Először indulhatott a pole pozícióból Sebastian Vettel a tavalyi Német Nagydíj óta, mellőle a világbajnoki összetettet vezető Lewis Hamilton rajtolhatott, a harmadik startpozícióba Charles Leclerc parkolhatta le a Ferrariját a montreali rajtrácson, negyedikként pedig meglepetésre Daniel Ricciardo vághatott neki a 70-es körös viadalnak.
A futam előtt hidraulikus szivárgást észleltek Hamilton Mercedesében, ezt azonban sikerült orvosolnia a csapatnak a verseny kezdetéig hátralévő időben. Nem sokkal a rajt előtt azonban további, például a fékeket érintő problémákról jöttek hírek a 44-es számú autóról, ráadásul Hamilton már a felvezető körre is kissé nehézkesen indult el.
Vettel jól kapta el a rajtot, és meg tudta tartani a vezetést. Leclerc támadta Hamiltont a második helyért, de a brit sem engedte ki kezei közül a pozícióját. A mezőny eljött nagyobb ütközés nélkül a startnál, az egyetlen látványos összeérés Alexander Albonék nevéhez fűződik. A Toro Rosso versenyzője előbb Sergio Pérezzel ért össze, majd Antonio Giovinazzi bal hátsó kereke letörte az első szárnya egy részét. Albon a bokszutcába hajtott új orrkúpért, és a közepes gumijait egyúttal lecserélték keményekre.
Max Verstappennek – aki Kevin Magnussen Q2-es balesete miatt csak a 9. helyről rajtolhatott – nem sikerült javítania a verseny legelején, a hetedik körben ment el végül Carlos Sainz Jr. mellett, és feljött a nyolcadik pozícióba.
JÚNIUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:12.767 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc 1:12.177 | |||
JÚNIUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Vettel 1:10.843 | |||
Időmérő:1. Vettel 1:10.240 | |||
JÚNIUS 9., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Június 23., 15.10 | 60. Francia Nagydíj | ||
Június 30., 15.10 | 32. Osztrák Nagydíj | ||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj |
A kilencedik körben Lando Norris került érdekes helyzetbe. Először úgy tűnt, hogy a McLaren újonca valahol a falnak csapta az autója hátulját, hiszen a jobb hátsó kereke kitört, és a fékek kissé lángoltak. A visszajátszásból viszont később látszott, hogy nem Norris hibázott, egyszerűen eltört a hátsó tengely a McLarenben. Norris versenye tehát nem vezetői hiba miatt ért véget igencsak hamar, és bár autóját néhány körig nem tudták elszállítani, még csak a virtuális biztonsági autót sem kellett bevetni.
Jó versenyt teljesítettek a renault-sok – az első kerékcseréjük után, a 17. körben Daniel Ricciardo a hatodik, Nico Hülkenberg pedig a hetedik helyen haladt, de volt előttük olyan, aki még nem járt a bokszutcában.
A 20. körben Hamilton hibázott kicsit, amikor a 10-es kanyarban elfékezte a bal első gumiját. Pedig előtte, a lekörözések miatt kissé közelebb is tudott kerülni Vettelhez. A német egyébként maga is elfékezte picit néhány körrel később – a 27. körben be is hajtott a bokszutcába friss kemény gumikért. Hamilton nem rögtön ezután, hanem a 29. körben teljesítette a maga kerékcseréjét, ám nem sikerült Vettel elé kerülnie. Ekkor Leclerc állt az élen, aki azonban még „adós volt” az első kiállásával.
A 31. körben Antonio Giovinazzi forgott meg az Alfával – nem sokkal korábban egyébként a „bajnokok falához" ért hozzá kicsit. Szerencséjére azonban mindkét esetet megúszta. Ezután Ricciardo és Bottas vívott izgalmas csatát az ötödik helyért, az ausztrál kivédte Bottas első két előzési kísérletét, a harmadik viszont már a finn pozíciójavítását eredményezte.
Később az élen alakult ki izgalmas csata. A 46. körben Hamilton került minden korábbinál közelebb Vettelhez, és elkezdte támadni az első helyért. Két körrel később Vettel hibázott, és lesodródott a pályáról a négyes kanyarban, de visszajött Hamilton elé – viszont ezt nem túl biztonságosan tette, ugyanis szinte a falnak nyomta ötszörös világbajnok ellenfelét.
Az esetet azonnal elkezdték vizsgálni a sportfelügyelők, és nem sokkal később meg is született a döntés: Vettel öt másodperces időbüntetést kapott. Hamilton ezek után arra ügyelt, hogy minél közelebb maradjon a ferraris ellenfeléhez, a 63. körben már egy szekundumon belül volt hozzá képest.
Bottast a 68. körben kihívták újabb kerékcserére; a finn előnye akkora volt a mögötte haladó Verstappen előtt, hogy belefért egy újabb kiállás. A friss lágy gumikon pedig Bottas nagy eséllyel szállhatott harcba a leggyorsabb körért járó egy pontért, amelyet meg is kaparintott.
A győzelem viszont – annak ellenére, hogy Vettelt intette le elsőként a kockás zászló – Hamilton ölébe hullott. Vettel az időbüntetése után a második helyre esett vissza, a dobogó legalsó fokára csapattársa, Leclerc állhatott fel. Az első tízben végzett még Bottas, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Gasly, Stroll és Kvjat. Újabb győzelmével Hamilton megerősítette első helyét az összetettben, előnye immár 29 pont Bottasszal szemben.
Folytatás két hét múlva a Francia Nagydíjjal!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.07.084 |
2. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 3.658 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 4.696 |
4. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 51.043 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 57.655 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör |
8. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1 kör |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör |
11. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör |
18. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 3 kör |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 59 | |
Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 8 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 5 | 7 | 7 | 162 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 6 | 7 | 133 |
3. | Sebastian Vettel | - | 4 | 7 | 100 |
4. | Max Verstappen | - | 2 | 7 | 88 |
5. | Charles Leclerc | - | 2 | 6 | 72 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 5 | 36 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 3 | 18 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 3 | 16 |
9. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | 14 |
10. | Sergio Pérez | - | - | 2 | 13 |
11. | Kimi Räikkönen | - | - | 5 | 13 |
12. | Lando Norris | - | - | 2 | 12 |
13. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | 12 |
14. | Danyiil Kvjat | - | - | 4 | 10 |
15. | Alexander Albon | - | - | 3 | 7 |
16. | Lance Stroll | - | - | 3 | 6 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 2 | 2 |
1. | Mercedes | 295 |
2. | Ferrari | 172 |
3. | Red Bull-Honda | 124 |
4. | McLaren-Renault | 30 |
5. | Renault | 28 |
6. | Racing Point-Mercedes | 19 |
7. | Toro Rosso-Honda | 17 |
8. | Haas-Ferrari | 16 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |