Ahogy arról beszámoltunk, a vasárnapi Bahreini Nagydíjon a 34 éves francia versenyző három kanyarral a rajt után csapódott bele a szalagkorlátba, autója szabályosan kettétört, a kiömlő üzemanyag pedig azonnal meggyulladt és hatalmas lánggal égett.
A BALESET
Grosjeanra a becsapódáskor 53 G-s erőhatás hatott, és emellett kész csoda, hogy nem vesztette el az eszméletét. A franciának így lehetősége nyílt kiszabadítania magát az üléséből, a Haas hivatalos adatai szerint 28 másodpercet töltött a lángok között, míg végül ki tudott mászni a roncsból és a mentőcsapat tagjainak segítségével elhagyta a baleset helyszínét.
NOVEMBER 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.033 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.971 | ||||
NOVEMBER 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.355 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:27.264 | ||||
NOVEMBER 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km): 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Albon | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Olyan volt, mint egy sütő, csak a vörös lángokat láttuk, és aztán észrevettük, hogy próbálja kiszabadítani magát, ami fokozatosan sikerült is neki” – idézte a történtekről az elsők között a szerencsétlenség helyszínére érő Robertset az MTI.
„Volt egy tűzoltó, aki nagyon hamar elkezdte az oltást, és a porral oltó visszaszorította annyira a lángokat, hogy amikor Romain már eléggé magasan volt, akkor a sérült korlát felett ki tudtuk őt emelni” – mondta Roberts, aki szerint csak másodperceik voltak segíteni a versenyzőnek, a lángok ugyanis ennyi idő után újra magasra csaptak fel.
A szakember hozzátette, ha Grosjean nem tud önerőből kimászni az üléséből, akkor nekik – ekkora tűzben – nem lett volna lehetőségük kimenteni őt. Roberts azt mondta, első dolga volt ellenőrizni, hogy a versenyző már nincs életveszélyben, ezt követően azonnal elszállították a baleset helyszínéről.
Grosjean vasárnap késő este a Haas istálló, valamint saját Facebook-oldalán jelentkezett egy videóval a kórházi ágyáról. A francia pilóta mindkét kézfején égési sérüléseket szenvedett, ezt leszámítva azonban jól van, és hangsúlyozta: a versenyzők fejét védő, glória elnevezésű halorendszernek köszönheti az életét, amely 2018 óta kötelező az F1-ben, és amelynek bevezetését korábban ő maga is ellenezte.
A Haas francia pilótájának balesete árnyékában megrendezett futamot Lewis Hamilton nyerte meg Max Verstappen és Alex Albon előtt.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34:01.829 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1.254 mp h. |
3. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 8.005 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 11.337 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 11.787 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 11.942 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 19.368 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.680 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Renault | 22.803 mp h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 4 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 2 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 11 | 13 | 15 | 6 | 332 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 12 | 2 | 201 |
3. | Max Verstappen | 1 | 10 | 11 | 3 | 189 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 12 | 1 | 102 |
5. | Sergio Pérez | – | 1 | 12 | – | 100 |
6. | Charles Leclerc | – | 2 | 10 | – | 98 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 11 | 2 | 86 |
8. | Carlos Sainz | – | 1 | 10 | 1 | 85 |
9. | Alexander Albon | – | 2 | 10 | – | 85 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 9 | – | 71 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 8 | – | 59 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 8 | – | 42 |
13. | Sebastian Vettel | – | 1 | 7 | – | 33 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 6 | – | 26 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 3 | – | 4 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 533 |
2. | Red Bull-Honda | 274 |
3. | McLaren-Renault | 171 |
4. | Racing Point-Mercedes* | 154 |
5. | Renault | 144 |
6. | Ferrari | 131 |
7. | AlphaTauri-Honda | 97 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: A Racing Pointtól 15 büntetőpont levonva. |