Charles Leclerc jó rajtot vette a pole pozícióból, és meg is tartotta a vezetést egészen a kerékcseréjéig, hiszen utána a korábban váltó csapattársa, Sebastian Vettel mögött tért vissza a pályára. A Ferrari később csapatutasítás formájában visszaadta a monacóinak a vezető pozíciót, amit meg is tartott a verseny végéig. Igaz, Lewis Hamilton nagy nyomás alá helyezte az utolsó körökben, és végül csak 951 ezred döntött a javára.
AUGUSZTUS 30., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Vettel 1:44.574 | |||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.123 | |||
AUGUSZTUS 31., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:44.206 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:42.519 | |||
SZEPTEMBER 1., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Leclerc, 2. Hamilton, 3. Bottas | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 8., 15.10 | 70. Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj |
Leclerc pályafutása harmadik pole pozícióját így első győzelmére váltotta, miközben megszerezte a Ferrari idénybeli első diadalát is.
„Egyrészről gyermekkori álmom vált valóra a győzelemmel, másrészről viszont ez nehéz hétvége volt a szombaton történtek miatt – utalt Leclerc az F2-es spái versenyen történt szörnyű balesetben elhunyt Anthoine Hubert-re. – Egy barátot veszítettünk el, ilyen helyzetben pedig nagyon nehéz, szóval neki dedikálom ezt a győzelmet. Együtt nőttünk fel, és életem első versenyén, amikor hétéves voltam, ő is ott volt. Ezért most nem nagyon tudom élvezni az első sikeremet, azonban ez egy olyan pillanat, amelyre mindig emlékezni fogok” – mondta a Formula–1 108. győztese, majd a teljesítményükről is szót ejtett.
„Nehéz verseny volt, és sokat szenvedtünk az abroncsokkal is a végén. Azonban elégedett vagyok a mostani gumikezelésemmel, sokkal jobb volt, mint Budapesten. A teljesítmény szempontjából ez jó hétvége volt, mivel pole-t szereztem, és nyertem is” – tette még hozzá.
Hamilton tehát épphogy lecsúszott a győzelemről, ám a brit így is növelte előnyét az egyéni vb-összetettben, hiszen már 65 ponttal előzi meg Valtteri Bottast, amikor még 8 futam van hátra az idei kiírásból.
„Mindent beleadtam. A közönség nagyszerű volt, talán most voltak kint a legtöbben. Nem volt egyszerű versenyünk, a Ferrarik nagyon gyorsak voltak az egyenesekben, ezért nem volt könnyű tartani velük a lépést. A negyvennégyes az én szerencseszámom, azonban ma mindenképpen szükségünk lett volna még néhány körre. Jár a gratuláció Charles-nak az első győzelméért, ami csak idő kérdése volt, örülök, hogy összejött” – emelte ki a címvédő, a körszámról pedig a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is véleményt formált.
„Szerencsénk, hogy negyvennégy körös volt a verseny! Fontos siker ez, hiszen Charles először nyert, és biztos vagyok benne, nem a mostani az utolsó – mondta, és beszélt a csapatutasításról is. – Már az év elején tisztáztuk, hogy a csapat érdekei az elsődlegesek. Charles az egész hétvégén nagyon gyors volt, és nekünk meg kellett védenünk a pozíciónkat a Mercedesszel szemben. Nem volt más választásunk. Úgy vélem, Sebastian sokat segített Charles-nak, és ez jól mutatja, milyen jó a csapatszellem” – jelentette ki, és a soron következő Olasz Nagydíjra is kitért.
„Tudjuk, hogy Monza a hosszú egyenesekről és a sebességről szól, és úgy hiszem, ezen a hétvégén megmutattuk, hogy versenyképesek lehetünk.”
A harmadik helyen Bottas futott be. A finn versenyző elmondta, a futam végén már sokkal inkább a hosszú távú célokat tartotta szem előtt.
„A versenytempónk rendben volt, körülbelül erre számítottunk. A Ferrari egész hétvégén előttünk járt, és nagyon erős volt az egyenesekben. Nem nagyon volt esélyem előrébb lépni, hiába nyomtam, amennyire csak tudtam. Szóval a végén inkább óvtam a váltómat és a motoromat, ami az év későbbi részében még jól jöhet” – fedte fel a finn.
Alexander Albon az utolsó körben előzte meg Sergio Pérezt az ötödik helyért, ám a manőver közben a thaiföldi a füvet is elcsípte. Veszélyes védekezése miatt a sportfelügyelők vizsgálták is a mexikóit, végül azonban úgy döntöttek, az eset nem ér büntetést. |
Vettel hiába állt rövid ideig az élen, korábbi kerékcseréje azt jelentette, a futam végén teljesen védtelenné vált a Mercedes párosával szemben. A Ferrari ezért inkább az újabb kiállás mellett döntött, hogy becélozhassa a leggyorsabb körért járó pluszpontot. A németnek sikerült is megkaparintania azt az 1 pontot, lemaradása viszont már így is 99 pont a vb-éllovas Hamilton mögött.
„A csapat miatt örülök, azonban magammal nem lehetek elégedett. Összességében nem volt meg a tempóm, és sokat szenvedtem azzal is, hogy a megfelelő tartományban tudjam tartani az abroncsokat, pedig ezzel nem nagyon szoktam bajlódni. Ez elég nehéz verseny volt így, és elég hamar nyilvánvalóvá vált, hogy nem szállhatok harcba a győzelemért. Szóval csak annyit tehettem, hogy a lehető legtöbb pontot hozzam a csapatnak” – értékelt a német, és a Hamilton elleni csatára is kitért.
„Nem tudtam túl sokáig feltartóztatni. Szenvedtem a kanyarokban, ami lehetővé tette számára, hogy közel kerüljön hozzám, így csak annyit tehettem, hogy Charles-nak segítsek egy kicsit, és a végén ez elég is volt, szóval megcsináltam” – magyarázta.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:23:45.710 | |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 0.981 mp h. | |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 12.585 mp h. | |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 26.422 mp h. | |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:21.325 p h. | |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:24.448 p h. | |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:29.657 p h. | |
8. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:46.639 p h. | |
9. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:49.168 p h. | |
10. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:49.838 p h. | |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1 kör h. | leállás |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. | |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
17. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
18. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 2 kör h. | kicsúszás |
FELADTÁK | Megtett körök | A kiesés oka | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1 | áramellátás | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0 | karambol |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 8 | 11 | 12 | 2 | 268 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 12 | 2 | 203 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 12 | 3 | 181 |
4. | Sebastian Vettel | - | 6 | 12 | 2 | 169 |
5. | Charles Leclerc | 1 | 6 | 11 | 2 | 157 |
6. | Pierre Gasly | - | - | 10 | 2 | 65 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
8. | Danyiil Kvjat | - | 1 | 7 | - | 33 |
9. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
10. | Alexander Albon | - | - | 6 | - | 26 |
11. | Lando Norris | - | - | 5 | - | 24 |
12. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 22 |
13. | Sergio Pérez | - | - | 4 | - | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 5 | 21 | |
15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
19. | Robert Kubica | - | - | 1 | - | 1 |
*: A futam leggyorsabb köréért járó pluszpont |
1. | Mercedes | 471 |
2. | Ferrari | 326 |
3. | Red Bull-Honda | 254 |
4. | McLaren-Renault | 82 |
5. | Toro Rosso-Honda | 51 |
6. | Renault | 43 |
7. | Racing Point-Mercedes | 40 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 32 |
9. | Haas-Ferrari | 26 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |