A Ferrari és a Mercedes Belgiumban vetette be a továbbfejlesztett hajtóegységeit, míg a Renault Monzára tette elérhetővé a „C”-specifikációjú erőforrását, ami bár jobb teljesítményű, megbízhatatlanabb, mint az elődje.
Pontosan ezért csak a Red Bull vállalta a rizikót, ám hiába a Max Verstappen által a Szingapúri Nagydíj időmérőjén és versenyén elért második hely, a „vörös bikák” a hétvégén tapasztalt problémák miatt úgy tervezik, a soron következő Orosz GP-n visszatérnek az előző verzióhoz. A pilótára ezért Szocsiban rajtbüntetés vár, ám a fennmaradó versenyhétvégékre rendelkezésére fog állni egy friss korábbi, illetve egy addigra jobb vezérlésű, új fejlesztésű motor is.
A Honda eközben folyamatosan kísérletezik, és a német Auto Motor und Sport értesülései szerint elkészült a 3-as specifikációjú erőforrásával, ami 35 lóerős javulást hozhat a belső égésű motor teljesítményében. A japánok az így elért 750 lóerővel bár átlépnék az információk alapján eddig 15 lóerős előnyben lévő Renault-t, a Ferrari (790 lóerő), Mercedes (780 lóerő) kettőshöz képest még mindig nagy hátrányban lennének.
Míg az előzetes tervek szerint az október végi Amerikai Nagydíjon debütált volna a módosított erőforrás, a holland Ziggo Sport úgy tudja, a Toro Rosso már Oroszországban megkapja a fejlesztett hajtóegységeket. Pierre Gasly és Brendon Hartley ezáltal Verstappenhez csatakozhat a rajtrács végére, és amennyiben beválik a frissítés, a Honda hazai nagydíján, Japánban jó hétvégét zárhatnak a faenzaiak.