Mindhárom szabadedzésen Max Verstappen végzett az élen, ám a szombatra virradóan megérkező eső hűvös időt hozott magával Mexikóba, mely körülmények között némileg csökkent a Red Bull előnye, miközben a kvalifikáció idejére esőt is vártak az Autódromo Hermanos Rodríguezen.
OKTÓBER 26., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1.Verstappen 1:16.656 |
2. szabadedzés 1. Verstappen 1:16.720 |
OKTÓBER 27., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:16.284 |
időmérő edzés: 1. Ricciardo 1:14.759 |
OKTÓBER 28., VASÁRNAP |
21.10: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
November 11., 18.10: Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj |
A harmadik tréningen leálló Valtteri Bottas autójában eközben hiába kellett motort cseréni az időmérő előtt, mivel egy régebbi erőforrás került a Mercedesébe, ezért nem kapott büntetést. Nem úgy, mint Pierre Gasly, aki hátrasorolása miatt vasárnap biztosan a mezőny végéről rajtolhat majd.
A Toro Rosso-pilótán kívül honfitársa, Romain Grosjean sem abból a pozícióból startolhat majd, amelyikbe kvalifikálta magát, hiszen a múlt heti Amerikai Nagydíjról 3 helyes büntetést hozott magával.
A kvalifikáció legnagyobb kérdése eközben az volt, Verstappen megszerzi-e pályafutása első pole pozícióját, amivel megdönti minden idők legfiatalabb pole pozíciósának rekordját, vagy feltámad-e a Mercedes, a Ferrari.
Az első szakaszban azonnal elkezdődött a taktikázás, hiszen míg az olasz és az osztrák gárda a hiperlágyon, addig a német alakulat az ultralágyon hagyta el a garázst – rövidesen be is állt a Red Bull, Ferrari, Mercedes sorrend.
Ám nem sokkal a Q1 vége előtt az „ezüstnyilak" is kihajtottak a hiperlágyon, és Bottas vezérletével az élre is álltak, míg mögöttük Verstappen, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Kimi Räikkönen, Nico Hülkenberg és Brendon Hartley zárta az első tízes sorát.
Kiesett: Romain Grosjean, Stoffel Vandoorne, Kevin Magnussen, Lance Stroll és Szergej Szirotkin.
A második szakaszban aztán még nagyobb gumitaktikázás indult be, hiszen míg a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull az ultralágyon, addig a Force India a szuperlágyon próbálkozott. A rózsaszín istálló versenyzői aztán később az ultralágyon is futottak kört, viszont mivel a középmezőny többi csapata a hiperlágy mellett tette le a voksát, kiszorultak a top 10-ből. Ocon a 11., Pérez a 13. lett – kettejük közé Fernando Alonso férkőzött be.
Az élre eközben Verstappen állt, igaz, előnye nem volt számottevő, csupán 4 ezred a második Hamilton előtt. Mögöttük pedig Vettel, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz, Leclerc és Ericsson érkezett.
Kiesett: Ocon, Alonso, Pérez, Hartley és Gasly.
A harmadik szakaszban az első köröket követően Verstappen úgy állt az élre, hogy egyik szektorban sem ért el legjobb részidőt, míg mögötte Vettel, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Leclerc, Hülkenberg, Sainz és Ericsson sorrend alakult ki.
Azonban ez második nekifutásra több ponton is változott, hiszen hiába javított a Red Bull hollandja, márkatársa, Ricciardo a semmiből rántott elő egy 1:14.759-es kört, amivel pályafutása 3. rajtelsőségét szerezte meg. Sokat javított Hamilton is, aki a harmadik helyet kaparintotta meg, míg Vettel a negyedik helyre csúszott vissza.
A vb-riválisok mögött pedig Bottas, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz és Leclerc zárta az első tízes végső sorrendjét.
Folytatás vasárnap este, 20 óra 10 perckor a versennyel.
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:14.759 | átlag: 207.257 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:14.785 | 0.026 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:14.894 | 0.135 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:14.970 | 0.211 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.160 | 0.401 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:15.330 | 0.571 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:15.827 | 1.068 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:16.084 | 1.325 |
9. | Charles Leclerc | monacói | Sauber-Ferrari | 1:16.189 | 1.430 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:16.513 | 1.754 |
11. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:16.844 | 1.204 |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:16.871 | 1.231 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:17.167 | 1.527 |
14. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:17.184 | 1.544 |
15. | Pierre Gasly* | francia | Toro Rosso-Honda | idő nélkül | – |
16. | Romain Grosjean** | francia | Haas-Ferrari | 1:16.911 | 1.331 |
17. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:16.966 | 1.386 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.599 | 2.019 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.689 | 2.109 |
20. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:17.886 | 2.306 |
* rajtbüntetés erőforráselemek cseréje miatt | |||||
** 3 helyes rajtbüntetés az Amerikai Nagydíjról |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:15.580 | 1. | Verstappen | 1:15.640 |
2. | Hamilton | 1:15.673 | 2. | Hamilton | 1:15.644 |
3. | Verstappen | 1:15.756 | 3. | Vettel | 1:15.715 |
4. | Ricciardo | 1:15.866 | 4. | Ricciardo | 1:15.845 |
5. | Vettel | 1:16.089 | 5. | Bottas | 1:15.923 |
6. | Pérez | 1:16.242 | 6. | Räikkönen | 1:15.996 |
7. | Ocon | 1:16.252 | 7. | Hülkenberg | 1:16.126 |
8. | Räikkönen | 1:16.446 | 8. | Sainz | 1:16.188 |
9. | Hülkenberg | 1:16.498 | 9. | Leclerc | 1:16.320 |
10. | Hartley | 1:16.682 | 10. | Ericsson | 1:16.633 |
11. | Ericsson | 1:16.701 | 11. | Ocon | 1:16.844 |
12. | Sainz | 1:16.813 | 12. | Alonso | 1:16.871 |
13. | Gasly | 1:16.828 | 13. | Pérez | 1:17.167 |
14. | Alonso | 1:16.857 | 14. | Hartley | 1:17.184 |
15. | Leclerc | 1:16.862 | 15. | Gasly | idő nélkül |
16. | Grosjean | 1:16.911 | |||
17. | Vandoorne | 1:16.966 | |||
18. | Magnussen | 1:17.599 | |||
19. | Stroll | 1:17.689 | |||
20. | Szirotkin | 1:17.886 |