F1: a Red Bull szerint szerencsejáték lesz, Vettel nem érti a büntetését

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.10.20. 09:48
null
Max Verstappen nem elégedett a pénteki nap után (Fotó: AFP)
Mindkét pénteki szabadedzés Lewis Hamilton elsőségével ért véget Austinban. Az eső áztatta tréningeken a Mercedes négyszeres világbajnoka – akárcsak az utóbbi években ezen a pályán – rettentő kiegyensúlyozottan teljesített, így nem meglepő, hogy elégedett a pénteki napjával. A Red Bull versenyzői, Daniel Ricciardo és Max Verstappen szerint bármi jöhet a folytatásban, míg Sebastian Vettel úgy véli, nem járt volna rajtbüntetés neki.

 

Lewis Hamiltonnál gyorsabb versenyző nem volt pénteken Austinban, a brit a második szabadedzésen ráadásul úgy végzett az élen, hogy mindössze tíz percet töltött a pályán és három kört futott. Bár a helyszíni nézőket kissé sajnálja a zord időjárás miatt, a saját napjával elégedett, és elárulta, mit tart a meghatározónak a későbbiekben.

„Nem alakult eseménydúsan a mai nap, ami rossz, hiszen sok ember látogatott ki. Szörnyű volt az idő délelőtt, és bár úgy tűnt, hogy felszárad a pálya a második edzésre, hirtelen újra megnyílt az ég. Az első tréningen csak néhány kört mentem, mert a gumiknak ki kell tartaniuk a harmadik edzésig, és nincs sok minden, amire rá kell jönnünk az esős körülményeket illetően. Az FP2-n a végéig vártam, mielőtt kimentem volna, hogy megnézzem, változott-e a pálya vagy romlottak-e a gumik” – árulta el a Mercedes négyszeres világbajnoka.

„Az autót még mindig jónak éreztem, a pálya azonban kicsit huplisabbnak tűnt, mint amilyen korábban volt. Az átmeneti gumik elég jó tapadással szolgálnak, de nem hiszem, hogy sokáig bírnák. Lehet úgy vezetni velük, hogy sok az víz, szóval rájönni, hogy mikor kell váltani az extrém esőgumik és az interek között, döntő lesz, hiszen rengeteget veszíthetsz, ha rosszul döntesz. Összességében élveztem a napot, imádok ezen a pályán vezetni, még vizes körülmények között is, szóval volt némi izgalomban részem ma” – mondta a pénteki napjáról Hamilton.

Nehéz napon van túl viszont Sebastian Vettel és a Ferrari, a német a második edzésen például épp' hogy befért az első tízbe. Ezt követően ráadásulegy három helyes rajtbüntetéssel is szembesülnie kellett,mit azért kapott, mert az első tréningen a sportfelügyelők szerint nem lassított eléggé, mikor a koszos pálya miatt piros zászlóval félbeszakították az edzést. Vettel szerint azonban nem a megfelelő döntés született.

„Azt hiszem, hogy egységesen kellene értelmezni a szabályokat. Úgy érzem, hogy lassítottam, és kellően körültekintő voltam – érvelt az igaza mellett a német. – A szabályok egyértelműek, de azt hiszem, hogy ez az első alkalom, hogy esőben alkalmaztuk őket, ilyenkor pedig sokkal jobban kell csökkenteni a sebességünket, szó szerint harminc-negyven km/órával a deltaidőhöz képest. Legközelebb így is kell majd tennem. Azonban véleményem szerint nem ez a helyes döntés, mert ha jön mögötted egy autó, beléd rohanhat, ez pedig fontosabb. Úgy gondolom, hogy gond lehet az idő mérése használt rendszerrel, mert vigyáztam és lelassítottam. Nincs más, amit mondhatnék.”

40. AMERIKAI NAGYDÍJ
OKTÓBER 19., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:47.502
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:48.716
OKTÓBER 20., SZOMBAT
20.00–21.00: 3. szabadedzés
23.00–00.00: időmérő
OKTÓBER 21., VASÁRNAP
20.10: a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 28., 20.10:Mexikói Nagydíj
November 11., 18.10:Brazil Nagydíj
November 25., 14.10:Abu-dzabi Nagydíj

Az első edzésen a negyedik helyen végzett, a másodikon azonban nem vett részt Daniel Ricciardo. Mint utólag elárulta, a vizes pályára alkalmas gumikkal (amikre a hétvége hátralévő részében még bőven lesz szükség) szeretett volna spórolni a Red Bull. Az ausztrál egyébként nem tudná megtippelni, mi várható a szombati időmérőn – szerencsejátékként tekint a hétvége további részére.

„Azt hiszem, hogy jónak tűnünk. Az első edzés első köreiben megfelelően teljesítettünk – vélekedik Ricciardo. – De száraz körülmények között ki tudja, mi lesz. Úgy érzem, hogy szerencsejáték lesz a vasárnapi verseny. Nem tudom, hogy a Ferrari szenvedett-e ma, de a dobogón végezhetünk, és meg is próbáljuk, ez lesz a célunk. A gumik, amiket délelőtt használtunk, délután is szerettünk volna, de összeszedtem egy defektet. Minden gumi, amit ma elhasználtunk, és ami csökkenti az időmérős gumikat, esős körülmények közé való. A kvalifikáció fontosabb, és ezért szeretnénk, ha az összes gumi használható lenne.”

