Lewis Hamiltonnál gyorsabb versenyző nem volt pénteken Austinban, a brit a második szabadedzésen ráadásul úgy végzett az élen, hogy mindössze tíz percet töltött a pályán és három kört futott. Bár a helyszíni nézőket kissé sajnálja a zord időjárás miatt, a saját napjával elégedett, és elárulta, mit tart a meghatározónak a későbbiekben.
„Nem alakult eseménydúsan a mai nap, ami rossz, hiszen sok ember látogatott ki. Szörnyű volt az idő délelőtt, és bár úgy tűnt, hogy felszárad a pálya a második edzésre, hirtelen újra megnyílt az ég. Az első tréningen csak néhány kört mentem, mert a gumiknak ki kell tartaniuk a harmadik edzésig, és nincs sok minden, amire rá kell jönnünk az esős körülményeket illetően. Az FP2-n a végéig vártam, mielőtt kimentem volna, hogy megnézzem, változott-e a pálya vagy romlottak-e a gumik” – árulta el a Mercedes négyszeres világbajnoka.
„Az autót még mindig jónak éreztem, a pálya azonban kicsit huplisabbnak tűnt, mint amilyen korábban volt. Az átmeneti gumik elég jó tapadással szolgálnak, de nem hiszem, hogy sokáig bírnák. Lehet úgy vezetni velük, hogy sok az víz, szóval rájönni, hogy mikor kell váltani az extrém esőgumik és az interek között, döntő lesz, hiszen rengeteget veszíthetsz, ha rosszul döntesz. Összességében élveztem a napot, imádok ezen a pályán vezetni, még vizes körülmények között is, szóval volt némi izgalomban részem ma” – mondta a pénteki napjáról Hamilton.
Nehéz napon van túl viszont Sebastian Vettel és a Ferrari, a német a második edzésen például épp' hogy befért az első tízbe. Ezt követően ráadásulegy három helyes rajtbüntetéssel is szembesülnie kellett,mit azért kapott, mert az első tréningen a sportfelügyelők szerint nem lassított eléggé, mikor a koszos pálya miatt piros zászlóval félbeszakították az edzést. Vettel szerint azonban nem a megfelelő döntés született.
„Azt hiszem, hogy egységesen kellene értelmezni a szabályokat. Úgy érzem, hogy lassítottam, és kellően körültekintő voltam – érvelt az igaza mellett a német. – A szabályok egyértelműek, de azt hiszem, hogy ez az első alkalom, hogy esőben alkalmaztuk őket, ilyenkor pedig sokkal jobban kell csökkenteni a sebességünket, szó szerint harminc-negyven km/órával a deltaidőhöz képest. Legközelebb így is kell majd tennem. Azonban véleményem szerint nem ez a helyes döntés, mert ha jön mögötted egy autó, beléd rohanhat, ez pedig fontosabb. Úgy gondolom, hogy gond lehet az idő mérése használt rendszerrel, mert vigyáztam és lelassítottam. Nincs más, amit mondhatnék.”
OKTÓBER 19., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502 |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716 |
OKTÓBER 20., SZOMBAT |
20.00–21.00: 3. szabadedzés |
23.00–00.00: időmérő |
OKTÓBER 21., VASÁRNAP |
20.10: a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj |
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj |
Az első edzésen a negyedik helyen végzett, a másodikon azonban nem vett részt Daniel Ricciardo. Mint utólag elárulta, a vizes pályára alkalmas gumikkal (amikre a hétvége hátralévő részében még bőven lesz szükség) szeretett volna spórolni a Red Bull. Az ausztrál egyébként nem tudná megtippelni, mi várható a szombati időmérőn – szerencsejátékként tekint a hétvége további részére.
„Azt hiszem, hogy jónak tűnünk. Az első edzés első köreiben megfelelően teljesítettünk – vélekedik Ricciardo. – De száraz körülmények között ki tudja, mi lesz. Úgy érzem, hogy szerencsejáték lesz a vasárnapi verseny. Nem tudom, hogy a Ferrari szenvedett-e ma, de a dobogón végezhetünk, és meg is próbáljuk, ez lesz a célunk. A gumik, amiket délelőtt használtunk, délután is szerettünk volna, de összeszedtem egy defektet. Minden gumi, amit ma elhasználtunk, és ami csökkenti az időmérős gumikat, esős körülmények közé való. A kvalifikáció fontosabb, és ezért szeretnénk, ha az összes gumi használható lenne.”
