DECEMBER 11., PÉNTEK | ||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:37.378 | ||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:36.276 | ||
DECEMBER 12., SZOMBAT | ||
3. szabadedzés: 1.Verstappen 1:36.251 | ||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||
DECEMBER 13., VASÁRNAP | ||
A verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja: 14.10 |
Napfényben még Max Verstappen, villanyfényben azonban már Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak az idényzáró péntekjén, azonban több versenyző sem tudott érdemleges kört futni a lágy keveréken, és a versenyszimulációkat is megszakította a Kimi Räikkönen kigyulladó Alfa Romeója miatt lengetett piros zászló, így messzemenő következtetéseket nem lehetett levonni az edzésekből.
Az azonban biztossá vált, hogy a Bahreinből 3 rajthelyes büntetést magával hozó Charles Leclerc mellett a Szahíri Nagydíjon pályafutása első futamgyőzelmét arató Sergio Pérez és (a jó ideig biztosan) az utolsó F1-es versenyhétvégéjét teljesítő Kevin Magnussen sem abból a pozícióból vághat neki a vasárnapi viadalnak, amelyet az időmérőn megszerez. Ugyanis a Racing Pointban és a Haasban is motorelemeket kellett cserélni, s mivel mindkét pilóta átlépte az egy évben megengedett mennyiséget, csak a mezőny végéről várhatja a piros lámpák kialvását.
A pénteken kieső pályaidő ellenére nem volt nagy mozgolódás a harmadik tréning elején, ennek hátterében az állt, hogy a körülmények közel sem voltak olyanok, mint amilyenek az időmérőn és a versenyen lesznek, így nem volt értelme nyúzni a már egyébként is élettartama végén járó technikát.
Szűk húsz perc kellett ahhoz, hogy felpezsdüljön az élet Abu-Dzabiban, azonban már az edzés fele is letelt, mire a teljes mezőny teljesítette az első mért körét. Az élen Verstappen vezérletével a Red Bull kettőse állt, majd következett a két Mercedes és a mclarenes Lando Norris az első ötösben.
Az „ezüstnyilak" aztán a friss lágyakon sem tudták igazán megközelíteni a Red Bull-ost, Hamilton 278, míg Bottas 491 ezreddel maradt el Verstappen idejétől. A holland ráadásul nem volt messze attól, hogy javítson a körén, hiszen két abszolút legjobb szektort is jegyzett, ám összességében végül 11 ezreddel elmaradt a legjobbjától. Az edzés végén aztán újra próbálkozott, és sikerült is javítania, akárcsak csapattársának, aki bebiztosította a Red Bull 1-2-t.
A tempót nem igazán találó, de nagy valószínűséggel visszafogottabb motormóddal köröző Hamiltont emellett a két Renault és Norris is megelőzte, így a hétszeres világbajnok visszaesett a hatodik helyre. A britet Lance Stroll, Carlos Sainz Jr., Bottas és Pérez követte az első tízesben.
Folytatás 14 órakor az időmérővel.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:36.251 | átlag: 207.731 km/ó | 16 kör |
2. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:36.752 | 0.501 mp h. | 15 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:36.877 | 0.626 | 12 |
4. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:36.899 | 0.648 | 15 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:36.994 | 0.743 | 13 |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:37.012 | 0.761 | 16 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:37.030 | 0.779 | 16 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:37.068 | 0.817 | 12 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:37.085 | 0.834 | 16 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:37.227 | 0.976 | 13 |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:37.266 | 1.015 | 17 |
12. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:37.270 | 1.019 | 14 |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:37.371 | 1.120 | 18 |
14. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:37.728 | 1.477 | 16 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:37.886 | 1.635 | 16 |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.900 | 1.649 | 16 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:38.269 | 2.018 | 16 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:38.457 | 2.206 | 14 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:38.765 | 2.514 | 17 |
20. | Pietro Fittipaldi | brazil | Haas-Ferrari | 1:39.159 | 2.908 | 15 |