A dolgok jelen állása szerint az idei Formula–1-es versenynaptárban 23 verseny szerepel, s az idény március 21-én Ausztráliában veszi kezdetét a melbourne-i Albert Parkban, ami előtt március első napjaiban Barcelonában tesztelne a mezőny.
Könnyen előfordulhat azonban, hogy ez mégsem így lesz: ahogy arról nemzetközi sajtóhírek alapján beszámoltunk, a melbourne-i futam szervezői már egyeztetnek arról, hogy egy későbbi időpontban pótolják az Ausztrál Nagydíjat, mivel az országban szigorú intézkedéseket, többek között 14 napos kötelező karantént vezettek be a beutazóknak a koronavírus-járvány miatt.
Amennyiben valóban elhalasztják az Ausztrál Nagydíjat, akkor az idei világbajnoki sorozat egyhetes csúszással, március 28-án Bahreinben venné kezdetét, és ez hatással lehet a szezont megelőző tesztelésre is.
A korábbi évek gyakorlata szerint a tesztnapok után a csapatok az eredményekkel együtt visszavonulnak a főhadiszállásukra, a gyáraikba, ahol az első versenyt – az Ausztrál Nagydíjat – megelőzően még elvégzik az utolsó finomhangolásokat az autóikon.
Ha viszont Bahreinben lenne az első verseny, akkor logisztikailag jobban megérné a csapatoknak, ha Barcelona helyett egyből Szahírba mennének, és ott tesztelnének – ráadásul ott általában az időjárás is kedvezőbb márciusban, mint a katalánoknál, bár, volt olyan is, amikor homokvihar miatt nem lehetett tesztelni Bahreinben…
A motorsport.com olasz kiadása szerint elképzelhető B-terv az Ausztrál Nagydíj halasztására, hogy a március 2–4. közötti barcelonai tesztet tíz nappal később, március 12–14. között rendeznék meg Bahreinben.
Egyelőre azonban még semmi sem hivatalos, ugyanakkor a BBC idézte Ausztrália Victoria államának kormányzati szóvivőjét, aki szerint nekik „a közegészségügyi szempontok az elsődlegesek”, egyben megerősítette, hogy „a tárgyalások folynak a kormány, a verseny szervezői és az F1 vezetői között az idei versenynaptár menedzseléséről”. Ezt virágnyelven úgy is értelmezhetjük, hogy vizsgálják az Ausztrál Nagydíj későbbre halasztásának lehetőségét – más kérdés, hogy a 23 futamos naptárban akad-e hely, ahova logisztikailag észszerűen be lehetne passzírozni egy melbourne-i kiruccanást.
Arról nem is beszélve, hogy miután az Albert Parkban található versenypálya nyomvonalának egy része közutakból áll össze, a másik fele pedig közparkon át halad, a pályát lassan el is kellene kezdeni építeni, hogy március közepére készen legyen. A korábbi évek alapján rendszerint két hónappal a verseny előtt látnak neki az építkezésnek, s a futam után hat hétig tart, míg szétszerelnek mindent.
Mindez nem csak tetemes idő, anyagilag is jelentős terhet jelent a helyi kormányzatnak, s nem akarnak még egyszer úgy járni, mint tavaly, amikor néhány órával az első szabadedzés előtt jelentették be a verseny törlését, mert a McLarennél felütötte a fejét a koronavírus.
A Magyar Távirati Iroda beszámolója szerint a belépőjegyeket még nem kezdték el árulni Ausztráliában.Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke szerint a pandémia miatt az év első fele „nem tűnik olyannak, amelynek során megközelítőleg normális szezont tudunk teljesíteni".
A sportvezetőt több internetes szaklap is idézte kedden, a 74 éves francia szakember azt mondta, arra számít, hogy „a következő napokban számtalan lehetséges változtatásról hallunk majd különböző versenynaptárokat illetően, és nem csak a Formula–1-ben". Todt hozzátette, a járvány „sajnos még nem múlt el, korlátozások most is vannak, a vírus pedig változatlanul fertőz".
Március 21. | Ausztrál Nagydíj, Melbourne |
Március 28. | Bahreini Nagydíj, Szahír |
Április 11. | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 25. | Még nincs döntés a helyszínről |
Május 9. | Spanyol Nagydíj, Barcelona* |
Május 23. | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Június 6. | Azeri Nagydíj, Baki |
Június 13. | Kanadai Nagydíj, Montreal |
Június 27. | Francia Nagydíj, Paul Ricard |
Július 4. | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Július 18. | Brit Nagydíj, Silverstone |
Augusztus 1. | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
Augusztus 29. | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
Szeptember 5. | Holland Nagydíj, Zandvoort |
Szeptember 12. | Olasz Nagydíj, Monza |
Szeptember 26. | Orosz Nagydíj, Szocsi |
Október 3. | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
Október 10. | Japán Nagydíj, Szuzuka |
Október 24. | Amerikai Nagydíj, Austin |
Október 31. | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
November 14. | Brazil Nagydíj, Sao Paulo* |
November 28. | Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda |
December 5. | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
*: szerződéskötés függvénye |