Csapattársához hasonlóan Max Verstappen is a szerencsejáték világában használt szóval jellemezte azt, mi várhat a Red Bullra és a többiekre a kvalifikáción. A holland egyébként Daniel Ricciardónál is visszafogottabban vélekedik az esélyeikről, és több dolgot tekintve sem elégedett.

„Az autó lehetne jobb is. Nehéz megmondani, hogy a többieknél mennyire működnek jól a gumik, de én nem voltam elégedett azzal, amilyenek az én abroncsaim voltak az első edzés után. Ez egy nehéz nap volt. Holnap kiderül, honnan fogunk rajtolni, onnantól már az egész hazardírozás lesz, hiszen nem gyakoroltunk száraz körülmények között” – utalt Verstappen arra, hogy bár péntekre és szombatra esőt jósoltak Austinban, a vasárnapi futam valószínűleg száraz pályán zajlik majd.

Végképp nem örülhet Max Verstappen jövő évi csapattársa,Pierre Gasly annak, hogy az Amerikai Nagydíjat is csak a rajtrács végéről kezdheti meg, ugyanis igencsak jól teljesített a pénteki napon – különösen a második szabadedzésen, melyet a második pozícióban zárt a francia. A Toro Rosso versenyzője azonban tisztában van azzal, hogy a legnagyobb kihívást az jelenti a számukra, hogy kiegyensúlyozottan teljesítsenek, hiszen néhány kiugró eredményük volt már idén.

„Nem voltak új elemek az autóinkon már hosszú ideje, de a csapat keményen dolgozott az elmúlt hónapokban – utalt Gasly az olyan újításokra, mint a módosított első szárnyra, mellyel Austinba érkeztek. – Ez igaz főként az ausztriai fejlesztéseket illetően, amelyek nem működtek túl jól. Teljesen megváltoztattuk a munkafolyamatokat és azt, ahogy dolgozunk. Most nagyon jó helyzetben vagyunk a motor- és kasztnifejlesztéseket illetően. Láttuk, milyen teljesítményre voltunk képesek, amikor Szuzukában mindent kihoztunk az autóból, most azon dolgozunk, hogy kiegyensúlyozottabbak legyünk egyik pályáról a másikra menet. Remélhetőleg a fejlesztések lehetőséget adnak erre.”

AMERIKAI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNY
1.Lewis HamiltonbritMercedes1:47.502átlag: 184.617 km/ó6 kör
2.Valtteri BottasfinnMercedes1:48.8061.304 mp h.7
3.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer1:48.8471.3459
4.Daniel RicciardoausztrálRed Bull-TAG Heuer1:49.3261.8249
5.Sebastian VettelnémetFerrari1:49.4891.98718
6.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:49.9282.42620
7.Carlos Sainz Jr.spanyolRenault1:50.6653.1638
8.Romain GrosjeanfranciaHaas-Ferrari1:50.8213.31910
9.Charles LeclercmonacóiAlfa Romeo Sauber1:50.9613.45914
10.Marcus EricssonsvédAlfa Romeo Sauber1:51.0163.51414
11.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault1:51.0363.5349
12.Lando NorrisbritMcLaren-Renault1:51.2323.7309
13.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda1:51.2343.73219
14.Sergio PérezmexikóiRPFI-Mercedes1:51.4593.95718
15.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes1:51.5894.08714
16.Kevin MagnussendánHaas-Ferrari1:51.6144.11215
17.Esteban OconfranciaRPFI-Mercedes1:51.6554.15317
18.Nico HülkenbergnémetRenault1:51.7174.2157
19.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes1:51.8964.39414
20.Sean Gelael
indonézToro Rosso-Honda1:52.625
5.123
21
AMERIKAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1.Lewis HamiltonbritMercedes1:48.716átlag: 182.556 km/ó3 kör
2.Pierre GaslyfranciaToro Rosso-Honda1:49.7281.012 mp h.10
3.Max VerstappenhollandRed Bull-TAG Heuer1:49.7981.0825
4.Fernando AlonsospanyolMcLaren-Renault1:51.7283.0123
5.Nico HülkenbergnémetRenault1:52.2083.4926
6.Brendon Hartleyúj-zélandiToro Rosso-Honda1:52.5053.78919
7.Marcus EricssonsvédAlfa Romeo Sauber1:53.0704.3549
8.Stoffel VandoornebelgaMcLaren-Renault1:53.3544.63810
9.Kimi RäikkönenfinnFerrari1:53.4434.7277
10.Sebastian VettelnémetFerrari1:53.9125.1968
11.Charles LeclercmonacóiAlfa Romeo Sauber1:54.1015.3859
12.Lance StrollkanadaiWilliams-Mercedes1:54.6375.9215
13.Sergio PérezmexikóiRPFI-Mercedes1:54.9636.2476
14.Esteban OconfranciaRPFI-Mercedes1:55.3486.6326
15.Szergej SzirotkinoroszWilliams-Mercedes1:55.4466.7308
16.Carlos Sainz Jr.spanyolRenaultidő nélkül2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik