SZEPTEMBER 11., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.879 | |||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.989 | |||
SZEPTEMBER 12., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1.Bottas 1:16.530 | |||
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.144 | |||
SZEPTEMBER 13., VASÁRNAP | |||
A verseny (59 kör, 309.497 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 27., 14.10 | Orosz Nagydíj, Szocsi | ||
Október 11., 15.10 | Eifel Nagydíj, Nürburgring | ||
Október 25., 16.10 | Portugál Nagydíj, Portimao |
Lewis Hamilton sokáig nem találta a ritmust Mugellóban: mind a három szabadedzésen és az időmérő első szakaszában is rendre kikapott csapattársától, Valtteri Bottastól, a Q2-ben azonban fordult a kocka, s bár kis különbséggel, de a finn előtt tudott végezni. A címvédő aztán a mindent eldöntő szakaszban is az élen nyitott 1:15.144-es körrekordjával, ami végül elégnek bizonyult, miután az Esteban Ocon által előidézett sárga zászlós szakasz nyomán a versenyzők többsége már nem próbálkozhatott újabb gyors körrel.
Hamilton pályafutása 95. rajtelsőségét könyvelhette el, s nemcsak tovább írta a csapata által a 2019-es idényzárón kezdett pole pozíciós sorozatot, hanem saját rekordját is megdöntötte. A brit ugyanis immár 26 különböző nagydíjon, illetve 28 különböző pályán ért el időmérős sikert – mindkét mutatóban Sebastian Vettel (23, 23) áll a második helyen.
„Nagyon kemény eddig ez a hétvége, a pálya csodálatos, de ezzel egy időben nagyon nagy kihívás elé állít minkek, ráadásul Valtteri végig gyorsabb volt nálam, a pénteki és a szombati szabadedzéseken, de még a Q1-ben is. Nagyon keményen dolgoztam a háttérben azon, hogy faragjak a hátrányomon, és javulni tudjak, és a csapat is nagyszerű munkát végzett, így végül sikerült összeraknom azt a kört, amire szükségem volt. A második próbálkozásom alkalmával nem tudtam faragni az időmön, azonban így is elég volt. Valtteri végig nagy nyomást helyezett rám, így nagyon boldog vagyok, hogy meglett a pole" – fogalmazott a címvédő, és azt is elárulta, kicsit sem magabiztos a vasárnapi esélyeket illetően.
„Az időmérőkön megvan az előnyünk Verstappennel szemben, azonban a versenyen mindig körülbelül fél másodpercet lép előre a Red Bull. A mostani különbséget nézve így elég nehéz lesz magunk mögött tartani" – tette hozzá.
A Mercedes zsinórban megszerzett hetedik első rajtsorát Bottas tette tehát teljessé, a finn azonban érthetően nem volt elégedett az időmérőt követően. Ugyanis hiába volt a hétvége nagy részében gyorsabb, a végén nem nyílt lehetősége arra, hogy megpróbálhassa megjavítani csapattársa idejét.
„A sárga zászló elvette tőlem az esély a kvalifikácó végén. Több volt ebben. Az első köröm rendben volt, azonban közel sem volt tökéletes. Pontosan ezért nagyon vártam a második próbálkozásomat, azonban sajnos arra nem kerülhetett sor. Eléggé csalódott vagyok, hiszen egész hétvégén nagyon gyors voltam" – mondta a finn, majd a vasárnapi esélyekre is kitért.
„Mielőtt megérkeztünk volna ide, úgy gondoltuk, lehetetlen lesz előzni a pályán. Azonban az első szabadedzéseket követően éreztük, vannak különböző ívek, melyeket használva nemcsak tiszta levegőhöz juthatunk, hanem remélhetőleg lesz lehetőségünk előzni is. Emellett hossszú út vezet az 1-es kanyarig is, így bízom benne, hogy marad a szembeszél, mert akkor az remek lehetőséget nyújthat számomra a szélrányékkal" – tekintett előre.
Max Verstappen hiába került többször is nagyon közel az „ezüstnyilakhoz", végül nem tudott beleszólni Hamilton és Bottas csatájába, s 365 ezredes hátránnyal a harmadik helyen zárt. A holland viszont elégedett az eredménnyel, elmondása szerint egyszer sem értezte azt, hogy esélye nyílhat előrébb végezni, ráadásul lemaradását is nagyon biztatónak véli – a Red Bull idén most került a legközelebb a riválishoz.
„Egyáltalán nem számítottam arra, hogy beleszólhatok kettejük párharcába. Úgy vélem, összességében nagyon biztató eddig a mostani hétvége, sikerült visszatérnünk a monzai visszaesés után. Nagyon elégedettek lehetünk ezzel a harmadik hellyel" – jelentette ki, s ezzel a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is egyetértett.
