Lewis Hamilton az utolsó körén 1:10.166-nál állította meg a stoppert, amivel nemcsak körrekordot jegyzett Monte-Carlóban, hanem pályafutása 85. pole pozícióját is megszerezte. A jelenlegi mezőnyből így Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo után ő a harmadik versenyző, akinek sikerült egynél többször megkaparintania az első rajtkockát a hercegségbeli nagydíjon.
MÁJUS 23., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:12.106 | |
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:11.118 | |
MÁRCIUS 25., SZOMBAT | |
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.265 | |
Időmérő: 1. Hamilton 1:10.166 | |
MÁJUS 26., VASÁRNAP | |
Futam: 15.10–17.10 | |
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |
Június 9., 20.10 | 50. Kanadai Nagydíj |
Június 23., 15.10 | 60. Francia Nagydíj |
Június 30. 15.10 | 32. Osztrák Nagydíj |
„Gyönyörű kör volt, csodálatos érzés, határozottan az egyik legjobb pole-om. Nyilván rengeteg sikert értünk el az elmúlt években, azonban egyetlen olyanra sem emlékszem, ami ennyit jelentett volna. Nehéz hét áll a csapat mögött, és számomra is nehéz ez a hétvége – utalt Niki Lauda halálhírére, amely mélyen megérintette. – A cél a pole megszerzése volt. Fantasztikus, ahogyan csapatként haladtunk előre, váltunk erősebbé, és fejlődtünk hétvégéről hétvégére. Mindenkire nagyon büszke vagyok."
„Valtteri szenzációs munkát végzett eddig a hétvégén, számomra az első két szabadedzés még jól alakult, azonban a harmadik gyakorláson már nem volt olyan jó érzés vezetni az autót, mint csütörtökön. Nagyon mélyre kellett ásnom, hogy visszafordítsam ezt, miközben Valtteri nagyszerű kört futott elsőre. Én szenvedtem az első próbálkozásnál, küszködtem a gumikkal, így mentem egy második felvezető kört is, a gyors köröm viszont nem sikerült jól utána" – magyarázta.
„Úgy számoltam, hogy Valtteri is javít, így legalább két tizedet kell találnom. Biztos vagyok, hogy néhányszor súroltam a falat, de Monacóban csak így lehet. Nem volt túl sok sikerben részem itt korábban, sosem tudtam összetenni a tökéletes kört, ám most olyan közel voltam hozzá, amennyire csak lehet. Ez a pole Nikié"– jelentette ki, majd először beszélt Lauda elvesztéséről.
„Szerdán nem érzetem úgy, hogy készen állok arra, hogy Nikiről beszéljek. Még nagyon friss volt. Totóval több beszélgetésünk is volt a héten, emellett Nikivel is folyamatosan kapcsolatban álltam az elmúlt nyolc hónapban. Videókat küldözgettünk egymásnak. Voltak jó napok, amelyeken minden jónak tűnt, amikor azt mondta, hogy visszatér, és erősnek érzi magát. Aztán voltak napok, amelyeken nem érezte olyan jól magát" – mondta, és kitért arra a bizonyos hívásra is.
„Megváltoztatta az életemet. Ha akkor nem hív fel, akkor talán ma csak világbajnok lennék, és nem ötszörös világbajnokként ülnék itt. Úgy érzem, sokkal tartozom neki. Szeretjük, és mindannyiunknak hiányozni fog. Nehéz elhinnem, hogy már soha többé nem beszélhetek vele."
Bottas remek kört rakott össze a második szakaszban, majd a Q3 elején is, ám nem tudott javítani az időmérő végén, így végül 86 ezreddel maradt le az első rajtkockáról. Bár a finn három nagydíj óta tartó pole pozíciós sorozata megszakadt, a Mercedes idénybeli ötödik első sorát könyvelhette el.
„A végén minden összeállt számunkra, nagyon elégedett vagyok. Valtteri szenzációs első kört teljesített, azt viszont nem tudom, hogy a második próbálkozásán forgalomba keveredett, vagy egyszerűen elrontatta a körét" – fogalmazott a csapatfőnök, Toto Wolff, majd a Q1-ben kieső és a csapatától válaszokra váró Charles Leclerc-re is kitért.
„Sajnálom Charles-t, hiszen ez a hazai versenye, és az eső sorért kellett volna harcolnia – jelentette ki, és azt is megosztotta, milyen tényező kavarhatja meg vasárnap a lapokat. – Legutóbb azt hallottam, hogy hatvanszázalékos esély van arra, hogy megérkezik az eső a versenyre, de ez az adat folyamatosan változik."
