére továbbra is kulcsszerepet kaphat az időjárás, hiszen itt elég gyorsan tud változni a helyzet.”
Vettel az első edzésen az élen végzett, a másodikon viszont csak az ötödik helyet foglalta el, ráadásul hátránya a 8 tizedet is megközelítette. A német ennek ellenére nem aggódik, sőt az esetleges esőtől sem tart.
„Lefutottam a megbeszélt programokat, most meg kell néznünk az adatokat. A lényeg, hogy az autón minden újítás működik, azonban túl sok mindent nem lehet levonni egy péntekből” – kezdte, majd Räikkönen után ő is kitért időjárásra, hiszen az utolsó edzés, illetve a kvalifikáció idejére is esőt jósolnak Spában.
„Korábban gyengébbek voltunk esőben, azonban sokat dolgoztunk az ügyön, és szerintem sikerült felülkerekednünk a problémákon. Ha valóban esik, akkor bizonyosságot nyer, hogy tényleg így van-e” – tekintett előre.
A Ferrari mellett a Mercedes is továbbfejlesztett erőforrással készült a spái hétvégére, a vb-éllovas Lewis Hamilton új belsőégésű motort, turbót és MGU-H-t, míg Valtteri Bottas egy komplett új csomagot kapott – utóbbi átlépte a megengedett mennyiséget, így Bottas vasárnap csak a rajtrács végét foglalhatja el.
Ami az időeredményeket illeti: Hamilton az első gyakorláson a harmadik, a másodikon a második leggyorsabb kört futotta, lemaradása előbb 318, majd 168 ezred volt.
„Nagyon jó visszatérni. Bár sosem elég hosszú a szünet, mégis van egy bizonyos pont, amikortól elkezd hiányozni a versenyzés, szóval boldog vagyok, hogy megint autóba ülhettem. Az idei gépek emellett talán a valaha volt leggyorsabbak, és egy ilyen pályán csak még inkább érzed ezt. A Pouhon-kanyart szinte padlógázon teljesíted, ami őrület” – ecsetelte lelkesen.
„Új motorral érkeztünk meg ide, és eddig minden tökéletesen működik. A csata viszont rendkívül szoros a Ferrarival, úgy tűnik, egyenlő mértékben fejlődtünk” – mutatott rá, és a pályakarakterisztikából adódó nehézségekről is szót ejtett.
„A középső szektorban azt akarod, hogy nagy legyen a leszorítóerőd, míg a másik kettőben pont az ellenkezőjét, mivel előnyre akarsz szert tenni az egyenesekben. Emiatt is rendkívül nehéz megtalálni az egyensúlyt. Még a hétvége előtt úgy hallottam, végig esni fog, és bár az első gyakorláson volt néhány csepp eső, a második teljesen száraz volt. De nem is bánnám, ha száraz maradna, hiszen úgy fantasztikus érzés ezen a pályán vezetni.”
Bottas eközben először az ötödik, majd a harmadik lett az időlistán – ám az ő szempontjából a büntetés után nem a köridő a legfontosabb.
„A nap első részében még nem volt túl jó az egyensúly, azonban ezen sikerült javítanunk, és onnantól fogva nagyon jó érzés volt vezetni az autót. Az alacsonyabb sebességű részeken többet küzdöttünk, és a Ferrari gyorsabbnak is tűnt az ötös és a hetes kanyar között, mint mi, de nem vagyunk túl messze” – mutatott rá a különbségekre.
„Bár a beállítás terén kompromisszumot kell kötnöd az időmérő és a verseny között, a rajtbüntetésem miatt én most megtehetem, hogy csak utóbbira koncentráljak. Szerencsére a hosszú etapjaink jók voltak, és magabiztos vagyok afelől, hogy vasárnap visszakapaszkodom.”
A német gárda mai teljesítményéről a csapatvezető, Toto Wolff is nyilatkozott, elmondása szerint vegyes napot tudhatnak maguk mögött.
„Az egykörös tempónk rendben volt, bár eléggé közel voltunk egymáshoz a Ferrarival. A hosszabb etapokon a lágyabb keverékek működtek jobban, míg a közepesen szenvedtünk” – elemezte az erősségeiket és a gyengeségeiket, majd a harmadik specifikációjú motort is jellemezte.
