F1: Häkkinen gumiháborúval tenné izgalmasabbá a versenyzést

Vágólapra másolva!
2018.10.12. 11:10
null
Mindkettejüknek megvan a véleménye arról, miként lehetne izgalmasabbá tenni az F1-et (Fotó: AFP)
Mika Häkkinen, 1998 és 1999 világbajnoka úgy véli, ellenfél kellene a Pirellinek, hiszen a gumiháború izgalmasabbá tenné a Formula–1-et. A négyszeres bajnok Alain Prost eközben az egyszerűbb szabályokat szorgalmazza.

 

Bár Mika Häkkinen 1991 és 2001 között tartó pályafutása során nagyrészt egy gumibeszállító volt jelen a Formula–1-ben, a finn 1998-ban úgy szerezte meg az első világbajnoki címét, hogy míg a McLaren a Bridgestone, addig a rivális Ferrari a Goodyear abroncsait használta.

A kétszeres bajnok úgy véli, pontosan a gumibeszállítók versengése kavarhatná fel a Pirelli 2011 óta tartó egyeduralmát, és tehetné még izgalmasabbá a kategóriát.

„Rengeteg dolog van, amire rápillantasz és azt mondod, másképp is lehetne. Jelenleg nincs versengés. Kellene még egy gumibeszállító, és akkor küzdelem is lenne” – magyarázta a finn, mivel lehetne izgalmasabbá tenni a sokat bírált Formula–1-et, melyben 2006 óta van egyetlen gyártó, és ez egészen 2024-ig így is lesz.

„Amikor a versenyzőkkel beszélek, elmondják, hogy egy bizonyos ponton túl egyszerűen túlmelegszik az abroncs. Ezzel nem a Pirellit akarom bírálni, azonban tény, hogy kell egy rivális. Ha egyetlen pilóta versenyezne, ugyanez lenne a helyzet. Versengésre van szükség, mert az izgalmas” – magyarázta Häkkinen, míg Alain Prost az egyszerűségben látja a jövőt.

„A motorszabályok a legkomplikáltabbak, és minden egyes változtatás nagy költségekkel jár, azonban erősebb, nagyobb teljesítményű erőforrásokra és több üzemanyagra lenne szükség. Technikai szempontból egyszerűsíteni kell, és akkor kiszámíthatatlanabbá válna a verseny is, mivel a pilóta nagyobb különbséget jelentene. Így kevésbé beszélhetnénk a gépek háborújáról, hiszen manapság az aerodinamika és a motor teszi ki a teljesítmény 80 százalékát” – jelentette ki a négyszeres világbajnok.

„A diffúzorokat teljesen eltávolítanám. Amikor én versenyeztem, különböző koncepciók voltak az autókon, és problémamentesen tudtuk egymást követni. Egyszerűbb aerodinamikára van szükség” – osztotta meg a véleményét.

 

Legfrissebb hírek

Cunoda azonnal dobogóra állna a Red Bull-lal a Japán Nagydíjon

F1
19 órája

Banki ügyintézőből az F1 mókamestere – Eddie Jordan története

F1
Tegnap, 10:19

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül a Bahreini GP-re – sajtóhír

F1
2025.03.29. 16:37

Cunoda be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – Marko

F1
2025.03.29. 12:06

„Tudjuk, hogy nem boldog" – Marko elismerte, hogy Verstappen nem örül a Red Bull döntésének

F1
2025.03.28. 13:08

„Gyermekkori álmom volt, hogy a Red Bull versenyzője legyek” – Lawson reagált a leváltására

F1
2025.03.27. 22:14

Megalázónak és pánikszerűnek minősítették a Red Bull pilótacseréjét – Verstappen kedvelte a posztot

F1
2025.03.27. 16:39

Bottas a McLarennel tesztel Spanyolországban

F1
2025.03.27. 15:23
Ezek is érdekelhetik