SZEPTEMBER 4., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Bottas 1:20.703 | |||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:20.192 | |||
SZEPTEMBER 5., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:1. Bottas 1:20.089 | |||
Időmérő:15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 6., VASÁRNAP | |||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja:15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 13., 15.10 | Toszkán Nagydíj | ||
Szeptember 27., 13.10 | Orosz Nagydíj | ||
Október 11., 14.10 | Eifel Nagydíj |
A péntekihez hasonlón szikrázó napsütés és 25 Celsius-fok körüli hőmérséklet fogadta a mezőnyt a monzai szombaton. Az ideális körülmények ellenére sokáig egy autó sem hajtott a pályára, amit jól jelzett, bő 20 perc elteltével egyetlen versenyző, Carlos Sainz Jr. rendelkezett mért körrel. Félidőben viszont megnövekedett a forgalom, és a mezőny szinte egyszerre teljesítette az első etapjait – a többség a lágyon, míg egyesek a közepes gumikon.
Az élre először a Mercedes kettőse állt, ám többszöri próbálkozás után a közepes keveréken futó Max Verstappen vette át a vezetést 1:20.456-os idővel. A holland mögött Bottas, Hamilton, Ocon és Pérez sorakozott az első ötösben úgy, hogy az „ezüstnyilakon" kívül mindenki az eggyel keményebb gumikon érte el a legjobb idejét.
A lágy körös próbálkozások után a Mercedes állt vissza az élre, igaz, nem túl meggyőző előnnyel. Bottas 1:20.089-es körénél a második Norris 323, a harmadik Ricciardo 330 ezreddel futott rosszabb időt, míg Hamilton a negyedik pozícióba szorult vissza a másik W11-essel. Ráadásul a brit mögött is nagyon szoros volt a csata: az ötödik Verstappen és a hatodik Albon is 5 tizeden belül volt a legjobb időhöz képest.
Az első tízes sorát Ocon, Stroll, Leclerc és Gasly tette teljessé, igaz, a nem sokkal a leintés előtt lerobbanó Ricciardo több pilóta első időmérős szimulációját is megszakította, hiszen a félrehúzódó Renault miatt rövid időre piros zászlóval meg kellett szakítani a gyakorlást.
A bokszutca az utolsó két percre nyitott újra, a szélárnyékvadászatra készülő vonat egy része azonban már nem ért fel újabb mért körre, ráadásul Hamilton majdnem balesetbe is keverekedett. Néhányan sikeresen meg tudták kezdeni az újabb gyors körüket, s egyesek javítani is tudtak, aminek eredményeképp némiképp átalakult a sorrend: Sainz az utolsó pillanatban a második helyre ugrott előre, míg Pérez a tizediket foglalta el.
Bottasmeg tudta tartani az első pozícióját, így az első után a harmadik szabadedzést is az élen zárta. Mögötte tehát Sainz következett, majd Norris, Ricciardo, Hamilton, Verstappen, Albon, Ocon, Stroll és Pérez egészítette ki a top 10-et.
A mezőny szorosságát jól mutatja, hogy az első tizenhárom helyezett 1 másodpercen belül zárt, s míg a 15. Sebastian Vettel hátránya sem haladta meg az 1.2 szekundumot, így nagy csata várható a Q3-ba jutásért.
Folytatás 15 órakor az időmérővel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.089 | átlag: 260.395 km/ó | 14 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:20.318 | 0.229 mp h. | 14 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:20.412 | 0.323 | 15 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:20.419 | 0.330 | 9 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.439 | 0.350 | 11 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.456 | 0.367 | 15 |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:20.563 | 0.474 | 15 |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:20.693 | 0.604 | 13 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:20.804 | 0.715 | 14 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:20.897 | 0.808 | 13 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.917 | 0.828 | 11 |
12. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.936 | 0.847 | 14 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:20.953 | 0.864 | 13 |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:21.205 | 1.116 | 14 |
15. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.263 | 1.174 | 13 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.436 | 1.347 | 15 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.459 | 1.370 | 15 |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:21.677 | 1.588 | 16 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.764 | 1.675 | 15 |
20. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.090 | 2.001 | 15 |