Először a koronavírus-járvány miatt elcsúsztatott idényrajt, aztán a bajnoki küzdelem és a címek bebiztosítása, majd Lewis Hamilton pozitív koronavírustesztje tolta el a tárgyalásokat. Bár az idén a hetedik vb-címét megnyerő brit elhintette a visszavonulás lehetőségét is a november eleji Emilia Romagna-i Nagydíjat követő sajtótájékoztatón, ezután leginkább az jelentette a fő kérdést, mikor jelenthetik be a felek a hosszabbítást.
Ugyanis a csapatfőnök, Toto Wolff és Hamilton is többször elmondta, egyelőre a Mercedesszel képzelik el a jövőt, s utóbbi az idényzáró Abu-dzabi GP után meg is erősítette, hogy tervei szerint 2021-ben is folytatja, hiszen úgy érzi, van még mit elérnie a gárdával a pályán és azon kívül is.
December közepén aztán az „ezüstnyilak" bejelentették, hogy Toto Wolff további három évig tölti be a csapatfőnöki posztot, és ezzel egy időben ellátja az ügyvezető igazgatói feladatokat is, ami előre jelezte Hamilton hosszabbítását, hiszen a brit többször kifejezte, mennyire fontos számára az osztrák jelenléte az istállónál.
A várt bejelentés akkor elmaradt, és a hétszeres világbajnok érvényes szerződés nélkül lépett át az újévbe. Ahogyan telt az idő, úgy jelent meg egyre több találgatás arról, vajon mi állhat a halogatás hátterében. Egyes információk szerint a szerződés időtartama, míg mások szerint a brit fizetési igénye jelentette a problémát, a felek azonban többször is cáfolták, hogy ellentét alakult volna ki közöttük.
A szerződéshosszabbítást február 8-án jelentették be. A közlemény szerint Hamilton a 2021-es idényre hosszabbította meg a szerződését a Mercedesszel.
„Izgatottan készülök a kilencedik idényemre a Mercedesszel. A csapatunk hihetetlen dolgokat ért el, és szeretnénk még további sikereket elérni együtt, miközben a pályán és azon kívül is a fejlődés a célunk. Továbbra is határozott célom, hogy folytassam azt az utat, amelyet a motorsport sokszínűbbé tételéért kezdtünk meg, és nagyon hálás vagyok, hogy a Mercedes ilyen támogató ebben az ügyben. Büszkén mondhatom, hogy az idén egy alapítvány létrehozásával egy újabb lépést teszünk meg, melynek célja a sport befogadóbbá és sokszínűbbé tétele. Inspirál mindaz, amit együtt elérhetünk, és már alig várom, hogy márciusban visszatérhessek a pályára" – nyilatkozta az idén a nyolcadik címére készülő brit.
Rajtszám | Név (nemzetiség) | Csapat | Motor |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Mercedes | Mercedes |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Mercedes | Mercedes |
55 | Carlos SAINZ Jr. (spanyol) | Ferrari | Ferrari |
16 | Charles LECLERC (monacói) | Ferrari | Ferrari |
33 | Max VERSTAPPEN (holland) | Red Bull | Honda |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Red Bull | Honda |
5 | Sebastian VETTEL (német) | Aston Martin | Mercedes |
18 | Lance STROLL (kanadai) | Aston Martin | Mercedes |
63 | George RUSSELL (brit) | Williams | Mercedes |
6 | Nicholas LATIFI (kanadai) | Williams | Mercedes |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | Alpine | Renault |
31 | Esteban OCON (francia) | Alpine | Renault |
10 | Pierre GASLY (francia) | AlphaTauri | Honda |
22 | CUNODA Juki (japán) | AlphaTauri | Honda |
9 | Nyikita MAZEPIN (orosz) | Haas | Ferrari |
47 | Mick SCHUMACHER (német) | Haas | Ferrari |
3 | Daniel RICCIARDO (ausztrál) | McLaren | Mercedes |
4 | Lando NORRIS (brit) | McLaren | Mercedes |
7 | Kimi RÄIKKÖNEN (finn) | Alfa Romeo | Ferrari |
99 | Antonio GIOVINAZZI (olasz) | Alfa Romeo | Ferrari |