A szakember az M1 aktuális csatornának szerdán azt mondta, pénteken utazik Nagy-Britanniába, a csapat központjába, ahol többek között az autókat össze kell rakniuk, teszteléssel kezdik a munkát, és a szponzorációs változások miatt a versenygépek fényezését is cserélniük kell.
„Az elmúlt két hónap mondhatni nagyon unalmasan telt, a Williamsnél teljes volt a leállás, még e-mailt sem kaptunk, telefonon sem kerestek minket. Az egyetlen kérésük az volt, hogy amíg otthon tartózkodunk, addig is vigyázzunk a fizikai állapotunkra” – nyilatkozta Jánvári Zsolt.
A szakember szerint a Williamsnél rájöttek, hogy teljesen rossz az irány, amit az elmúlt két év eredményei is megmutattak, ezért a csapatnál nagy változások zajlanak technikai és személyzeti szinten.
„Azért mondtam igent a felkérésükre, mert elmondták, hogy mi a terv a jövőre nézve, és én ezt működőképesnek tartottam” – mondta Jánvári, aki az előző szezonban még a Haas-istállónál dolgozott.
Jánvári szerint a koronavírus-járvány miatt el sem kezdődő és csak júliusban rajtoló idény során a legnehezebb feladat számukra a logisztika lesz, mert mindent repülőgépeken kell szállítaniuk az egyik helyszínről a másikra, korábban pedig sok mindent kamionokkal juttattak el a pályákra.
„Ez egy nagy munka lesz, szerintem a következő hónapokban a munka 80 százalékát az fogja kitenni, hogy mindent légi szállításra alkalmassá tegyünk” – jelentette ki a rendszertechnikus, aki szerint a zárt kapus rendezvények miatt teljesen más lesz a futamokon megszokott hangulat.
„Nagyon remélem, hogy addig még számos pozitív változás következik be, és esetleg a magyarországi versenyt nézők előtt rendezhetik meg, mert a magyar szurkolók megérdemelnék, hogy kimehessenek a Hungaroringre és élőben láthassák a futamot” – mondta Jánvári, aki szerint mindenképpen emlékezetes lesz a mostani szezon.
A Formula–1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media kedden jelentette be az első nyolc futam időpontját és helyszínét. A Magyar Nagydíjat július 19-én rendezik meg Mogyoródon.