Csapattársához hasonlóan Max Verstappen is a szerencsejáték világában használt szóval jellemezte azt, mi várhat a Red Bullra és a többiekre a kvalifikáción. A holland egyébként Daniel Ricciardónál is visszafogottabban vélekedik az esélyeikről, és több dolgot tekintve sem elégedett.
„Az autó lehetne jobb is. Nehéz megmondani, hogy a többieknél mennyire működnek jól a gumik, de én nem voltam elégedett azzal, amilyenek az én abroncsaim voltak az első edzés után. Ez egy nehéz nap volt. Holnap kiderül, honnan fogunk rajtolni, onnantól már az egész hazardírozás lesz, hiszen nem gyakoroltunk száraz körülmények között” – utalt Verstappen arra, hogy bár péntekre és szombatra esőt jósoltak Austinban, a vasárnapi futam valószínűleg száraz pályán zajlik majd.
Végképp nem örülhet Max Verstappen jövő évi csapattársa,Pierre Gasly annak, hogy az Amerikai Nagydíjat is csak a rajtrács végéről kezdheti meg, ugyanis igencsak jól teljesített a pénteki napon – különösen a második szabadedzésen, melyet a második pozícióban zárt a francia. A Toro Rosso versenyzője azonban tisztában van azzal, hogy a legnagyobb kihívást az jelenti a számukra, hogy kiegyensúlyozottan teljesítsenek, hiszen néhány kiugró eredményük volt már idén.
„Nem voltak új elemek az autóinkon már hosszú ideje, de a csapat keményen dolgozott az elmúlt hónapokban – utalt Gasly az olyan újításokra, mint a módosított első szárnyra, mellyel Austinba érkeztek. – Ez igaz főként az ausztriai fejlesztéseket illetően, amelyek nem működtek túl jól. Teljesen megváltoztattuk a munkafolyamatokat és azt, ahogy dolgozunk. Most nagyon jó helyzetben vagyunk a motor- és kasztnifejlesztéseket illetően. Láttuk, milyen teljesítményre voltunk képesek, amikor Szuzukában mindent kihoztunk az autóból, most azon dolgozunk, hogy kiegyensúlyozottabbak legyünk egyik pályáról a másikra menet. Remélhetőleg a fejlesztések lehetőséget adnak erre.”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:47.502 | átlag: 184.617 km/ó | 6 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:48.806 | 1.304 mp h. | 7 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:48.847 | 1.345 | 9 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:49.326 | 1.824 | 9 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:49.489 | 1.987 | 18 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:49.928 | 2.426 | 20 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:50.665 | 3.163 | 8 |
8. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:50.821 | 3.319 | 10 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:50.961 | 3.459 | 14 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:51.016 | 3.514 | 14 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:51.036 | 3.534 | 9 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:51.232 | 3.730 | 9 |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:51.234 | 3.732 | 19 |
14. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:51.459 | 3.957 | 18 |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:51.589 | 4.087 | 14 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:51.614 | 4.112 | 15 |
17. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:51.655 | 4.153 | 17 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:51.717 | 4.215 | 7 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:51.896 | 4.394 | 14 |
20. | Sean Gelael | indonéz | Toro Rosso-Honda | 1:52.625 | 5.123 | 21 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:48.716 | átlag: 182.556 km/ó | 3 kör |
2. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:49.728 | 1.012 mp h. | 10 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:49.798 | 1.082 | 5 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:51.728 | 3.012 | 3 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:52.208 | 3.492 | 6 |
6. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:52.505 | 3.789 | 19 |
7. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:53.070 | 4.354 | 9 |
8. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:53.354 | 4.638 | 10 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:53.443 | 4.727 | 7 |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:53.912 | 5.196 | 8 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:54.101 | 5.385 | 9 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:54.637 | 5.921 | 5 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:54.963 | 6.247 | 6 |
14. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:55.348 | 6.632 | 6 |
15. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:55.446 | 6.730 | 8 |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | idő nélkül | 2 |