Szezonbéli harmadik győzelmét aratta Max Verstappen Brazíliában, amivel (és a Ferrari nullázásával) feljött a világbajnoki összetett harmadik helyére. A Red Bull versenyzője kétszer is elveszítette átmenetileg az első helyet Hamiltonnal szemben, ám mind a kétszer vissza tudott vágni. Verstappen elmondta, mi történt a második alkalommal, mely után már nem engedte ki a kezei közül a diadalt.
„Én voltam hátrébb, de keményen nyomtam, így közel kerültem hozzá a DRS-zónában, és mivel egész hétvégén nagyon jó volt a végsebességünk, el tudtam menni mellette, aminek nagyon örülök – árulta el a holland. – Lewis is nagyon gyors volt, szóval végig keményen kellett nyomnom. Kontroll alatt tudtam tartani a versenyt a gumikat illetően is, nagyon élveztem és nagyszerű volt megszerezni a győzelmet.”
NOVEMBER 15., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Albon 1:16.142 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:09.217 | |||
NOVEMBER 16., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:08.320 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:07.508 | |||
NOVEMBER 17., VASÁRNAP | |||
A verseny: 1 Verstappen 2. Gasly 3. Hamilton | |||
AZ UTOLSÓ FUTAM | |||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
Életében először ünnepelhetett a dobogón Pierre Gasly, és ezt nem a szezon elején, a Red Bull versenyzőjeként tehette meg, hanem azt követően, hogy „visszafokozták” a Toro Rossóhoz. A francia versenyzőt Hamilton egészen az utolsó méterekig támadta, de Gasly kiállta a próbát, és a Toro Rosso legjobb eredményét hozta az elmúlt 11 évből.
„Ez életem legjobb napja! – mondta Gasly a futam után. – Rengeteg érzés kavarog bennem, és azokra gondolok, akik segítettem nekem a karrierem során, hogy eljussak a Formula–1-ig. Ma nekik szeretnék köszönetet mondani ezzel az eredménnyel. Az utolsó körben a negyedik helyen haladtam, és láttam, hogy Lewis autóján új gumik vannak. Tudtam, hogy megpróbálkozik valamivel, aztán összeütköztek Albonnal, én meg elmentem mellettük, amivel feljöttem a második helyre. Úgy gondolom, hogy oké, ez így elég jónak tűnik.”
Lewis Hamilton a győzelemért is csatázott, az utolsó előtti körben azonban Albont forgatta meg, amiért utólag öt másodperces időbüntetést kapott. Ennek következtében elveszítette a dobogós helyezését, és a csak 7. pozíciót tudhatja magáénak a Brazil GP-n. Hamilton számára nem volt kétséges, hogy az ő hibájából történt a baleset, így rögtön a futam után bocsánatot is kért a Red Bull-versenyzőtől, akit élete első F1-es dobogójától fosztott meg.
„Őszintén bocsánatot kérek Albontól, teljesen az én hibám volt – ismerte el a hatszoros világbajnok. – Feldúlt voltam a futam végén, hiszen természetesen soha nem akarok senkivel sem ütközni, de kockázatot kellett vállalnom a mai napon. Belülről támadtam Albont, és bevetődtem, mert hátulról jöttem. Nagyszerű munkát végzett a versenyen, szóval sajnálom az esetet. Mindent és még annál is többet beleadtam ma, de nem volt túl jó a tempóm. A Red Bull nagyon jól ment, így teljes mértékben megérdemli a győzelmet, hiszen jobb munkát végzett nálunk.”
Alexander Albon is elmesélte az estet a saját szempontjából. A thaiföldi versenyző szerint Hamiltonnak nem szabadott volna ekkora kockázatot vállalnia a középső szektorban, hiszen legkésőbb a célegyenes végén úgyis könnyedén el tudott volna menni mellette.
„Úgy éreztem amikor kijöttem a kilences kanyarból, hogy volt némi előnyöm Lewisszal szemben. Tudtam, hogy kissé meleg lesz a helyzet a tízes kanyarban. Szörnyű, hogy végül kilökött, mert azt hiszem, hogy mindenképp megelőzött volna az egyes kanyarban, hiszen az ő gumijai voltak a frissebbek, és jó lendületben volt” – vélekedik Albon.
