DÉLELŐTTI ÖSSZEFOGLALÓ:Napos idő és a tesztelésre teljesen ideális körülmények fogadták a mezőnyt a második barcelonai kollektív teszt negyedik napján, ami egyébként a téli tesztidény záró napja volt. Amint zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, többen azonnal a pályára hajtottak, de sokuk 1-2 installációs kör után vissza is tért a garázsába.
Negyven percet kellett várni arra, hogy az összes autót lássuk a pályán. Ekkor jelent meg Max Verstappen, aki utolsóként kezdte meg a pályán zajló munkát a záró napon. Emögött bizonyára az állt, hogy Pierre Gasly az előző nap csúnyán összetörte a Red Bullt, s a szerelőknek időre van szükségük az RB15-ös helyreállításához.
Egy ideig Verstappen csupán egy installációs körrel állt, de 10 óra körül a holland is kezdett ráérezni, és elkezdte gyűjteni a köröket. Hosszú ideig Carlos Sainz Jr. állt az élen, majd Valtteri Bottas vette át a vezetést. A Mercedes az utóbbi napokban egyértelműen nem az igazán gyors körökre hajtott, de lehet, hogy az utolsó nap a lágy gumik használatával villantanának a címvédő alakulatnál.
Bottas azonban nem sokáig állt az első helyen, ugyanis néhány perccel később Sainz visszavette a vezetést. A McLaren versenyzője nem sokkal rá tovább javított, és először ment be 1:17 alá a pénteki napon.
Első barcelonai teszt:1. nap,2. nap,3. nap,4. nap |
Összefoglaló az első teszthétről |
Második barcelonai teszt:1. nap,2. nap |
A legszorgalmasabb Romain Grosjean volt délelőtt a Haasszal, a francia pilóta kicsivel 11 óra után már 50 körnél járt. Bő egy órával az ebédszünet előtt Bottas megint nagyot ment, így újra a Mercedes versenyzője állt az élen. Javítottak azonban a többiek is – Vettel például keményebb gumikon jött fel a harmadik helyre.
Onnan pedig egészen az 1. pozícióig vezetett az útja a záró nap délelőtti részének utolsó órájába lépve. Vettel 1:16.352-es körével közel került csapattársa előző napi legjobbjához, így a téli tesztek két leggyorsabb köre a Ferrari párosának nevéhez fűződött. Nem sokkal később Vettel tudott még egy kicsit faragni az egyéni legjobbján, majd Leclerc-én is, ugyanis a tesztnap első felének utolsó fél órájában 1:16.221-es körével megfutotta a téli tesztek eddigi leggyorsabb körét.
Egészen az utolsó percekig – az előző napokhoz képest meglepő módon – nem került elő a piros zászló, ekkor Kimi Räikkönen áll félre a 2-es kanyar bukóterében az Alfa Romeóval. A megszakítás egyben a délelőtti tesztelés végét is jelentette – a nap első fele Vettel elsőségével és a téli tesztek új leggyorsabb körével ért véget. A második Bottas lett, a harmadik leggyorsabb Kvjat volt.
A legtöbb kört Grosjean teljesítette a Haasszal, a francia versenyző 73-szor ért körbe a Circuit de Catalunyán.
DÉLUTÁNI ÖSSZEFOGLALÓ: Délután 2 órakor folytatódott az utolsó tesztnap, annak kezdetekor kivártak a versenyzők, hiszen szűk 10 perc eltelt, mire Sergio Pérez elsőként hagyta el a bokszutcát.
Három csapatnál történt változás a pilótafelállást illetően. Ricciardo átadta a Renault volánját Hülkenbergnek, a Mercedesnél Hamilton váltotta a Bottast, míg a Haasnál Magnussen vezethetett Grosjean helyett az ebédszünet után.
Ahogy az lenni szokott, délután a versenyzők inkább a versenyszimulációkra helyezték a hangsúlyt, persze azok, akik csak a tesztnap második felében szálltak be, teljesítettek néhány gyors kört. Hamilton például hamar túlszárnyalta a téli teszteken futott eddigi legjobbját, de elnézve Bottas délelőtti programját, ez nem volt meglepő.
Vettel nemcsak a leggyorsabb volt délelőtt, de elsőként lépte át a 100 körös határt. Erre nagyjából egy órával az ebédszünet után került sort, majd kicsivel később a Mercedes versenyzői, valamint Sainz is teljesítette ezt a távot a McLarennel.
