A Haas a 2016-os bemutatkozása óta a Ferrari erőforrásait használja a Formula–1-ben: a csapat 2018-ban volt eddig a legsikeresebb, akkor a konstruktőri tabella ötödik helyén zárt, azt követően azonban visszaesett, hiszen tavaly már az utolsó előtti pozícióban végzett, s ez az idén eddig lefutott tíz versenyt követően sincs másként, sőt, a hátrány még nagyobb a riválisokhoz képest. Kevin Magnussen révén egyetlen pont áll a Haas neve mellett, míg egy évvel ezelőtt az idény ugyanezen szakaszában már 16 pontot gyűjtött a pilótapáros.
Az idei visszaesés hátterében nagyrészt a Ferrari erőforrása áll, az olaszok ugyanis határozottan visszaestek a Nemzetközi Automobil-szövetséggel (FIA) kötött titkos megállapodással végződő motorügy eredményeként. Az amerikaiak csapatfőnöke, Günther Steiner a nehéz helyzet ellenére kitart a maranellóiak mellett, szerinte fontos, hogy csapata hűséges maradjon.
„Én és Gene (Haas) is hisz a lojalitásban. A Ferrari meghatározó szerepet játszott abban, hogy felkészítsen minket a Formula–1-re, és igazán jó munkát végzett. Most szenved, de remélem, hogy csak rövid távú problémákról van szó. A Ferrari mindig visszakapaszkodik. Nem gondolom, hogy etikus lenne motort váltani az első kudarc után. A Ferrari nélkül most nem lennénk itt, szóval maradunk" – jelentette ki a Motorsport.com-nak adott nyilatkozatában, majd arra is rámutatott, nem lenne gazdaságos új motorpartnerre váltani.
„Az infrastruktúránk egy része Olaszországban van, szóval nem lenne egyszerű a váltás. Először is Angliába kellene költöznünk, ami egyáltalán nem lenne gazdaságos, szóval jelenleg az a legjobb megoldás számunkra, ha folytatjuk az együttműködésünket a Ferrarival, és közösen dolgozunk a jövőn. Persze, ha van olyan motorgyártó, amelyik ingyen szállítana nekünk erőforrást, akkor nyitottak vagyunk" – tette hozzá.