Mint ismert, a csapatok múlt csütörtökön ültek össze, hogy megvitassanak néhány kulcsfontosságú kérdést a jövőt illetően. A fő vitapontot a motorfejlesztések 2022-es befagyasztása jelentette, amelyet a Red Bull szorgalmazott motorszállítója, a Honda kiszállása miatt.
Az osztrák istállónál ugyanis a japán gyártó távozása ellenére tovább kívánják használni az erőforrásait, azonban a fejlesztésre már nem lenne kapacitásuk, így azt szorgalmazták, az eredetileg 2023-ra tervezett fejlesztési stopot egy évvel hozzák előre. Néhány nappal ezelőtt beszámoltunk arról, hogy egybehangzó sajtóértesülések szerint egyöntetű döntés született a fejlesztési stopról, vagyis a Red Bullnál fellélegezhetnek, és pont kerülhet a jövőbeli motorpartnerükkel kapcsolatos ügyének a végére.
Nemrégi ugyanis bejelentették, hogy sikerült megállapodniuk a Hondával, amelynek értelmében 2024 végéig használhatják a japánok erőforrásait. A megegyezés természetesen a Red Bull fiókcsapatára, az AlphaTaurira is vonatkozik.
Az erőforrásokkal kapcsolatos feladatokra kialakítanak egy részleget az osztrák istálló Milton Keynes-i gyárában. Azt egyelőre nem jelentették be, hogy 2022-től milyen néven használják tovább a Honda-motorokat, de könnyen lehet, hogy ismét az egyik szponzoruk neve szerepel a motorpartnerüké helyett a Red Bull teljes nevében. Erre legutóbb akkor került sor, amikor Red Bull-TAG Heuerként indultak a Formula–1-ben 2016-ban és 2017-ben.