MEXIKÓBAN TÖRTÉNT
2: csupán 2 verseny maradt, hogy Valtteri Bottas megkaparintsa szezonbeli első győzelmét. Ha nem sikerül a finnek az elsőség, akkor amellett, hogy az élcsapatok pilótái közül egyedüliként nem nyerne idén, ő lenne az első mercedeses, akinek a hibrid-éra beköszönte óta nem jött össze diadal valamely szezonban.
2: Sebastian Vettelt a 2. pozícióban intette le a kockás zászló, így a Belga Nagydíj óta a legjobb helyezését jegyezte. Ám ez sem volt elég a németnek ahhoz, hogy elhalassza riválisa bajnokavatását.
3: Lewis Hamilton ugyanis harmadik alkalommal biztosította be úgy a címét, hogy nem ünnepelhetett a pódiumon. 2008-ban az ötödik hely, 2017-ben a kilencedik, míg idén a negyedik volt elég számára a vb-csata lezárásához.
3: a brit utolérte Juan Manuel Fangiót, ezzel a Formula–1 történetének csupán 3. versenyzőjévé vált, aki legalább 5 bajnokságot húzott be. Sőt Michael Schumacher mellett immár Hamilton is elmondhatja magáról, hogy két különböző bajnoki időszakában is megvédte a címét (amikor közben legalább egy évre megszakadt az uralkodása).
3: Daniel Ricciardo pályafutása 3. rajtelsőségét szerezte, míg a Red Bull amellett, hogy fennállása 60. elsőségét könyvelte el, a 2013-as Amerikai Nagydíj után sajátította ki újra az első sort.
5: Verstappen bár lemaradt a pole-ról, a versenyen győzelemre váltotta a második rajthelyét. A holland az 5. diadalát aratta, miközben megdöntötte a Bruce McLaren (4) és Eddie Irvine (4) által tartott rekordot. Ugyanis immár egyik korábbi versenyző sem nyert többször karrierjében (még) pole pozíció nélkül, mint a Red Bull-os, aki emellett a mexikói diadalok számában csatlakozott a Jim Clark, Nigel Mansell és Alain Prost alkotta trióhoz.
5: Mexikóban ötödször került sor bajnokavatásra, miközben 50 év elteltével újra egymást követő két esztendőben záródott le érdemben a vb-csata az Autódromo Hermanos Rodríguezen.
8: Daniel Ricciardo idénybeli 8. kiesését szenvedte el Mexikóban, míg a nyári szünetet követően 4. alkalommal volt kénytelen az autó meghibásodása miatt feladni a futamot.
9: mivel Hamilton a 4. helyen szelte át a célvonalat, megszakadt a 9 verseny óta tartó dobogós sorozata.
11: Räikkönen a szezonbeli 11. dobogós helyezését úgymond ünnepelte, így ha a további két futamon is a legjobb háromban végez, akkor egyéni rekordot dönt.
14: a brit azonban megtörte a Magyar GP győzteseinek 14 éve íródó átkát, hiszen Schumacher 2004-as hungaroringi diadala óta adott pilóta először ünnepelhetett magyarországi sikert és vb-t egyazon idényben.
110: Vettel a 110. pódiumát könyvelte el, előtte Hamilton (132) és Schumacher áll az örökranglistán.
1094: Pierre Gasly a 20. pozícióból startolt és lett 10., aminek köszönhetően a Toro Rosso Verstappen 2015-ben elért 9. helye után újra pontot tudott szerezni Mexikóban. A két pontszerzés között 1094 nap telt el.
SZÁMOKBAN A BRAZIL NAGYDÍJ
2: összesen 2 helyszín – Jacarepagua (10) és Interlagos (35) – adott már otthont a Brazil Nagydíjnak, melyet 46. alkalommal rendeznek meg a hét végén.
NOVEMBER 9., PÉNTEK |
14.00–15.30: 1. szabadedzés |
18.00–19.30: 2. szabadedzés |
NOVEMBER 10., SZOMBAT |
15.00–16.00: 3. szabadedzés |
18.00: időmérő edzés |
NOVEMBER 11., VASÁRNAP |
18.10: a verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAM |
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj |
5: Schumacher 5-ször érte el a versenyen futott leggyorsabb kört, a 4 ilyen körnél tartó Hamilton így utol is érheti a németet vasárnap.
6: Ayrton Senna 6-szor szerzett pole-t a hazai nagydíján, míg a 2018-as mezőnyből Vettel és Hamilton egyaránt 2, míg Fernando Alonso, Nico Hülkenberg és Bottas fejenként 1 rajtelsőséget számlál.
5: Hamilton az elmúlt 5 évben csak egyszer tudta márkatársa elé kvalifikálni magát Brazíliában, méghozzá 2016-ban, amikor pole-t szerzett.
6: Prost 6-szor nyert Brazíliában, amivel csúcstartónak számít, míg az aktív pilóták közül Vettel vezeti a sort 3 sikerrel. A németen kívül még Kimi Räikkönen (1) és Hamilton (1) jegyzett már itt győzelmet.
6: Räikkönen az egyetlen, aki idén eddig minden futamot az első 6 rajthely valamelyikéről várhatta.
9: a három élcsapat versenyzői közül – Räikkönen kivételével – mindenki 9 szett szuperlágyat kért, miközben a közepes keverékből a Mercedes és a Ferrari finnje eggyel több garnitúrát rendelt.
10: Schumacher 10-szer végzett a dobogón, míg a jelenlegi rajtrácsról Alonso (8), Räikkönen (6), Vettel (5), Hamilton (4), Verstappen (1) és Bottas (1) állhatott már pódiumra a brazil futamon.
15: eddig a pole 15-ször lett diadalra váltva, míg a leghátrébbról Giancarlo Fisichella nyert. Az olasz 2003-ban a 8. helyről rajtolt és szelte át elsőként a célvonalat.
50: adott versenyző maximálisan még 50 pontot gyűjthet össze, miközben a 3–4. helyen álló Räikkönen és Bottas között csupán 9 pont van.
50: Hamilton vasárnap az 50. diadalát húzhatja be a 2014 óta tartó hibrid-érában, amivel már önmagában az 5. legsikeresebb lenne az örökranglistán.
86: adott csapat legfeljebb 86 pontot szerezhet még, a Ferrarinak így legalább 13 ponttal kell többet bezsebelnie Brazíliában ahhoz, hogy elhalassza a Mercedes címvédését. Ha nem sikerül, akkor a német alakulat sorozatban az 5. konstruktőri címét húzhatja be, amivel az F1 történetének második leghosszabb szériáját állítaná be.
305.909: 71, egyenként 4309 méter hosszú kör teszi ki a 305.909 km-es versenytávot Brazíliában.
2010: Nico Hülkenberg 2010-ben Interlagosban kaparintotta meg pályafutása első pole-ját, amit azóta még nem követett újabb.
2014: a Red Bull a 2014-es Grand Prix óta egyetlen kör erejéig sem állt a brazil verseny élén.
5000: a Mercedesnek csupán 16 kör kell vasárnap az élen eltöltenie ahhoz, hogy csatlakozzon az 5000-esek klubjához. Az F1-ben ugyanis eddig összesen 4 gárda – a Ferrari (14 718), a McLaren (10 583), a Williams (7584) és a Lotus (5624) – érte el az 5000-et.
1:11.044: a Verstappen által a 2017-es versenyen futott 1:11.044-es idő számít a körrekordnak Interlagosban.