A Mercedes négy kettős győzelemmel indította a Formula–1 2019-es idényét, a Ferrari így hamar győzelmi kényszerbe került. A maranellóiak már Azerbajdzsánba is egy aerodinamikai csomaggal érkeztek meg, míg Spanyolországba újabb frissítéseket hoztak. Többek között előrehozták a továbbfejlesztett erőforrásuk bevetését, a Shell-lel kifejlesztett új kenőanyag is debütált, miközben az SF90-re is érkeztek módosítások.
MÁJUS 10., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:17.951 | |||
2. szabadedzés:1. Bottas 1:17.284 | |||
MÁJUS 11., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Hamilton 1:16.568 | |||
Időmérő:1. Bottas 1:15.406 | |||
MÁJUS 12., VASÁRNAP | |||
Futam:1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Verstappen | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Május 26., 15.10 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||
Június 9., 20.10 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||
Június 23., 15.10 | Francia Nagydíj, Paul Ricard |
Ám hiába váltak be a fejlesztések, a Ferrari a barcelonai versenyen nem tudta felvenni a harcot az ötödik kettős sikerét jegyző Mercedesszel, sőt versenyzőit Max Verstappen is maga mögé utasította a Red Bull-lal és át is vette a harmadik pozíciót az egyéni vb-összetettben.
„Csalódottak vagyunk a versenyen mutatott teljesítményünkkel és az elért eredménnyel is. Aerodinamikai fejlesztésekkel és új erőforrással is készültünk, szóval arra számítottunk harcba szállhatunk, azonban nem ez történt – kezdte a csapatfőnök, Mattia Binotto.
„A fejlesztések jól működtek, a motorerő és az egyenesben mutatott sebességünk terén elég jók vagyunk, ám vannak bizonyos gyengeségei az autónak, amelyek ezen a hétvégén igazán kidomborodtak. Rajtunk múlik, megértjük-e" – mondta, majd pontosabban is kifejtette, mi okozza a lemaradásukat.
„A kanyarokban vesztünk időt, és nem csak az utolsó szektorban, hanem minden egyes kanyarban lassúak vagyunk, és a kocsi alulkormányzott. Ez pedig nem csupán a leszorítóerő hiánya, ez sokkal több annál. Azonban ez olyasmi, amit még ki kell elemeznünk és meg kell értenünk" – utalt arra, hogy akár az autó alapjaival lehet a probléma.
„Azonban még túl korai lenne bármit is kijelenteni, idő kell ahhoz, hogy rájöjjünk, az egyensúllyal, a leszorítóerővel vagy az autó koncepciójával van-e a gond" – tette hozzá.
Az olasz gárda hátránya öt nagydíjat követően 96 pont a konstruktőri vb-összetett vezető Mercedes mögött, miközben a mezőny jövő héten Monaco felé veszi az irányt. A gárda német pilótája, Sebastian Vettel pedig nem számít túl könnyű hétvégére.
„Az alacsonyabb sebességű kanyarokban veszítünk időt és monacói pálya pont ilyen kanyarokból áll össze."