Előtte azonban történt egy félbeszakítás, amikor is Vettel állt félre a pályán a Ferrarival majdnem ugyanott, ahol a tesztnap első felének végén Räikkönen. A német ekkor a 111. körét kezdte volna meg, és bár a maranellóiak erősebbnek tűntek versenyszimuláción a Mercedesnél, a megbízhatóság terén talán van némi lemaradásuk.
A tesztnap utolsó két órájában Kvjat, Räikkönen, Pérez és a Haas párosa is eljutott a 100 megtett körig. A Ferrarinál pedig elárulták, hogy elektronikai hiba lépett fel az SF90-esben, és mivel nem kevés időbe telik megoldani a problémát, a hátralévő másfél órában már nem láthatjuk a pályán Vettelt és a Ferrarit.
Hamilton és Hülkenberg viszont még ekkor is javított a legjobb időeredményén, előbbi ráadásul az utolsó háromnegyed órában 3 ezredmásodpercre közelítette meg Vettel (és az egész tesztidény) leggyorsabb körét.
Az utolsó negyedórában harmadszor is előkerült a piros zászló – ezúttal Magnussen alatt állt meg a Haas a 4-es kanyarból kijövet. Pedig a dán már 94 körnél járt, ami igencsak figyelemreméltó azt nézve, hogy csak délután ült autóba.
A félbeszakítás után már nem indították újra a tesztelést, így az utolsó tesztnap is kicsivel a tervezettnél hamarabb ért véget. Az élen Vettel végzett, a második Hamilton lett csupán 3 ezredmásodperces hátránnyal, míg a harmadik helyen a másik Mercedes-pilóta, Bottas zárta az utolsó napot.
A legszorgalmasabb versenyző Sainz volt, aki 134 kört tett meg, csapatszinten a Haas tette meg a legtöbb kört – Grosjean és Magnussen együtt 167-szer ért körbe a Circuit de Catalunyán.
A nap egyik vesztese Verstappen és a Red Bull lehet, a holland pilóta ugyanis a sebességváltó meghibásodása miatt egyáltalán nem tudott pályára hajtani a délutáni program során.
Ezzel véget ért a 2019-es szezont megelőző tesztidény. Legközelebb már a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj hétvégéjén láthatjuk pályán az autókat. Az idény március 17-én rajtol Melbourne-ben.
F1 TESZT, BARCELONA
2. TESZT, 4. NAP – A VÉGEREDMÉNY
1. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 1:16.221, 110 kör
2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 1:16.224, 61 kör
3. Valtteri Bottas (finn, Mercedes)* 1:16.561, 71 kör
4. Nico Hülkenberg (német, Renault), 1:16.842, 51 kör
5. Danyiil Kvjat (orosz, Toro Rosso) 1:16.898, 131 kör
6. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren) 1:16.913, 134 kör
7. Romain Grosjean (francia, Haas)* 1:17.076, 73 kör
8. Daniel Ricciardo (ausztrál, Renault)* 1:17.114, 52 kör
9. Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) 1:17.239, 132 kör
10. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:17.565, 94 kör
11. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:17.709, 29 kör
12. Sergio Pérez (mexikói, Racing Point) 1:17.791, 104 kör
13. Robert Kubica (lengyel, Williams) 1:18.993, 90 kör
* csak délelőtt tesztelt
Február 26. | Február 27. | Február 28. | Március 1. | |
MERCEDES | Hamilton, Bottas | Bottas, Hamilton | Hamilton, Bottas | Bottas, Hamilton |
FERRARI | Leclerc, Vettel | Vettel, Leclerc | Leclerc | Vettel |
RED BULL | Gasly | Verstappen | Gasly | Verstappen |
RENAULT | Hükenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg | Hülkenberg, Ricciardo | Ricciardo, Hülkenberg |
HAAS | Magnussen | Grosjean | Magnussen, Grosjean | Grosjean, Magnussen |
MCLAREN | Norris | Sainz | Norris | Sainz |
RACING POINT F1 | Stroll | Pérez | Stroll | Pérez |
ALFA ROMEO | Giovinazzi | Räikkönen | Giovinazzi | Räikkönen |
TORO ROSSO | Albon | Kvjat | Albon | Kvjat |
WILLIAMS | Russell | Kubica | Russell | Kubica |