Az előzetes várakozások szerint Sebastian Vettelnek jó esélye volt arra, hogy Szingapúrban faragjon a 30 pontos lemaradásából, ám a közeledés helyett további 10 egységgel távolodott el az újabb nem várt győzelmet arató Lewis Hamiltontól.
SZEPTEMBER 14., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:39.711 |
2. szabadedzés: 1. Räikkönen 1:38.699 |
SZEPTEMBER 15.,SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:38.054 |
időmérő edzés: 1. Hamilton 1:36.015 |
SZEPTEMBER 16.,VASÁRNAP |
a verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Vettel |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 30., 13.10:Orosz Nagydíj |
Október 7., 07.10:Japán Nagydíj |
Október 21., 20.10:Amerikai Nagydíj |
A brit ugyanis a szombati időmérő utolsó szakaszában olyan időt húzott elő, amin nemhogy saját maga, de ellenfelei sem tudtak már javítani második nekifutásra. A Red Bull pedig, bár visszazárkózott a Mercedes, Ferrari kettősre, nem az előbbinek, sokkal inkább az utóbbinak tett keresztbe. Hiszen a maranellóiak abban reménykedhettek, hogy a „vörös bikáknak” esetleg sikerül beékelődni a német gárda elé, ám pont Vettelnek jött rosszul Max Verstappen jó hétvégéje.
A holland nemcsak az időmérőn, a versenyen is képes volt tartani a tempót, és a Red Bull jobb taktikájának és időzítésének köszönhetően a kerékcserék után vissza tudta venni a második pozíciót a némettől, aki így a dobogó alsó fokára szorult vissza.
Bár idén könnyen borul a papírforma, és a fennmaradó 6 nagydíjon maximálisan 150 pontot szerezhet egy adott pilóta, Hamilton 40 pontos előnye mégis tetemesnek mondható.
„Nyilván egyáltalán nem jó érzés, amikor a világbajnokság végéhez közeledve, ahelyett, hogy csökkentenéd a hátrányodat, inkább növeled azt, mégis sok verseny van még hátra. Ha megnyerjük innentől fogva az összeset, akkor rendben leszünk. Szóval ezt kell tennünk” – jelentette ki a Ferrari németje, majd azt is elárulta, miért vett ilyen rossz irányt a hétvégéje.
„A Mercedes számára minden összeállt szombaton, miközben mi nem teljesítettünk tiszta időmérőt, szóval eléggé nehéz megmondani, mire lehettünk volna képesek. Egyáltalán nem voltunk esélytelenek a kvalifikáción, sokkal gyorsabbak is tudtunk volna lenni, de végül nem jött össze. Pontosan ezért meg kellett valami mással próbálkoznunk a harmadik helyről, ám sajnos nem vált be” – foglalta össze a félresikerült szombatból következő kényszerhelyzetet, ami a rossz stratégiához vezetett, majd 40 pontos lemaradására is kitért.
„Míg Lewis azt mondta, nem számított arra, hogy 10 ponttal növeli az előnyét, addig mi előzetesen nem azt vártuk, hogy 10 ponttal nő a hátrányunk” – vallotta be, utalva arra, hogy papírforma szerint a Ferrari volt a Szingapúri GP favoritja.
„Még hosszú út áll előttünk, és rengeteg pont megszerezhető még. Őszintén sosem hittem, hogy messze miénk a leggyorsabb autó. Jól indult a szezonunk, bár az időmérőn volt körülbelül fél másodperces lemaradásunk, ezt mégis sikerült ledolgoznunk. Aztán volt nehezebb időszakunk is, de összességében rendelkezésünkre áll a tempó a kvalifikáción és a versenyen is” – szögezte le, majd azt is elárulta, miért nincs okuk pánikolni.
„Az elmúlt években csak egyre jobbak lettünk Oroszországban, és a pálya fekszik a kocsinknak. Sőt úgy vélem, nincsen olyan helyszín, amitől tartanunk kellene. Az autónk egyik fő erőssége, minden aszfaltcsíkon meglehetősen jól működik, szóval tényleg nem kell semmitől sem félnünk” – mondta magabiztosan a verseny utáni sajtótájékoztatón, míg a mellette ülő Hamiltont arról kérdezték, mit is jelent számára, hogy pont egy olyan hétvégén tudott még inkább elhúzni a vb-összetettben, amelyen alapvetően inkább a pontvesztés minimalizálása volt az előzetes cél.
„Versenyről versenyre haladunk, hiszen tisztában vagyunk azzal, milyen jó tempója volt a Ferrarinak az elmúlt nagydíjakon – mutatott rá. – Már eléggé régóta vagyok itt ahhoz, hogy elbízzam magam. Egyszerűen nem bízhatjuk el magunkat. Továbbra is is alázatosnak kell maradnunk, és olyan keményen kell dolgoznunk, amennyire csak tudunk. Itt most elvégeztem a munkát, és nagyon elégedett vagyok. Bár még rengeteg pont elérhető, mégis úgy érzem, ezzel a teljesítménnyel és összpontosítással, a mostanihoz hasonló hétvégéket futhatunk egészen a szezon végéig. Ez is lesz a célunk” – üzent vb-riválisának.
A Formula–1 2018-as idénye két hét múlva Szocsiban folytatódik, ahol Vettel vezérletével a Ferrari tavaly ugyan kisajátította az első rajtsort, a futamon mégis Valtteri Bottas diadalmaskodott. Igaz, Hamiltonnak eddig nem nagyon ment az orosz nyomvonalon, hiszen míg 2017-ben csak a 4. helyen végzett, addig csupán egyszer, még 2014-ben tudott pole-t szerezni a pályán – ez pedig újabb jó lehetőséget kínálhat a németnek...
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 7 | 12 | 14 | 281 |
2. | Sebastian Vettel | 5 | 9 | 14 | 241 |
3. | Kimi Räikkönen | - | 9 | 12 | 174 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 13 | 171 |
5. | Max Verstappen | 1 | 6 | 11 | 148 |
6. | Daniel Ricciardo | 2 | 2 | 9 | 126 |
7. | Nico Hülkenberg | - | - | 9 | 53 |
8. | Fernando Alonso | - | - | 9 | 50 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 8 | 49 |
10. | Sergio Pérez | - | 1 | 7 | 46 |
11. | Esteban Ocon | - | - | 8 | 45 |
12. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 10 | 38 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 4 | 28 |
14. | Romain Grosjean | - | - | 4 | 27 |
15. | Charles Leclerc | - | - | 6 | 15 |
16. | Stoffel Vandoorne | - | - | 3 | 8 |
17. | Lance Stroll | - | - | 2 | 6 |
18. | Marcus Ericsson | - | - | 5 | 6 |
19. | Brendon Hartley | - | - | 2 | 2 |
20. | Szergej Szirotkin | - | - | 1 | 1 |