AUGUSZTUS 30., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj |
Mint arról beszámoltunk, a Honda idénybeli negyedik specifikációjú motorját veti be a hét végi Belga Nagydíjon, amiért a Toro Rosso pilótája, Danyiil Kvjat, illetve a Red Bullhoz előléptetett Alexander Albon csak a mezőny végéről kezdheti meg a vasárnapi versenyt.
A japán motorbeszállítóhoz hasonlóan döntött a Mercedes is, igaz, a németek csupán a második továbbfejlesztett erőforrásukat fogják használni az idei kiírásban, az új hajtóegységeket pedig a gyári csapat versenyzői mellett a Racing Point és a Williams párosa is meg fogja kapni.
Büntetéstől egyedül Lance Strollnak kell tartania, a kanadai autójában még a montreali szabadedzésen mondta fel a szolgálatot az akkor bevetett új Mercedes-erőforrás, így egy újabb cserével már átlépné a megengedett hajtóegység-mennyiséget.
A címvédő gárda csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, a nyári szünetben kemény munkálatok folytak a gyárban, hogy elkészüljenek a nagyobb teljesítményű és megbízhatóbb erőforrásukkal, amelynek bevetésével, bár várhattak volna, mégis úgy vélik, érdemes már Spában az új hajtóegységeikkel versenyezniük.
A két motorgyártó időzítése egyébként teljesen érthető, hiszen a versenynaptár két azon pályáján folytatódik a 2019-es vb, amelyen igazán kidomborodnak a motorok közötti különbségek, a hosszú egyenesek pedig jó tesztet jelentenek az új erőforrásoknak. A hírek szerint így hozzájuk hasonlóan a Ferrari is friss motorelemekkel készül a hétvégére.