Charles Leclerc zsinórban a negyedik pole pozícióját szerezte meg az Orosz Nagydíj szombati időmérőjén, így ezúttal a Ferrarié a rajtelsőség azon a pályán, ahol az utóbbi években legyőzhetetlennek tűnt a Mercedes. Leclerc mellől Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását, a rajtrács második sorába Sebastian Vettel és Valtteri Bottas parkolhatta le az autóját.
A várva várt eső azonban ezúttal is elmaradt, így a mezőny teljesen ideális körülmények között kezdhette meg a futamot. Leclerc nem rajtolt rosszul, de a csapattársa, Vettel nála is jobban kapta el a startot, és először Hamilton, majd Leclerc mellett is elment, ezzel pedig átvette a vezetést.
Kicsit hátrébb Romain Grosjean és Daniel Ricciardo akadt össze, ami miatt a pályára kellett küldeni a biztonsági autót rögtön az első körben. Később kiderült, hogy Antonio Giovinazzi indította el az ütközést, aki hátulról mindkettejüknek nekiment kissé.
SZEPTEMBER 27., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.462 | |||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:33.162 | |||
SZEPTEMBER 28., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:32.733 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:31.628 | |||
SZEPTEMBER 29., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1. Hamilton 2. Bottas 3. Leclerc | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj | ||
November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj |
A 4. körben elhagyta a pályát a safety car, így folytatódhatott a versenyzés. Vettelnek azonban nem sokkal később szóltak a csapatrádión, hogy engedje vissza Leclerc-t az élre. Pedig a német magabiztosan vezetett, így több körön keresztül ment a dirkurzus még a versenyzőkkel is, hogy meglépje-e a Ferrari a helycserét.
A 9. körben jött az üzenet, hogy Kimi Räikkönen bokszutca áthajtásos büntetést kapott, amiért kiugrott a rajtnál. Közben Leclerc nem tudott közelebb kerülni Vettelhez, így egyelőre nem történt változás az élen.
Max Verstappen az erőforráselem cseréje miatt csak a 9. pozícióból rajtolhatott, de szépen megkezdte a felzárkózást a verseny elejétől. A 12. körben már a 6. helyen haladt, majd 5 körrel később Carlos Sainz Jr.-t maga mögé utasította, így feljött az 5. pozícióba.
Az élmezőnyből elsőként Leclerc állt ki friss gumikért a 23. körben, Vettel négy körrel később tudta le a kerékcserét. Végül megtörtént a helycsere a Ferrarinál, hiszen Vettel csak Leclerc mögé jött vissza a pályán.
Rögtön az első körében azonban töltéshiányra panaszkodott a csapatrádión, majd pár pillanat múlva félre is húzódott a pályán. Vettel kiesett, és virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe. Hamilton ezalatt járta meg a bokszutcát, amivel gyakorlatilag nyert egy ingyen kerékcserét, így Leclerc előtt tudott maradni a pályán. Nem sokkal az újraindítás után azonban a valódi safety cart is be kellett küldeni, hiszen George Russell autóját állította meg a gumifal. A korlátozás alatt Leclerc ismét kiállt friss gumikért.
Az újraindításkor Bottas „tette a dolgát”, és hosszú körökön keresztül feltartotta Leclerc-t, Hamilton pedig el tudott húzni az élen. A 47. körben Kevin Magnussen kapott egy 5 másodperces időbüntetést, miután elhagyta a pályát a kettes kanyarban, majd nem a korábban megbeszéltek szerint jött vissza az ideális ívre.
Hamilton győzelmére azonban senki és semmi nem volt hatással, így a Magyar GP után aratott ismét győzelmet az ötszörös világbajnok. Mögötte Bottas ért célba, így kettős Mercedes-siker született Szocsiban. A pole-ból induló Leclerc-nek meg kellett elégednie a harmadik pozícióval. Pontot szerzett továbbá Verstappen, Sainz, Albon, Pérez, Norris, Magnussen és Hülkenberg. A leggyorsabb körért járó pontot Hamilton kapta.
A mezőny legközelebb Szuzukában, Japánban jön össze két hét múlva!
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.38.992 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 3.829 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 5.212 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 14.210 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 38.348 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 45.889 |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 48.728 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 57.749 |
9. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 58.779 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 59.841 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:00.821 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:02.496 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:08.910 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:10.076 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.346 |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 28 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 27 | |
Sebastian Vettel | német | Ferrari | 26 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 24 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 9 | 13 | 15 | 4 | 322 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 12 | 15 | 2 | 249 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 9 | 14 | 2 | 215 |
4. | Max Verstappen | 2 | 6 | 14 | 2 | 212 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 7 | 13 | 2 | 194 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 11 | 2 | 69 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 9 | - | 66 |
8. | Alexander Albon | - | - | 9 | - | 52 |
9. | Lando Norris | - | - | 8 | - | 35 |
10. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 34 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 34 |
12. | Danyiil Kvjat | - | - | 7 | - | 33 |
13. | Sergio Pérez | - | - | 9 | - | 33 |
14. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
15. | Kevin Magnussen | - | - | 4 | - | 20 |
16. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | - | 1 |
* a leggyorsabb körért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 571 |
2. | Ferrari | 409 |
3. | Red Bull-Honda | 311 |
4. | McLaren-Renault | 101 |
5. | Renault | 68 |
6. | Toro Rosso-Honda | 55 |
7. | Racing Point-Mercedes | 52 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
9. | Haas-Ferrari | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |