AUGUSZTUS 28., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:44.493 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
AUGUSZTUS 29., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 30., VASÁRNAP | |||
A verseny (44 kör, 308.052 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj | ||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 17., 13.10 | Orosz Nagydíj |
Hűvös és felhős időben vette kezdetét a 65. Belga Nagydíj első szabadedzése, a levegő hőmérséklete 21.4 Celsius-fok, míg az aszfalté 15.8 Celsius-fok volt, amikor zöldre váltott a lámpa Spa-Francorchamps-ban. A gyakorlás első harmada meglehetősen csendes mederben folyt, hiszen 20 perc elteltével összesen egy pilóta, Leclerc teljesített mért kört, míg négyen, Hamilton, Bottas, Verstappen és Vettel pályán sem járt.
Az első komolyabb próbálkozásokat követően aztán Verstappen állt az élen 1:45.470-es idővel, mögötte Bottas, Pérez, Hamilton és Norris sorakozott az első ötösben. Félidőben azonban már a Mercedes britje vezetett 1:45.298-cal, igaz, ő a közepes keveréken teljesítette az idejét, nem úgy, mint a második Verstappen, s a harmadik Bottas.
A csapatok közül többen is új elemeket teszteltek, a Haasnál azonban csak a garázsban folyt a munka: Grosjean még a tréning elején panaszkodott a motorerő hiányára, s nem sokkal később Magnussent is utolérte a baj. Az amerikai gárda azonnal elkezdte az elemek átvizsgálását, és bár mindkét pilótnál más problémát talált, arra jutott, mind a két autójában ki kell cserélnie az erőforrást, aminek eredményeképp mért időt sem tudott futni az első kilencvenperces edzésen. Hozzájuk hasonlóan Giovinazzi sem tudott érdemi munkát végezni, szinte végig a bokszban vesztegelt.
Bő fél órával a vége előtt aztán felpezsdült az élet Spában, hiszen a versenyzők sorra hajtottak ki a pályára a piros jelzésű Pirelliken, így folyamatosan javultak az idők, s ezzel párhuzamosan változott a sorrend is. A roham végén Bottas állt az első pozícióban 1:44.493-as idővel, mögötte szorosan érkezett csapattársa, Hamilton, illetve Verstappen. Előbbi lemaradása 69, míg utóbbié 81 ezred volt, de a negyedik Pérez hátránya is alig haladta meg a 13 századot.
Ötödikként Stroll érkezett a másik Racing Pointtal, míg az első tízes sorátOcon, Sainz Jr., Ricciardo és Norris egészítette ki.
A tavalyi Belga Grand Prix-n végig a leggyorsabb, s vasárnap győzedelmeskedő Ferrari csalódást keltő gyakorlást zárt: Leclerc a 14, míg Vettel a 15. pozícióban végzett.
Az utolsó percekben Bottasnál adódott némi probléma, a csapat rádión jelentette a finnek, hogy bal első defektet kapott, így lassan hajtson vissza a bokszba. Egyelőre kérdéses, hogy mi okozhatta a defektet.
Folytatás 15 órakor a második szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:44.493 | átlag: 241.302 km/ó | 18 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:44.562 | 0.069 mp. h. | 17 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:44.574 | 0.081 | 20 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:44.629 | 0.136 | 22 |
5. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:44.868 | 0.375 | 22 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:45.049 | 0.556 | 22 |
7. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:45.099 | 0.606 | 20 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:45.222 | 0.729 | 24 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:45.225 | 0.732 | 21 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:45.274 | 0.781 | 28 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:45.447 | 0.954 | 25 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:45.503 | 1.010 | 17 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:45.704 | 1.211 | 19 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:45.759 | 1.266 | 18 |
15. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:46.179 | 1.686 | 15 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:46.488 | 1.995 | 19 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:46.570 | 2.077 | 21 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | – | – | 1 |
19. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | – | – | 2 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | – | – | 2 |