A Nemzetközi Automobil-szövetség versenyigazgatója, Michael Masi a motorsport.com szakportál kérdéseire válaszolva lebbentette fel a fátylat arról, hogy miért tartott három óráig meghozni a döntést a győztes kilétének meghatározásáról.
A háromórás várakozás alatt elterjedt egy hamis kép a médiában arról, hogy Verstappent öt másodperc időbüntetéssel sújtották, így Leclercé lett a győzelem – többek között a BBC szakírója, Andrew Benson is az álhír áldozatai közé került, mert az az FIA hivatalos médiacsatornáján jelent meg.
Miután a Verstappen és Leclerc közötti eset a 71 körös futam 69. körében – tehát a verseny vége előtt nem sokkal – történt, ezért az FIA még a verseny alatt közölte, csak a futam után hoz döntést az ügyben. Az eredményhirdetés után az is kiderült, hogy az érintett pilótákat és csapatuk képviselőit délután hatra várják meghallgatásra, s a két érintett pilóta fél hétkor már el is hagyta a meghallgatás helyszínét.
A döntés közzétételére még ezek után is több mint egy és negyedórát várni kellett: az FIA sportfelügyelői 19.46-kor adták ki, hogy versenybalesetnek minősítették az incidenst.
JÚNIUS 28., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:04.838 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:05.086 | |||
JÚNIUS 29., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:03.987 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:03.003 | |||
JÚNIUS 30., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Július 14., 15.10 | 70. Brit Nagydíj | ||
Július 28., 15.10 | 64. Német Nagydíj | ||
Augusztus 4., 15.10 | 34. Magyar Nagydíj |
„Azért csak 18 órára idéztük be az eset szereplőit, mert a versenyzőknek a futam után különböző médiakötelezettségeknek kellett eleget tenniük: sajtótájékoztatók, interjúk a tévé és a nyomtatott sajtó képviselőivel. A sportfelügyelők a meghallgatások után korábbi hasonló eseteket néztek meg, elemeztek, ezeket részletekbe menően átbeszélték egymás között. A meghozott ítéletet aztán még meg is kellett szövegezni, külön figyelmet fordítottak annak egyértelmű megszövegezésére, hogy ne legyen benne gépelési hiba, vagy bármi más, ami a későbbiekben esetleges félreértésre, félremagyarázásra adhatna okot. Miután ezzel megvoltak, visszahívták a csapatokat, és először őket tájékoztatták a döntésről” – számolt be a hosszadalmas döntéshozatal hátteréről a Charlie Whiting tragikus halála után az FIA ideiglenes versenyigazgatójának kinevezett Michael Masi.
„Az idő sokkal jobban telik, amikor aktívan részt vesz az ember egy döntési folyamatban, mint amikor kívülállóként arra vár, hogy ez a döntés megszülessen, de biztosíthatok mindenkit róla, hogy a sportfelügyelők alaposan körbejárták az esetet, és mindent figyelembe véve megfontolt döntést hoztak” – mondta Masi, aki hozzátette: ebben az esetben nem segítette a őket, hogy ennyire a verseny végén történt a vizsgálat alá vont incidens.
Ugyanakkor a motorsport.com kérdésére a sportigazgató azt is elárulta, Kanadában azért tudtak döntést hozni Sebastian Vettel és Lewis Hamilton ügyében a futam leintése előtt, mert több idejük volt a kockás zászlóig – a mostani 3 kör helyett 23 kör, és tíz kör alatt határoztak is Vettel büntetéséről, ami azt eredményezte, hogy ugyan Vettelt intették le elsőként a kockás zászlóval, a futam győztese mégis Hamilton lett.
Egy héttel ezelőtt Franciaországban Daniel Ricciardo az utolsó körben követett el két időbüntetést érő szabálytalanságot, s őt is csak a futam leintése után büntették meg. Igaz, az ő esetében nem kellett három órát várni, mert sokkal egyértelműbb volt mindkét esete.
VERSTAPPEN MANŐVERE
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | ||
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.724 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 18.960 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 19.610 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 22.805 mp h. | |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
7. | Pierre Gasly | francia | Red Bull-Honda | 1 kör h. | |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 kör h. | |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1 kör h. | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1 kör h. | |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1 kör h. | |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 3 kör h. |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 6 | 8 | 9 | 197 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 8 | 9 | 166 |
3. | Max Verstappen | 1 | 3 | 9 | 126 |
4. | Sebastian Vettel | – | 4 | 9 | 123 |
5. | Charles Leclerc | – | 4 | 8 | 105 |
6. | Pierre Gasly | – | – | 7 | 43 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 5 | 30 |
8. | Lando Norris | – | – | 4 | 22 |
9. | Kimi Räikkönen | – | – | 6 | 21 |
10. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 16 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 16 |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | 14 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 3 | 13 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 4 | 10 |
15. | Alexander Albon | – | – | 3 | 7 |
16. | Lance Stroll | – | – | 3 | 6 |
17. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 363 |
2. | Ferrari | 228 |
3. | Red Bull-Honda | 169 |
4. | McLaren-Renault | 52 |
5. | Renault | 32 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 22 |
7. | Racing Point-Mercedes | 19 |
8. | Toro Rosso-Honda | 17 |
9. | Haas-Ferrari | 16 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |