A Ferrari legutóbb a 2018-as Amerikai Nagydíjon ünnepelhetett győzelmet, hiába volt azóta is több remek lehetősége a sikerre. Bár a múlt hétvégi Brit Nagydíj előtt nem számított túl jó eredményre a gárda csapatfőnöke, Mattia Binotto, a szombati időmérőn Charles Leclerc 79 ezreddel maradt el a pole pozíciót jegyző Valtteri Bottas idejétől.
JÚLIUS 12., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:27.173 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.732 | |||
JÚLIUS 13., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:25.905 | |||
Időmérő: 1. Bottas 1:25.093 | |||
JÚLIUS 14., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Hamilton, 2. Bottas, 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj | ||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj | ||
Szeptember 1., 15.10 | 64. Belga Nagydíj |
„Ha az egykörös tempójukat nézzük, Leclerc elképesztő volt, hiszen az utolsó szektorban bukta el az elsőséget egy olyan pályán, amely nem fekszik a Ferrarinak, főleg ilyen hűvös időben. Viszont a versenyen messze elmaradva a Mercedestől és a Red Bull mögött, már csak a harmadik erőt jelentették. A legnagyobb problémát a gumikezelés okozza számukra, ez a Ferrari Achilles-sarka” – magyarázta Ross Brawn.
„Meg kell érteniük, mi okozza ezt, és gyorsan kell reagálniuk, ha életben akarják tartani az esélyeiket, hogy harcolhassanak a bajnoki címért” – jelentette ki, miközben Mattia Binotto úgy véli, a Red Bull fenyegetése még keményebb munkára ösztökéli őket.
„Úgy gondolom, a mi csomagunk nagyon közel van a Red Bulléhoz, amit az elmúlt két futam meg is mutatott. Mi vagyunk a második erő vagy ők? Erre nehéz felelni, az biztos, hogy nagyon szoros. Ez még nagyobb elszántsággal tölt el minket, hogy tovább fejlődjünk és minden egyes hétvégén az első pozícióért küzdhessünk, függetlenül attól, hogy éppen milyen pályán versenyzünk” – fejtegette, majd elmondta, a kvalifikáció után bizakodóbbak voltak.
„Az időmérő után jobb eredményre számítottunk, azonban a versenyen nem voltunk elég erősek, és sok területen kell javulnunk” – árulta el a csapatfőnök.
A Ferrari lemaradása 164 pont a konstruktőri bajnokságot vezető Mercedes mögött, miközben 52 ponttal előzi meg a harmadik Red Bullt, amikor 10 nagydíjon van túl a mezőny a 2019-es kiírásból.