A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szerdán Párizsban ülésezett a csapatokkal, a napirenden pedig nemcsak a 2021-es szabályváltoztatások szerepeltek, hanem az időmérős sprintversenyek 2020-as tesztjéről is szavaztak a csapatok.
A tervek szerint ugyanis jövőre 3 helyszínen, Franciaországban, Belgiumban és Oroszországban elmaradna a szokásos szombati időmérő, helyette az egyéni világbajnoki állás fordított sorrendjében elrajtoló, körülbelül 100 km-es sprintversenyt bonyolítanának le. Ennek a végeredménye határozná meg a másnapi futam rajtsorát.
Ahhoz, hogy az ötlet megvalósuljon, és valóban változzon ennek a 3 nagydíjnak a programja, az összes alakulat beleegyezése szükséges. Ám a párizsi tárgyaláson a csapatok nem fogadták el egyhangúlag a tervezetet – a Racefans arról nem számolt be, pontosan hány gárda ellenezte az időmérős sprintversenyeket.
Az viszont biztos, hogy korábban több csapat is kifejezte nemtetszését, a Racing Point vezetője Otmar Szafnauer pedig azt is kiemelte, a több verseny pluszköltségekkel is járhat az esetleges balesetek miatt a károk nyomán, ami így az istállók kiadásait növelné. Az ötlettel kapcsolatban a versenyzők is éles kritikákat fogalmaztak meg.
Az időmérős sprintversenyek tesztje ennek ellenére még megvalósulhat, amennyiben a 2020-as idény kezdetéig, vagyis jövő márciusig megegyeznek a csapatok.