Nagy eséllyel összejött volna a dobogós helyezés a Ferrarinak Brazíliában, ám öt körrel e leintés előtt összeütközött a két versenyző. Leclerc először sikeresen elment Vettel mellett, ám amikor a német visszatámadott, összeért a két autó, s végül mind a két versenyző számára idő előtt ért véget a futam. Sebastian Vettel a leintés után úgy nyilatkozott, hogy nem tudta volna elkerülni az ütközést.
„Nem volt több helyem a jobb oldalon, és jobban is sikerült a kigyorsításom a hármas kanyarból kijövet, ezért megpróbálkoztam az előzéssel. Ennyi történt. Nagy kár, hogy nem fejeztük be a versenyt, hiszen ez volt az elsődleges célunk” – mondta a négyszeres világbajnok.
Charles Leclerc is sajnálja, hogy Vettellel cserben hagyták a Ferrarit, ám úgy tűnik, hogy egyelőre nincs egyetértés a csapattársak között, ugyanis Leclerc sem vállalta magára a vétkes szerepét.
„Nem vagyok dühös, csak rendkívül sajnálom a csapatot. Sokkal többet érdemeltek volna – vélekedett a monacói. – Mind a ketten kiestünk, és ez nagy kár. Másfelől viszont nagyon jó volt a verseny az ütközés előtt, mégsem tudom a pozitív oldalát nézni a futamnak. Egy szép előzést mutattam be az egyes kanyarban, és a négyesbe bemenet is én voltam elől. Tudtam, hogy Seb megpróbálja zárni a belső ívet, ezért kívülről próbálkoztam. Volt ott egy kis hely, és szerintem próbált kissé kitolni az egyenes végén, aztán összeértünk.”
A sportfelügyelők egyébként a futam után beidézték a ferrarisokat, ám egyikőjüket sem büntették meg a 66. körben történtekért.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33:14.678 |
2. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 6.077 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 8.896 mp h. |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 9.452 mp h. |
5. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 10.201 mp h. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 10.541 mp h. |
7. | Lewis Hamilton * | brit | Mercedes | 11.139 mp h. |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 11.204 mp h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 11.529 mp h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 11.931 mp h. |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 12.732 mp h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 13.599 mp h. |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 14.247 mp h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 14.927 mp h. |
15. | Nico Hülkenberg * | német | Renault | 18.059 mp h. |
16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 6 kör h. |
18. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 6 kör h. |
19. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 6 kör h. |
FELADTA | Megtett körök | |||
Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 51 | |
* Öt másodperc időbüntetést kapott |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 10 | 16 | 20 | 387 |
2. | Valtteri Bottas | 4 | 15 | 18 | 314 |
3. | Max Verstappen | 3 | 8 | 18 | 260 |
4. | Charles Leclerc | 2 | 9 | 17 | 249 |
5. | Sebastian Vettel | 1 | 9 | 15 | 230 |
6. | Pierre Gasly | – | 1 | 14 | 95 |
7. | Carlos Sainz Jr. | – | 1 | 12 | 95 |
8. | Alexander Albon | – | – | 12 | 84 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 8 | 54 |
10. | Sergio Pérez | – | – | 10 | 46 |
11. | Lando Norris | – | – | 10 | 45 |
12. | Kimi Räikkönen | – | – | 9 | 43 |
13. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 37 |
14. | Danyiil Kvjat | – | 1 | 9 | 35 |
15. | Lance Stroll | – | – | 6 | 21 |
16. | Kevin Magnussen | – | – | 4 | 20 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 4 | 14 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 8 |
19. | Robert Kubica | – | – | 1 | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 701 |
2. | Ferrari | 479 |
3. | Red Bull-Honda | 391 |
4. | McLaren-Renault | 140 |
5. | Renault | 91 |
6. | Toro Rosso-Honda | 83 |
7. | Racing Point-Mercedes | 67 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 57 |
9. | Haas-Ferrari | 28 |
10. | Williams-Mercedes | 1 |