Max Verstappen már csütörtökön kijelentette, hogy a Mercedes és a Ferrari közötti hézagot töltené ki, és ez sikerült is neki, hiszen a két „ezüstnyíl" mögött a harmadik helyen zárt.
„Ha végignézzük a hétvégét, kijelenthetjük, hogy két-három tized hiányzott a végén. A Q2-ben jó kört futottam, a harmadik szakaszban azonban első nekifutásra úgy érkeztem meg az 1-es kanyarba, hogy nem igazán volt tapadásom. Itt vesztettem némi időt, viszont a köröm összességében rendben volt utána. Második próbálkozásra aztán forgalomba keveredtem a felvezető körömön, így nem tudtam rendesen felmelegíteni a gumikat, végül pedig dobtam ezt a kört" – idézte fel a kvalifikáción történteket.
„Nem érzem azt, hogy valós ez a majd' öt tizedes lemaradás, egyszerűen nem sikerólt munkára bírnom a Q3-ban a gumikat, a második szakaszban viszont igen, és akkor nagyon versenyképesek voltunk" – emelte ki a holland.
A negyedik pozícióban Sebastian Vettel zárt az időmérőn, a ferraris hátránya a 8 tizedet közelítette meg.
„Nem tudtuk megfelelő tartományba hozni az abroncsokat, és különösen sokat szenvedtünk az első gumikkal. Charles délelőtt még egészen elégedett volt, és én is futottam pár jó kört, délutánra azonban ez nagyon megváltozott. Viszont ez van, el kell fogadnunk a helyzetet, még ha nem is szeretnénk" – mondta a német.
Az időmérő után változott a sorrend: Antonio Giovinazzit Nico Hülkenberg feltartása miatt vizsgálták, az olasz pilótát 3 rajthelyes hátrasorolással és egy büntetőponttal sújtották az eset miatt. Az Alfa Romeo versenyzője mellett Pierre Gaslyt is beidézték, aki az olaszéval megegyező büntetésben részesült.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:10.166 | átlag: 171.211 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:10.252 | 0.086 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:10.641 | 0.475 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:10.947 | 0.781 |
5. | Pierre Gasly* | francia | Red Bull-Honda | 1:11.041 | 0.875 |
6. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:11.109 | 0.943 |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:11.218 | 1.052 |
8. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:11.271 | 1.105 |
9. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:11.417 | 1.251 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1:11.653 | 1.487 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:11.670 | 1.052 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:11.724 | 1.106 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:12.027 | 1.409 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.115 | 1.497 |
15. | Antonio Giovinazzi** | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:12.185 | 1.567 |
16. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:12.149 | 0.715 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:12.233 | 0.799 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:12.846 | 1.412 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:13.477 | 2.043 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:13.751 | 2.317 |
* 3 rajthelyes büntetés feltartás miatt ** 3 rajthelyes büntetés feltartás miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:11.434 | 1. | Verstappen | 1:10.618 |
2. | Hamilton | 1:11.542 | 2. | Bottas | 1:10.701 |
3. | Bottas | 1:11.562 | 3. | Hamilton | 1:10.835 |
4. | Verstappen | 1:11.597 | 4. | Vettel | 1:11.227 |
5. | Kvjat | 1:11.602 | 5. | Magnussen | 1:11.363 |
6. | Gasly | 1:11.740 | 6. | Kvjat | 1:11.412 |
7. | Ricciardo | 1:11.767 | 7. | Albon | 1:11.429 |
8. | Grosjean | 1:11.837 | 8. | Gasly | 1:11.457 |
9. | Norris | 1:11.845 | 9. | Ricciardo | 1:11.543 |
10. | Magnussen | 1:11.865 | 10. | Sainz | 1:11.608 |
11. | Sainz | 1:11.872 | 11. | Hülkenberg | 1:11.670 |
12. | Giovinazzi | 1:11.976 | 12. | Norris | 1:11.724 |
13. | Räikkönen | 1:11.993 | 13. | Grosjean | 1:12.027 |
14. | Albon | 1:12.007 | 14. | Räikkönen | 1:12.115 |
15. | Hülkenberg | 1:12.097 | 15. | Giovinazzi | 1:12.185 |
16. | Leclerc | 1:12.149 | |||
17. | Pérez | 1:12.233 | |||
18. | Stroll | 1:12.846 | |||
19. | Russell | 1:13.477 | |||
20. | Kubica | 1:13.751 |