„Kisebb lépést tettünk meg vele előre, kíváncsian várom, ez miként mutatkozik meg az időmérőn. Azt nem tudom, a Ferrari mennyit fejlődött, a Q3-ban minden kiderül” – mondta sejtelemesen.
Újabb problémás pénteket tudhat maga mögött a Red Bull, hiszen az első gyakorláson Daniel Ricciardo autójával akadt probléma, amiért az ausztrál az edzés nagy részében a garázsból volt kénytelen figyelni az eseményeket. Ricciardo végül mindkét alkalommal a hatodik pozícióban végzett, és egyáltalán nem elégedett az RB14 teljesítményével.
„Ma egyszerűen nem volt meg a tempónk sem a rövid, sem a hosszabb etapokon, szóval van még hová fejlődnünk. Nagy változtatásokat hajtottunk végre a második tréningre, és volt terület, ahol javultunk is, azonban ezzel egy időben máshol még rosszabbak lettünk. Így kijelenthetjük, még mindig nem találtuk meg a jó beállításokat. Persze ez csak péntek, holnap megpróbálunk jobbak lenni” – mondta kissé csalódottan az ausztrál, aki azt is felfedte, elgondolkozott a visszavonuláson.
Bár Max Verstappent elkerülték a gondok, túl sok jóra ő sem számít a szombati kvalifikáción.
„Ha reálisak akarunk lenni, akkor az ötödik és a hatodik hely lesz a miénk az időmérőn. Ám a versenyen bármi megtörténhet, miközben a hosszú etapjaink sem voltak túl rosszak, vagyis meglehetősen elégedett vagyok. Egyedül több tapadást kellene találnunk” – magyarázta a holland.
„Az utolsó szektorban eléggé gyorsak voltunk, de az új hátsó szárnnyal ezt is vártuk. A legnagyobb problémát a második szakasz jelenti, hiszen leszorítóerőt vesztünk, és emiatt elkezd csúszkálni az autó. Ezen a területen javulnunk kellene.”
A pályán történtek mellett azonban továbbra is meghatározó a pilótapiac alakulása. Fernando Alonso és a Red Bull például szópárbajt vív egymással, míg Robert Kubica elhintette, szívesen ülne autóba versenyhétvégén is.
„Készen állok, ha nem így éreznék, akkor nem írtam volna alá az idei évre szerződést a Williamsszel” – jelentette ki, és azt is elárulta, ha bármi történik, akkor az ő feladata az, hogy elfoglalja a felszabaduló ülést.
„Elég sok a spekuláció jelenleg, azonban ez nincs hatással rám. Csak a munkámat végzem, és meglátjuk, mit hoz a jövő.”
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44.358 | átlag: 241.614 km/ó | 19 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:44.509 | 0.151 mp h. | 20 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:44.676 | 0.318 | 22 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:44.718 | 0.360 | 17 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.724 | 0.366 | 25 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:45.558 | 1.200 | 4 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:45.786 | 1.428 | 22 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:45.951 | 1.593 | 19 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:46.169 | 1.811 | 21 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:46.210 | 1.852 | 19 |
11. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:46.300 | 1.942 | 25 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:46.387 | 2.029 | 20 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:46.554 | 2.196 | 20 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:46.557 | 2.199 | 19 |
15. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:46.932 | 2.574 | 23 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:46.965 | 2.607 | 25 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:47.012 | 2.654 | 21 |
18. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:47.364 | 3.006 | 26 |
19. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:47.367 | 3.009 | 23 |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:47.452 | 3.094 | 13 |
1. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:43.355 | átlag: 243.959 km/ó | 29 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:43.523 | 0.168 mp h. | 28 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:43.803 | 0.448 | 29 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:44.046 | 0.691 | 25 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:44.129 | 0.774 | 31 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:44.250 | 0.895 | 31 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:44.662 | 1.307 | 27 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:45.481 | 2.126 | 29 |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:45.537 | 2.182 | 24 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:45.622 | 2.267 | 25 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:45.753 | 2.398 | 28 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:45.817 | 2.462 | 29 |
13. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:45.935 | 2.580 | 24 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:46.078 | 2.723 | 29 |
15. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:46.080 | 2.725 | 33 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:46.153 | 2.798 | 28 |
17. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:46.337 | 2.982 | 35 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:46.451 | 3.096 | 35 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:46.470 | 3.115 | 34 |
20. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:46.496 | 3.141 | 25 |