A Pirelli közleményt adott ki az Ausztrál Nagydíj törlése, valamint a Bahreini és a Vietnámi Nagydíj elhalasztása után. Ausztráliában több száz abroncsot szereltek fel a felnikre, de mivel egy métert sem tettek meg az autókkal az Albert Parkban, ezeket el kellett távolítani a tartóikról, mert repülőgéppel csak külön szállíthatóak. Így azonban szerkezetrongálódás miatt használhatatlanná váltak.
Így az összes gumit visszaszállítják Angliába, a Pirelli didcoti versenyközpontjába, amelynek közelében egy speciális gumiégető hőerőműben égetik el azokat – az olasz gyár közlése szerint károsanyag-kibocsátás nélkül.
Szinte az összes F1-es abroncs így végzi, de van, hogy normál versenyhétvégét követően is több mint 500, nem használt abroncsot elégetnek. A mostani eset ennek a többszöröse.
A Pirelli már 1800 abroncsot elszállított Bahreinbe és Vietnámba is, azokat még hónapokig ott tárolják, mert ha lesz ott futam 2020-ban, még fel tudják használni, vagy ha nem, akkor át tudják szállítani más versenyekre.
A Pirelli F1-es gumijait Törökországban gyártják, onnan előbb Didcotba szállítják azokat, a központban felcímkézik, majd továbbküldik a versenyekre. Európába kamionnal szállítják a gumikat, sokszor már felszerelt állapotban, így azokat újra el tudják osztani, ha szükség van rájuk. Az ausztráliai abroncsok azonban nullkilométeresen, de szerkezetileg rongálódott állapotban az égetőben végzik.