A konstruktőri tabellán 140 pontos hátránnyal a második helyen állóFerraritovábbra is nyeretlen az F1 2019-es idényében, igaz, két alkalommal is remek lehetősége volt a győzelemre. Először Bahreinben a versenyt vezető Charles Leclerc kocsija hibásodott meg, majd Kanadában az ugyancsak az élen autózó Sebastian Vettel kapott 5 másodperces időbüntetést, így hiába haladt át elsőként a célvonalon, a második helyre szorult vissza.
JÚNIUS 28., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚNIUS 29., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:12.00–13.00 | |||
Időmérő:15.00–16.00 | |||
JÚNIUS 30., VASÁRNAP | |||
Futam:15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj | ||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj | ||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj |
Mind a két helyszínben közös, hogy fontos az egyenesbeli sebesség, miközben a kanyarokban kevesebb hátrányt lehet összeszedni. Ez tökéletesen jellemzi azSF90-estulajdonságait, hiszen a Ferrari idei versenygépe atapadássalküzd, ami bár előnyt jelent az egyenesekben, több hátránya is van.
Az olaszok a kanyarokban vannak nagy lemaradásban, miközben a leszorítóerő hiánya miatt nehezen tudják felmelegíteni és a megfelelő működési tartományban tartani a gumikat.
A téli teszteken még favoritnak számító gárda a Spanyol Nagydíjon kapta az egyik legnagyobb pofont, ott vált biztossá,az idény előtt rosszul mérte fel autója erősségeit és gyengeségeit, így rossz irányba indult el a fejlesztésekkel.A barcelonai versenyhétvégét követően ezért sokáignem is érkeztek frissítések a kocsira,a maranellóiak arra próbáltak rájönni, merre is induljanak el.
Az elsőfejlesztési csomag aztánFranciaországban debütált: új első szárny, módosított első fékhűtés, átalakított hátsó szárny, illetve új padlólemez. Ezek közül utóbbi nem is hozta a várt eredményeket, így a Ferrari szombatra le is vette az autóról, hogy még több tesztet hajthasson végre. Ám az alakulat német pilótája,Vettelúgy nyilatkozott a futamot követően, nem csak a padlólemezzel voltak problémák,a Paul Ricard-ra hozott csomag nem vált be.
A csapatfőnök, Mattia Binotto ennek ellenére bizakodó, a tervezett fejlesztések a soron következő Osztrák Nagydíjon érkeznek.
„Feláldozzuk a végsebességünket a több leszorítóerőért. Még ha az autó kevésbé hatékonnyá is válik, a nagyobb tapadással működésre tudjuk bírni a gumikat.Ebbe az irányba akarunk menni. Franciaországban is láthattuk szombaton, mennyire nehéz felmelegíteni az abroncsokat, így most erre fókuszálunk a leginkább"– magyarázta az olasz, majd a soron következő Osztrák GP-ről is szót ejtett.
„Nagyon jó ilyen gyorsan visszatérni a pályára, hiszen így újra tesztelhetünk, kipróbálhatunk és megérhetünk olyan elemeket, amelyek nem a tervek szerint működtek Franciaországban.Több tesztelemünk is lesz, a célunk az, hogy tiszta képet kapjunk arról, miért nem úgy működtek bizonyos fejlesztések, ahogyan azt vártuk"– mondta és a spielbergi pályáról is beszélt.
„Az osztrák pálya nagyon különbözik a franciaországitól. Az első szektort hosszú egyenesek és féktávok jellemzik, a második szűkebb, alacsony és közepes tempójú kanyarokkal.Az előrejelzések alapján meleg hétvége vár ránk, így nehéz dolgunk lesz a hűtés szempontjából"– tekintett előre.