„Közel sem vagyunk most olyan messze, mint az elmúlt nagydíjakon voltunk. Ha még mindig lehetne használni az időmérős motormódokat, biztosan egy másodperc körül lenne a hátrányunk. Teljesen felkészültünk a futamra, amelyen még jobb is lehet a helyzetünk. Bármi is történjék, a harmadik pozíciónknak biztosítottnak kellene lennie" – osztotta meg a véleményét az osztrák.
A csapatvezető, Christian Horner szerint is jól alakulhat számukra a verseny, szerinte Verstappen kezére játszhat az, hogy a holland bátrabban választhat stratégiát, hiszen nincs nagyon mit veszítenie.
„Érdekes lesz látni, hogyan viselkednek a gumik ezen a pályán, hiszen nincsen semmilyen adatunk korábbról. Vajon egykiállásos verseny lesz? Esetleg többször is kell cserélni? Ha úgy alakul, Max mindenképpen meg fogja próbálni, hiszen nincs mit veszítenie" – bocsátotta előre, és kitért Alexander Albon teljesítményére is. A thaiföldi bő 4 tizedet kapott a csapattársától, azonban így is a negyedik helyen tudott végezni.
„Az elmúlt nagydíjakon egyre csak közelebb és közelebb került, és eddig is erős hétvégét teljesít, az időmérője is jól sikerült, s tisztában vagyunk azzal, hogy remek versenyeket tud összerakni. Ez pedig plusz lehetőséget biztosít számunkra taktikailag, a Mercedes nem fog tudni mindenre reagálni" – figyelmeztette a riválist.
Nagy meglepetésre Charles Leclerc szerezte meg az 5. rajtpozíciót, aminek eredményeképp a Ferrari előkelő helyről várhatja története 1000. versenyének a rajtját.
„Összességében elégedett vagyok a körömmel, minden összeállt, és az ötödik hely egyértelműen várakozáson felüli. Nagyon, nagyon boldog vagyok! A spái és a monzai hétvége rettenetesen nehéz volt az egész csapat számára. Határozottan nehéz volt vezetni az autót az alacsony leszorítóerős beállításokkal, és borzasztó volt a kocsi egyensúlya. Azonban itt sikerült eltalálnunk az egyensúlyt, aminek eredményeképp sokkal jobb érzés volt vezetni. Összességében hiányzik a teljesítményünk ahhoz, hogy az élen állókkal küzdjünk, de a jó egyensúly magabiztosságot adott, és így a legjobbamat tudtam nyújtani az időmérős körömön" – nyiltakozott jókedvűen a monacói.
„Jó lehetőségeink lehetnek, azonban ha a pénteki versenyszimulációkból indulunk ki, akkor azt kell mondanom, hogy több csapat is erősebb lesz nálunk. Nehéz lesz magunk mögött tartani őket, azonban ez a feladatom, és én mindent meg fogok tenni, hogy sikerüljön" – zárta a gondolatait.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.144 | átlag: 251.277 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.203 | 0.059 mp. h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:15.509 | 0.365 |
4. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:15.954 | 0.810 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.270 | 1.126 |
6. | Sergio Pérez* | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:16.311 | 1.167 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:16.356 | 1.212 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:16.543 | 1.399 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:17.870 | 2.726 |
10. | Esteban Ocon | francia | Renault | idő nélkül | – |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:16.640 | 1.331 |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:16.854 | 1.545 |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.854 | 1.545 |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.858 | 1.549 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:17.254 | 1.945 |
16. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:17.125 | 1.376 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.220 | 1.471 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.232 | 1.483 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.320 | 1.571 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:17.348 | 1.599 |
*1 rajthelyes büntetés baleset okozásáért |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:15.749 | 1. | Hamilton | 1:15.309 |
2. | Hamilton | 1:15.778 | 2. | Bottas | 1:15.322 |
3. | Verstappen | 1:16.335 | 3. | Verstappen | 1:15.471 |
4. | Albon | 1:16.527 | 4. | Albon | 1:15.914 |
5. | Pérez | 1:16.596 | 5. | Ricciardo | 1:16.243 |
6. | Leclerc | 1:16.698 | 6. | Stroll | 1:16.271 |
7. | Stroll | 1:16.701 | 7. | Ocon | 1:16.297 |
8. | Ocon | 1:16.825 | 8. | Leclerc | 1:16.324 |
9. | Norris | 1:16.895 | 9. | Pérez | 1:16.489 |
10. | Kvjat | 1:16.928 | 10. | Sainz | 1:16.522 |
11. | Ricciardo | 1:16.981 | 11. | Norris | 1:16.640 |
12. | Sainz | 1:16.993 | 12. | Kvjat | 1:16.854 |
13. | Räikkönen | 1:17.059 | 13. | Räikkönen | 1:16.854 |
14. | Grosjean | 1:17.069 | 14. | Vettel | 1:16.858 |
15. | Vettel | 1:17.072 | 15. | Grosjean | 1:17.254 |
16. | Gasly | 1:17.125 | |||
17. | Giovinazzi | 1:17.220 | |||
18. | Russell | 1:17.232 | |||
19. | Latifi | 1:17.320 | |||
20. | Magnussen | 1:17.348 |