A veszélyes helyzet akkor alakult ki, amikor a mezőny a biztonsági autós fázisban a safety car mögött haladt, de a lekörözött pilótákat visszaengedték az élen haladó Lewis Hamilton elé. Hiába van ilyenkor sárga zászló a teljes pályán, ami miatt a pályabírók biztonságban érezhetnék magukat, néhány autó nagy sebességgel köröz, hogy visszaérjen a mezőny végére.
Imolában az Acque Minerale kanyarkombinációban tisztította a pályát három pályabíró, amikor Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Nicholas Latifi, Romain Grosjean, Sebastian Vettel és Lance Stroll iparkodott a mezőny végére, és az utolsóként odaérő kanadai kifejezetten nagy sebességgel száguldott el az önkéntesek mellett. Vettel és Grosjean a rádióban ki is emelte, milyen veszélyes a helyzet, ha nem figyelmeztetik a pályabírókat.
Tavaly Monte-Carlóban Sergio Pérez a bokszutcából kijövet ment el közvetlenül egy pályabíró mellett.
Az FIA már reagált, közleményében kiemelte, hogy fontos számára a pályabírók biztonsága, ezért fontolóra veszi a biztonsági autós időszak alatti procedúra megváltoztatását. Pérez tavalyi esete után a versenyirányírás és a pályabírók közötti kommunikáció javítását kérték, de az imolai eset azt mutatja, ez nem mindenhol működik.